logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Ženevský koncept od Opelu je lehoučké kupé GT

Pamatujete, jak se říkalo, že koncept GT od Opelu bude stát na stejných základech, jako dříve představený Buick Avista? No, tak to není pravda. Místo velkého cesťáku, dočkali jsme se totiž lehkého, minimalistického sporťáku.

Abych byl ještě konkrétnější, nejedná se vlastně ani tak moc o koncept, jako spíše o vizi toho, jak by asi mohla vypadat sportovní auta od Opelu v budoucnosti. Jednoduché, přesto však vcelku hezké a elegantní kupé, působí v některých detailech až zbytečně střeleně. Naše pochopení nemají například svítivě červená přední kola, od kterých se táhne stejně zbarvená linie, sahající přes blatníky a linku oken až do zadní části.

Ptáte se, kde jsou kliky dveří, zrcátka a další podobné „zbytečnosti“? Inu dlouhé dveře, které jsou vlastně z větší části blatníky, se otevírají dotykovým touchpadem v oné červené linii. Zrcátka jsou potom zastoupena kamerami za předními koly, jejichž obraz se přenáší do dvojice monitorů v interiéru. Přijde vám to celé značně uhozené? Ale no tak, nesmíte se na to zlobit, vždyť je to koneckonců jen vize.

Ve výsledku možná nejrozumnější částí vozu (rozumnou – jakože proveditelnou) je pohonné ústrojí. Jedná se o litrový tříválec s turbem, spárovaný se šestistupňovou automatickou převodovkou neznámé konstrukce. Skromných 143 koní by mělo lehkému sporťáku stačit ke zrychlení z nuly na sto pod osm sekund a k maximální rychlosti 209 km/h.

Chcete-li slyšet náš světácký názor, tak si myslíme, že by bylo dobré vzít z vozu jeho tvarování a koncepci malého sporťáku, a všeho ostatního v tuto chvíli raději zbavit. Nasadit normální zrcátka, normální kliky dveří a tříválec vyměnit za větší čtyřválec s turbem. Jeho výkon nemusí být ani o moc vyšší, ale tříválcový agregát se vzhledem ke své nerovnoměrnosti chodu beztak do sporťáku ani nehodí. No a až to bude vše pěkně poskládané, tak to vyrobit a za nějakou rozumnou cenu prodat.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Vikis
27. 1. 2016, 14:50

Mně se to líbí! Vražte mi tam zrcátka, kliky jako má F-Type, nechte mi tam to lakování, klidně i ty barevný gumy a servírujte mi to sem :) Bravo OPEL! Je to prostě PORNO!!!! :D

0
Viper
27. 1. 2016, 16:32

FUJ ALE!!! :D

0
JayK91
27. 1. 2016, 16:47

tohke je přímo UFOPORNO :D :D

0
Vikis
28. 1. 2016, 09:13

Mně to prostě nedalo :D Popravdě začínám být trošku úchylnej na tyhle mini kupátka co mají náhon na zadek... Doufám, že se tento trend vrátí a bude jich vznikat co nejvíc :)

0 reagovat
Aleš
27. 1. 2016, 16:13

Copak jsme si ráno říkali používání výrazu porno v týhle souvislosti? Ale jo je to bomba. Já bych pod kapotu narval Chevy LS7 z Corvette ZO6 C6.

0 reagovat
Adam
27. 1. 2016, 16:26

Doufám, že to všem značkám s těma kupé dopadne. Bylo úžasný mít od každý značky na výběr aspoň jedno kupé jak v 80./90. letech ;)

0 reagovat
AspidMan
27. 1. 2016, 17:10

Designovo mi pripomina skor BMW nez Opel. Takze je/bude RWD?

0 reagovat
Petr
29. 1. 2016, 12:41

Me to hodne pripomina mazdu rx-7 posledni generace a ta se mi hodne libi. Kdyz si odmyslim ty barvy tak je to hodne povedene auto.

0 reagovat
Mírus
30. 1. 2016, 23:07

Design Opelu u mně (jako obvykle) boduje. Navíc v době "SUV-crossoverové" je lehké kupátko záslužný počin. Bral bych to do série sakum-pikum. Včetně dveří z "bezešvým sklem" - mohou být lehčí a taky pak tolik neomezují tvarování této části kabiny, velmi zajímavých kol a zastávám se i toho tříválce. O rovnoměrnosti jeho chodu snad můžeme diskutovat někde v oblasti kolem volnoběžných otáček, což je právě pro sporťák mimo spektrum jeho typického využívání.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte