načítám data...

Téma N42B18 v 2001 Compactu

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Woyta včera v 22:50
Tak na výměnu gufer snad nakoupené vše. Cívka klimy mrtvá. Snad nová dorazí dříve než skončí léto.
Woyta 06. června 2022, 16:39
:D

Co se týče teploty motoru, tak jsem ten štastnější. Chytrej termostat s konektorem a vyšší teplotou se začal montovat až po vyrobení mého auta.
Takže gufera. Když to nechám nějakou běžet na volnoběh a pak přidám, tak to je pak hodně kouře.
RRRampapapa 06. června 2022, 10:23
K té spotřebě oleje - psal jsem to už někde v komentářích, ale u mě to na N46 spotřebu snížilo z cca 1l/1000 na minimum (není nutné dolívat během intervalu, jen jsem pak ještě musel řešit těsnění vakuové pumpy). Nevím, zda to platí i pro N42, ale tyhle motory drží provozní teplotu na 105-110°C, kvůli nižším ztrátám, no gufera ventilů na to asi moc dobře netestovaly. U toho mého motoru byly naprosto po smrti, s vůlí na dříku 1 mm. Přikládám fotku, protože celkově mi ten motor přijde dost zakarbonovaný (na 115 tkm). Bohužel ty gufera se jeví jako "spotřební" zboží, protože pokud člověk nevyřeší ten teplotní management, tak časem odejdou znovu. Kdesi jsem na to viděl nějaký piggy back module, co oblbuje ECU aby otvírala termostat dřív.

Zkus to určit dlouhým sjezdem s bržděním motoru ve vyšších otáčkách a pak to prošlápni, pokud zakouří, tak to jsou gufera. Zapečené stírací kruhy zakouří většinou ve full loadu.

Ještě k tomu mám jednu takovou veselou historku. Než jsem ten problém vyřešil, byli jsme zrovna na Šumavě na dovolené. Cesta zpátky - Krumlov v neděli dopoledne, komplet město ucpané turisty, průjezd trval cca 50 minut. Na posledním kruháči už se to začlo trhat, tak jsem na výjezdu přidal a v tu chvíli BMW přeplo do wehrmacht módu - začlo tvořit kouřovou clonu z nahromaděného oleje volnoběžnou jízdou posledních 50 minut. V tu chvíli už nebylo cesty zpět a trvalo dobré 3 km, než se to vypálilo. Ale ani čipnuté TDI tomu nemohlo konkurovat. Silnice za mnou zmizela v bílé mlze, auta musely zastavit, protože nebylo vidět. A jako bonus mi po dojezdu do Brna klekl servomotor valvetronicu (maximálka 40 km/h s délkou akcelerace 2km) a to už jsem měl chuť to auto zapálit.
Woyta 03. června 2022, 17:55
Jelikož mi E36 Compact po roce dojíždění do práce dal několikrát najevo, že se mu 50km denně nelíbí, rozhodnul jsem se pro drobnou modernizaci. Co čert nechtěl, zase to padlo na Compact. Z třídvířek byl nejlevnější a znal jsem BMW techniku. No geni(t)alní motor roku N42B18 mě poněkud vyvedl z omylu a já se snažím vstřebávat a nasávat znalosti. A tady je šance, že se v tom štouralo více lidí.

Takže k věci.
Dotáhnul jsem si E46 Compact z května 2001 s 220tkm, který poněkud kouřil a na OBD ukazoval chudou směs.
Prvně jsem testoval těsnost sání. Kromě víčka oleje vše prošlo. Víčko vyměněno. Pak na sebe přitáhlo pozornost palivové čerpadlo, protože se vše tvářilo, že občas motor nemá palivo. Vyměnil se filtr a čerpadlo. Auto začalo hlásit pro změnu chudou i bohatou směs. Takže nová váha od NKG místo puvodního Boshe. S autem se začalo jezdit a začalo to vypadat celkem OK. Jen to hodně kouřilo a trochu tekl olej vzadu na výfuk. Takže nové těsnění vakuové pumpy. Nový separátor oleje i s hadicemi. Časem i nové těsnění senzoru polohy excentrické vačky, když mi kvůli oleji v konektoru zlobilo auto.

Co reším v současné době:
Olej mizí cca 1l na 1500km.
Auto stále dost kouří. Hlavně když motor nějakou dobu byl na volnoběhu a pak přidám plyn. Hádám, že mě asi čekají gufera ventilů. Nebo se mám podívat na něco jiného? Planuju mezi separátor a sání dát nádobu na olej.
Nedostatečná efektivita katalizátoru předních válců. Chyba se objevuje prakticky vždy na stejném, úseku trasy, když musím za někým do kopce zpomalit a na nějakou dobu otáčky klesnou pod 2500. Buď je kat v háji z té divoké směsi, nebo tam jde moc oleje. Zadní kat chybí.
Občas do 2500 otáček zdá se netáhne. Pak cukne a jede.
Párkrát se objevila chyba o nedostatečném průtoku sekundárního vzduchu. Pumpu někdo vyměnil za kousek od Pierburgu. Plánuju zkusit vyčistit ventil na hlavě.
Pravidelně nepravidelná chyba komunikace s alternátorem. Je poškozený konektor, který se vysouvá a kontakt není úplně ideální. Moc to neřeším.
Pak ještě řešim klimu. Nespíná kompresor. Mám manuální, takže přes inpu nic nepřečtu. Zkusím vyzkratovat čidlo tlaku a uvidím. Je případně někudy rozumnej přístup ke konektoru elektrospojky?

Tento příspěvek byl 05.06.2022 v 21:26 upravován.