načítám data...

VW Up! GTI jde do prodeje. Má u milovníků hot-hatchů šanci?

05. prosince 2017, 17:37 10 komentářů Dominik Valášek Novinky

Sen proklatě rychlých rozvozáků pizzy, který by si měl získat pozornost každého staromilce, tesknícího po Golu GTI první generace. S Upem! totiž bude spousta old-school srandy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Poprvé se narychlený Up! odhalil světu někdy v květnu a podle reakcí bylo jasno, že tohle je ta poťouchlá hračka, kterou svět potřebuje. Jedná se celkově o třetí model do GTI porfolia „lidových vozů“ z Wolfsburgu. Je sice nejslabší a nejmenší, ale za to se mu nikdo smát nebude. Je tu totiž docela slušná pravděpodobnost, že co se „upřímné“ zábavy týče, bude na tom vůbec nejlépe.

Pod kapotou nelze čekat zázraky. Konkrétně zde třímá dobře známý tříválec 1,0 TSI, dopovaný turbodmychadlem na pěkných 115 koní a 200 Nm točivého momentu. I v takové Octavii se v daném naladění jedná o příjemně svižný motor, takže co teprve v Upu!, jehož hmotnost se i ve vrcholné specifikaci vejde pod hranici jedné tuny.

Už čísla napovídají, že špatně to určitě nepojede. S pomocí šestistupňové převodovky se Up! GTI rozparádí z nuly na sto za 8,8 sekundy a vytáhne až 197 km/h. Jen tak pro zajímavost, oba tyto parametry o kousek překonávají zmiňovaný Golf GTI první generace.

Jen o motoru to ovšem samozřejmě není. Na auto přibyla sedmnáctipalcová kola, zavěšení o 15 mm zakleklo blíže k zemi a celý podvozek je pochopitelně patřičně přenastaven. O užitečnosti střešního spojleru a jeho vlivu na aerodynamiku sice lze pochybovat, ale je tam a vypadá skvěle, což je hlavní. Neméně skvěle vypadá i nová mřížka chladiče s rudou linkou a GTI logem nebo interiér oděný do legendárních károvaných potahů.

Shrnuto podtrženo, s touhle věcí bude vážně docela sranda, ovšem panují zde drobné obavy z ceny. V rodném Německu totiž Volkswagen účtuje za Up! GTI částku 16 975 euro, což je v přepočtu nějakých 435 tisíc korun. A to je vcelku hodně peněz…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
08. prosince 2017, 08:08
0

Absolutne nechapu proc na to museli narvat 17" kola... Sem sam komu to prijde jak vlhkej sen 18ti letyho tunera?

reagovat
Rien
10. prosince 2017, 17:50
0

Me by se to nahodou docela libilo. Do mesta super. Ale ty kola bych asi radsi mensi, to je pravda:))

beastar
12. prosince 2017, 15:10
0

Na těch kolech by to v Praze bylo super. Vyražený zuby, zlomený obratle, odražený ledviny prostě šéne traum fárcojg. Jinak se mi to docela zamlouvá a pojede to. Na dálnice asi trochu neposedný, ale okresky budou a ve městě styl bude. Co chtít za půlčana víc.

Jakub Pospíšil
08. prosince 2017, 11:24
0

Je to strašlivě drahé. Jasně, chápu výhody, asi s tím bude docela zábava, ale pořád je to dvoumístné městské miniauto za bezmála půl mega.

reagovat
Leo29
12. prosince 2017, 14:09
0

Up je 4 miestny a celkom použiteľné auto do mesta. Vo dvojici aj na dlhšie vzdialenosti na diaľnici úplne v pohode.

beastar
12. prosince 2017, 15:11
0

Kolik by to mělo podle tebe stát? V tyhle specifikaci? Kilo pade?

Jakub Pospíšil
12. prosince 2017, 19:11
0

390k maximálně. Za Aygo s úplně maximální výbavou, která jde v konfigurátoru naklikat se dostanu na nějakých 320. Jasně, chápu, VW je tak nějak premiovější, ale pořád se bavíme o miniautě.

Leo29
14. prosince 2017, 17:40
0

Pozeram na SK
neviem ako mate cenotvorbu v cz ale up ťa na SK vyjde porovnateľne ak nie menej ako Aygo

Aygo v max. vybave s 1.0VVTi - 65 splašených koníkov - 11190€ (aktaulne akciová cena)
Up v max. vybave s 1,0 - 75 splašených koní - 10780 € (neakciová cena) lacnejšie vybave cca rovnaká
U Toyoty ani nedostaneš:
Up v max vybave s 1,0 TSI - 90 fúkaných koní - 11750 (neakciová cena)
Up v max vybave prevedení CrossUp zvyšeny podvozok a plasty na exteriéri čo Aygo ani neponúka s 1,0 TSI s 90 splašenými koníkmi 12600€.
GTI ešte nieje v konfigurátore
Osobne by som asi radšej VW. GTI je ešte on TOP na túto ponuku. AK si dám namiesto TSI len klascky 1,0 a zruším

Leo29
14. prosince 2017, 17:42
0

sorry ta posledná veta tam byť nemala

beastar
14. prosince 2017, 20:38
0

Jo, jo ono je to klasicky tak že VW je prostě v Čechách drahý v porovnání s okolím. A ostatní výrobci jsou o něco pod ním protože holt nemají jedničku na trhu v podobě škodovek.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem