reklama
načítám data...

Články | Vojtěch Kubiš

Dříve pravidelný redaktor, nyní spíše občasný přispěvatel, který většinu svého času dělí mezi udržování svých starých BMW a ještě starší Alfy a mezi bláznivé cesty do podivných míst.

Mongol Rally 2018 část 7. : O výškové nemoci, čínských hranicích a Pamir Highway

Ve výškách přes 4000 metrů nad mořem si auta i lidé sáhnou do rezerv. Cíl je blízko, ale to nejtěžší nás teprve čeká…

Mongol Rally 2018 část 6. : O driftující Sieře, noci v pivovaru a rezavých lodích

V Uzbekistánu se naše výprava opět dočkala přátelské atmosféry. Lidé jsou veselí, ochotní… A dokonce tu mají české pivo!

Mongol Rally 2018 část 5. : O bílém městě, ohnutých kolech a spoustě písku

Turkmenistán – země stejně neznámá jako bizarní. Další etapa dobrodružné cesty vede k největšímu ohništi na světě.

Mongol Rally 2018 část 4.: O Paykanech, íránských řidičích a růžové vodě

Cesta Íránem se neobešla bez nedobrovlných úplatků. Odměnou nám byly až opuštěné přírodní památky a snad nesmrtelné náklaďáky.

Mongol Rally 2018 část 3.: O horkovzdušných balónech, smrdící spojce a romantice v horách

Naši punkoví "mongolové" jedou dál. Minule překročili hranice Evropy, kam se ale dostali doposud? To si přečtete v další části jejich putování.

Mongol Rally 2018 část 2.: O UFO na kopci, zatáčkách v mlze a tureckých celnících

Mongol rally odstartovala a s ní i naši neoficiální účastníci. Jak daleko se zatím dostali? Překročí hranice kontinentu?

Mongol Rally 2018 část 1. : O prvotním nápadu, velkých přípravách a závodních speciálech

Dobrodružná cesta z Česka do Ulanbátaru v autech, která sotva drží pohromadě? To je výzva pro skutečné autíčkáře!

PlechCup závodní speciál: Mazda RX-E30

První letošní PlechCup se kvapem blíží a tak je potřeba se na něj rychle nachystat. Rychle a tentokrát poněkud originálně.

Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část třetí

Ve druhém díle jsme překonali Vysoký Atlas, dojeli až na hranice Sahary, prošli se v písku a poznali místní zvyky. Stále nás však čeká ještě spousta Marockých krás a také zdlouhavá cesta domů. Zvládne 30 let stará Tříca africké horko a takovou porci kilometrů?

Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část druhá

V prvním díle stará 'tříca' úspěšně překonala mnoho tisíc kilometrů po Evropě, přeplula trajektem do Maroka a navštívila historický Fés. Jakpak se ji asi povede na prahu samotné Sahary?

Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část první

Vyrazit 30 let starým BMW za pár korun do zahraničí? Šílenství! A jet s ním sami ve dvou v létě do Afriky? To jsme se asi museli zbláznit. Nebo že by to byl dobrý nápad?

Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD: Naftové srdce

Naftový sportovně střižený sedan – oxymorón jako první generace Fabie RS anebo zajímavá perla z konce sedmdesátých let?

AlbaniaTrip: část 3.

Po Albánii je před námi ještě spousta balkánských kilometrů, v plánu máme hlavně Boku Kotorskou a Durmitor. Čeká na nás krajina jako z pohádky…

AlbaniaTrip: část 2.

Dorazili jsme na hranice Albánie. Po bezproblémovém hraničním přechodu plni očekávání vjíždíme do druhé nejchudší země v Evropě.

AlbaniaTrip: část 1.

Loňský IstanbulTrip i přes nesporné pozitivní chvíle nedopadl úplně podle našich představ, letos to zkoušíme znovu, tentokrát do Albánie.

Lancia Kappa 2.4 V.I.S: Kam to bude, pane prezidente?

Lancia Kappa se dnes v inzerci válí za naprosto směšné sumy. Stalo se tak náhodou a nebo by nikdo s rozumem a srdcem na správném místě za Kappu jednoduše nikdy víc nedal?

Volvo V70R: Bitevní křižník

I praktický kombík od Volva si čas od času může zahrát na závodní vůz a zaprskat si do výfuku. Dává ale kombinace užitečnosti a rychlosti smysl?

Zdvihový objem = zbytečný parametr

Byla doba, kdy byl objem motoru klíčovým znakem automobilu. Velmi dobře určoval výkon motoru, určoval i jeho projev, spotřebu a výši pojištění nebo také kategorizoval majitele vozu do určité společenské skupiny. Přitom je tento parametr velmi přeceňovaný.

IstanbulTrip: Epilog

Čtyři díly vyprávění o IstanbulTripu jsou za námi a ve mně se mísí směsice různých emocí. Na jednu stranu fascinující a nezapomenutelný roadtrip, na druhou stranu jakési vystřízlivění a vědomí všech nedostatků a chyb.

IstanbulTrip: část 4.

Ve třetím díle jsme poznali krásy i nástrahy Istanbulu, odrazili se od nejvzdálenějšího bodu výpravy a zamířili do rumunských hor, kde nás čekají řidičsky nejzajímavější zážitky z celého tripu. Jaké to bylo doopravdy a vydržela to přetížená technika? O tom je díl čtvrtý.

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem