reklama
načítám data...

Články | Vojtěch Kubiš

Dříve pravidelný redaktor, nyní spíše občasný přispěvatel, který většinu svého času dělí mezi udržování svých starých BMW a ještě starší Alfy a mezi bláznivé cesty do podivných míst.

Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část druhá

V prvním díle stará 'tříca' úspěšně překonala mnoho tisíc kilometrů po Evropě, přeplula trajektem do Maroka a navštívila historický Fés. Jakpak se ji asi povede na prahu samotné Sahary?

Se starým BMW za pár šlupek do Maroka a zase zpátky: Část první

Vyrazit 30 let starým BMW za pár korun do zahraničí? Šílenství! A jet s ním sami ve dvou v létě do Afriky? To jsme se asi museli zbláznit. Nebo že by to byl dobrý nápad?

Alfa Romeo Giulietta 2.0 TD: Naftové srdce

Naftový sportovně střižený sedan – oxymorón jako první generace Fabie RS anebo zajímavá perla z konce sedmdesátých let?

AlbaniaTrip: část 3.

Po Albánii je před námi ještě spousta balkánských kilometrů, v plánu máme hlavně Boku Kotorskou a Durmitor. Čeká na nás krajina jako z pohádky…

AlbaniaTrip: část 2.

Dorazili jsme na hranice Albánie. Po bezproblémovém hraničním přechodu plni očekávání vjíždíme do druhé nejchudší země v Evropě.

AlbaniaTrip: část 1.

Loňský IstanbulTrip i přes nesporné pozitivní chvíle nedopadl úplně podle našich představ, letos to zkoušíme znovu, tentokrát do Albánie.

Lancia Kappa 2.4 V.I.S: Kam to bude, pane prezidente?

Lancia Kappa se dnes v inzerci válí za naprosto směšné sumy. Stalo se tak náhodou a nebo by nikdo s rozumem a srdcem na správném místě za Kappu jednoduše nikdy víc nedal?

Volvo V70R: Bitevní křižník

I praktický kombík od Volva si čas od času může zahrát na závodní vůz a zaprskat si do výfuku. Dává ale kombinace užitečnosti a rychlosti smysl?

Zdvihový objem = zbytečný parametr

Byla doba, kdy byl objem motoru klíčovým znakem automobilu. Velmi dobře určoval výkon motoru, určoval i jeho projev, spotřebu a výši pojištění nebo také kategorizoval majitele vozu do určité společenské skupiny. Přitom je tento parametr velmi přeceňovaný.

IstanbulTrip: Epilog

Čtyři díly vyprávění o IstanbulTripu jsou za námi a ve mně se mísí směsice různých emocí. Na jednu stranu fascinující a nezapomenutelný roadtrip, na druhou stranu jakési vystřízlivění a vědomí všech nedostatků a chyb.

IstanbulTrip: část 4.

Ve třetím díle jsme poznali krásy i nástrahy Istanbulu, odrazili se od nejvzdálenějšího bodu výpravy a zamířili do rumunských hor, kde nás čekají řidičsky nejzajímavější zážitky z celého tripu. Jaké to bylo doopravdy a vydržela to přetížená technika? O tom je díl čtvrtý.

IstanbulTrip: část 3.

Ve druhém díle jsme ‚prodali‘ Pandu, viděli jednu z největších památek v Bulharsku a dojeli do Řecka k Egejskému moři. To vše v jeden den – a takto nabité dny byly skoro všechny. Vyprávění končí vytouženým příjezdem do Istanbulu. Co bude dál?

IstanbulTrip: část 2.

V prvním díle jsme se s vyprávěním dostali do bodu zlomu, Pandě vybuchnul diferenciál a bylo potřeba vymyslet, co s tím. Ale IstanbulTrip zdaleka nekončí, i když jsme dost unavení a tlačí nás čas. Tak co dál?

IstanbulTrip: část 1.

Když vlastníte staré auto, můžete se chovat jako normální člověk a dělat s ním něco racionálního. Třeba s ním jezdit do práce nebo se ho pokoušet zrenovovat. Anebo se můžete rozhodnout, že pojedete do Istanbulu!

Autíčkářův hejt: Proč musí být všechno sportovní?

Chceme opravdu všichni sportovní auta, nebo chceme jen vypadat, že je chceme, abychom na svoje okolí působili mladě, dynamicky a dravě? Začne se někdy nějaká automobilka zase chlubit tím, jak jsou její auta pohodlná?

Autíčkář za volantem: Peugeot 605 vs. Alfa Romeo 164

Výjimečně se mi do rukou dostaly hned dvě 20 let staré limuzíny. Peugeot 605 a Alfa 164 byly ve své době vlajkové lodě, zatímco dnes stojí v bazarech jako neprodejné kusy. Jak moc se může to nejlepší z Itálie a Francie lišit?

PlechCup závodní speciál: Toyota Panda Previa

Kdo sleduje naše fórum, tak už jistě zahlédnul, že na PlechCup 2015 je náš Kolora team vybaven novou zbraní. A od loňska se vlastně zas tak moc věcí nezměnilo, opět se od šestičlenného týmu vybrala částka 12 tisíc korun, opět jsme koupili automobil od toho nejnudnějšího výrobce – Toyotu, opět čtyřválcovou a opět s prasklým těsněním pod hlavou, teda údajně.

Rover P6: Britská avantgarda

Britská auta mají obvykle pověst usedlých, konzervativních strojů. Avantgardní design a technické slepé uličky jsou spíše doménou země sýrů, vína a bílých vlajek. Rover P6 byl ale výjimka. Vypadal jako kosmická loď a jeho technika předběhla dobu.

Toyota Kolora: fascinace, nostalgie, team a PlechCup 2014

Je to tři měsíce od posledního plečkapového závodu a téměř dva měsíce od chvíle, kdy náš „závodní speciál“ opustil naše vlastnictví, ale vzpomínky jsou pořád živé. Pojďme si je trochu oživit.

Tesla Model S: Jak se žije s elektrony?

Je Tesla jen hezká hračka a sen o budoucnosti, nebo skutečně použitelné auto? Přinášíme vám výsledky několikaměsíčních zkušeností s každodenním provozem Modelu S. Jaká je doopravdy?

reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem