načítám data...

Téma Fiat Panda 100HP ako daily nahrada za MX-5

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Jokke 30. listopadu 2019, 20:36
Fakt super autíčko, tak ať to jezdí.
PS: nejvíc mě v časáku zaujal ten Wiesmann :D sory
Snowman000 04. listopadu 2019, 15:01
Ahojte,

tak vam tu prispejem aj ja svojou malou troskou, doslova.
Uz som to tu par dni dozadu v jednom vlakne pisal, ako som sa majitelom jednej malej Pandy stal.

V rodinnej garazi bola doteraz A4 Avant s 3,2 FSI a manualom (ak by niekoho nieco o nej zaujimalo, tak sa rad aj o info o nej podelim) a MX-5 1.8 NBFL (o tej uz vsetci vedia vsetko ;) ). Problemom ale bolo, ze naposkakovanie po BA nie je A4 uplne ideal (moc velka a ostava na cesty mimo), a z dovodu najmladsieho clena v rodine MX-5 nepostacuje (moc mala a potom je tu ta mrcha kovomurka...)

Tak vznikol dopyt po celorocnom, dostatocne velkom povoze, pre mna, pritulku a prcka, no zaroven zabavnom a za co ne uplne velke prachy...celkom easy zadanie. A potom to pritulka zabila potrebou 5dv., a ja sa neodvazil protiargumentovat s M135i ktoru sme mali pred a A4 a mala 3dv. :D
Takze mi vypadli zo zoznamu Puma, SSS, Twingo a Clio RS, Punti a 500 Abarth,BMW 325ti, Audi TT 225k (mal som ju ponukanu za zaujimavy peniaz, neodcudzujte ma), az mi napadla mala krabicka este zo studentskych cias z jedneho uz v CSSR neexistujuceho casopisu...
(verim, ze neporusim tu nijake pravidla jeho zverejnenim)



No a v ten sami moment jedna bola nedaleko...no proste som ju musel mat :)



Jedna sa teda o Fiat Panda 100HP, r.v. 2006, v case kupi mala 175tisic km a do budgetu by sa skoro zmestili dve :)

A ake to je? Nikdy som si neuvedomil ake je to pidi auto, jak keby sa niekomu zasekla kopirka na 70%, no zaroven som si sam za seba sadol, do kufra v pohode kocik (navysku), len je to take uzsie, co mi nijako moc neva. Posed je taky zachodovy, ale tym ze je to cele vyssie tak mi menej vadi ako v inych mini mestskych autach, je z toho skvely vyhlad (pritulka si velmi pochvalovala) a zachranuje to radicka asi 10cm od volantu. Prevodovka neni z najpresnejsich (co by ale za nu take BMW dalo) Prijemnym prekvapenim, je interier, jeho kvalita a pocit solidnosti. Ani po 175tisic km a 12tich rokoch vo vnutri nic nevrzga, vsetky packy a ovladatka idu presne, za toto by sa ani VAG urcite hambit nemusel.

Dialnica...Je v tom dost kraval, ani ta 6-rychlostka (pri 140km/h to toci 4tisic ot.) moc neulahcuje dlhe dialnicne vylety a motor prehluci vsetko. Musim sa ale priznat ze pomaly s tym nechodim a ist 160+ v lavom pruhu moc ludi necaka. Vyhodou kratkeho zprevodovania je ze aj na tuto rychlost sa vysplha relativne rychlo. Stabilita je tiez na ten podoris v pohode, trochu citit vietor ked fukne. Len ta samotna dialnica je akosi siroka a to aj zuzenia na 2 metre, takze sa tam citi clovek stratene. Spotrebovo to je za nejakych 8,5 podla pp, a ked sa rychlost znizi na nejakych 130 tak uz to je za nejakych 7.

Mesto...och jak ta sa tu citi doma. Maly nasraty motor, kratucka prevodovka (mestskych 50-60 sa da ist aj na 6...no na vytocenu 2 je to rozhodne vacsia prdel) a minimalne rozmery...neda sa na tom chodit normalne. Ani s vypatim vsetkych sil som sa v meste zatial nedostal cez 10l/100km (A4 pri o dost normalnejsom pouzivani na rovnakych trasach je okolo 12-13) takze realny dojazd bude furt cez 300km. A fakt sa tu bavime o jazde kedy neviem ci mi predne gumy vydrzia aj dalsiu sezonu. Aj pritulka, ktora mi pindala preco s nou idem jak keby sme zase sli do porodnice...po presadnuti a prvotnom frflani ake je to vsetko zase ine nez je zvyknuta, tak to na prvom semafore odpalila s piskajucimi gumami, hodila mysku vpravo, vlavo, a iduc nejakych 70 vynadala tomu predsebou co sa tak vlecie... :D
A na parkovisku to nie je o hladani volneho miesta, ale o hladani toho najmensieho kam sa s tym este odvazim strcit. Potom vystupim a zistim ze tam kam bych sa s A4 pozdlzne nezmestil mam este na oboch koncom dobreho pol metra.


Okresky...Nevidim dovod jazdit v normalnom rezime (a to nie len na okreskach). Od zaciatku tam mam SPORT,(ostane aj po vypnuti a znovu nastartovani) takze volant ma aspon odpor (ked uz tych info od predku moc niet) a motor reaguje prijemne ostro a razne. Tiez medziplyny nie je problem trafit (v Normal, to zbytocne trva kym zareaguje), trosku ten dojem kazi spojka, ma dost makky zaber a asi bude mat aj najlepsie casy zasebou. Na prejazd zakrut som si este uplne nezvykol...cast prikladam mojmu fear faktoru a zvyku z MX-5 kde sa sedelo na zemi a cast je asi naladenie podvozka, maly a tuhy zdvih tlmicov v kombinacii s vyssim taziskom. Gripu je fakt hodne a ked sa to zareze spravne od spicky (analogia ala carvingova lyza :) ) tak zakrutami krasne preleti tempom ktore bych jej nikdy nehadal. Horsie ale je ak je tam nejaka ostra nerovnost, vtedy si to trosku cele odskoci (aj vdaka malej sirke auta je kam), ale hned sa aj chyti, alebo vacsia vlna a vtedy sa cela ta krabicka neprijemne zhupne a zavlni. Ale ked si na to clovek navykne a zacne s tym pocitat, tak by to nemuselo tak vadit a zase neni to taky rozkyvany pocit velkeho SUV, ona len viacej kopiruje vsetko co na ceste je a pridava to na dramaticnosti a pocitu rychlosti. Tvrdostou ale podvozok nie je tak zle ako som sa podla recenzii obaval. Mozno to vyznelo aj trochu negativne cele, ale je s nou zabava jazdit, rychlosti ma na tych 100k az az, len si ju este musim viacej osahat.

Je to kazdopadne moje prve talianske auto a aj napriek urcitym vytkam, vyberu nelutujeme. Ten motor je skvely, vie pobavit aj podvozkom, kombinaciou velkosti a praktickosti lepsia nez sme vobec cakali, a na to na co mala sluzit, sluzi idealne. A ak je rano treba ist do najblizsieho obchodu kupit mlieko, tak z ponuky A4, MX-5 a Pandy mam prekvapivo zatial jasno :)

PS: Nechce niekto MX-5? :(