logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Luxus, co se nepředvádí

Volkswagen Touareg spojuje luxus, výkon i technickou vyspělost v nenápadném kabátu – SUV, které překvapí nejen pohodlím, ale i schopnostmi.

Model Volkswagen Touareg byl poprvé představen v roce 2002, před více než dvaceti lety (také vás překvapilo, jak ten čas letí?) jako výsledek spolupráce mezi automobilkami Volkswagen, Audi a Porsche. Cílem bylo vytvořit luxusní SUV, které by kombinovalo terénní schopnosti s komfortem osobního vozu. Touareg sdílel platformu s Porsche Cayenne a později také s Audi Q7. První generace se vyznačovala robustní konstrukcí, pohonem všech kol a možností volby výkonných motorů včetně osmiválcových a dokonce i desetiválcového dieselového motoru V10 TDI.

Druhá generace Touaregu se na trhu objevila v roce 2010 a přinesla výrazné odlehčení konstrukce, modernější vzhled a větší důraz na efektivitu provozu. Byl představen i hybridní pohon, čímž se mimochodem Touareg stal jedním z prvních SUV ve své třídě nabízejícím tuto technologii. Třetí generace byla uvedena v roce 2018 a představila zcela nový designový jazyk Volkswagenu, Touareg se posunul ještě více směrem k prémiovému segmentu a přinesl inovace jako je digitální kokpit, adaptivní vzduchové odpružení či nejmodernější asistenční systémy. Platforma MLB Evo, sdílená s modely Audi Q7, Bentley Bentayga či Lamborghini Urus, mu umožnila vyšší míru komfortu, bezpečnosti a technické vyspělosti.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Jde tedy o vůz z poměrně vybrané společnosti, přesto však s “lidovým” znáčkem na přídi. Vlastně ho trochu vnímám jako jakéhosi pokračovatele linie Piechovských aut, která symbolizoval luxusní Phaeton. Zatímco tato limuzína nakonec v portfoliu značky nevydržela, luxusní SUV je tu s námi dodnes. A snad i proto, že jde o vůz navzdory faceliftům již poměrně starší, přináší občas vzpomínky na Volkswagen dnů minulých. Jak v dobrých věcech, tak v těch trochu kontroverznějších. 

Líbí se mi, jak se Touareg, na rozdíl od některých modernějších SUV jiných značek, nesnaží prvoplánově upozorňovat na svou velikost. Ačkoli jde o automobil spadající v Evropě do segmentu velkých SUV, díky zaobleným tvarům a absenci výrazných designových prvků působí vlastně celkem nenápadně a kompaktně. U testovaného kousku to tedy trochu “kazí” výbava R-Line, která přidává výraznější nárazníky s difuzéry a nasávači, i tak mě ale vzhled Touarega nijak neuráží. Samozřejmě rozumím tomu, že někteří zákazníci touží po extravaganci, já osobně ale oceňuji to, jak se tento vůz plný technologií z té nejluxusnější automobilové třídy navenek tváří vlastně celkem obyčejně a nevzbuzuje tak zbytečnou pozornost.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

A podobné je to i v interiéru. Není tu krémová kůže, kořenové dřevo, ani křišťálové doplňky, které dnes často nabízí i vozy mnohem levnější, Volkswagen si vystačí s černou eko-kůží, plastem a hliníkovými lištičkami. Provedení je ale příkladné a celý vnitřek působí dost robustně a kvalitně. Nelíbí se mi ale hojné využití černého lesklého plastu, který se snadno poškrábe a upatlá a dnes již působí poněkud zastarale. 

Jinak ale nemám důvod si stěžovat. Ergonomie je navzdory minimu tlačítek vcelku zvládnutá a poloha za volantem výborná. Líbí se mi i komfortní sedačky s masáží, které umí ventilovat a hřát současně, to sice vypadá jako ryzí rozmařilost, ale jakmile to jednou vyzkoušíte, pochopíte, jak je tahle funkce skvělá. A potěšily mě také dvojité sluneční clony – vychytávka, kterou znám z amerických aut, ale v Evropě ji nabízí málokdo, přitom je při dálničních cestách proti slunci k nezaplacení. 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Testovaná verze Touaregu byla ověšená snad každým dostupným prvkem výbavy, nechyběl tu tak ani skvělý vzduchový podvozek “Air & Steering”. Vlastně mě překvapilo, jak málo se za tenhle technicky velice vyspělý systém připlácí – 87 tisíc (a to k němu v paketu dostanete ještě vylepšenou čtyřzónovou klimatizaci a odvětrávané sedačky) jsou v kontextu téhle automobilové třídy skoro “drobné”. Kromě aktivního vzduchového odpružení s nastavením světlé výšky a aktivním tvrzením tlumičů variabilním dle rychlosti a zatáček je tu i systém natáčení zadní nápravy. A dohromady to funguje výborně. Tady je myslím skoro nejvíce cítit ona technologická příbuznost s absolutním vrcholem automobilové produkce. 

“Na vzduchu” jezdí dnes docela dost aut, ne vždy je to ale automaticky předpokladem dokonale vyvážené a odtlumené jízdy. Občas jsou takové povozky až příliš rozměklé a rozhoupané. Volkswagenu se ale povedlo vůz naladit tak, aby výborně tlumil i opravdu velké nerovnosti a působil měkce a pohodlně, ale zároveň kompenzoval náklony v ostrých zatáčkách a zachoval velice slušnou ovladatelnost a přesné řízení. Právě tenhle podvozek je podle mě nakonec hlavní důvod, proč bych si chtěl Touarega pořídit. Na poli SUV totiž těžko najdete lépe naladěný systém. 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Druhým zásadním highlightem vozu je jeho šestiválcový třílitrový diesel. U jiných výrobců bychom možná mohli dalece polemizovat o tom, zda by přeci jen nebyl důstojnější verzí motor zážehový, ale u Volkswagenu je nafťák dle mého názoru stále volbou číslo jedna. Ve Wolfsburgu zkrátka tyhle motory umí téměř dokonale – jsou kultivované, táhnou v celém spektru otáček a dokonce mají i vcelku příjemný zvuk. 286 koní a 600 newtonmetrů dodává zcela adekvátní porci výkonu a na nedostatek síly si skutečně není důvod stěžovat. Touareg ale k nějaké jankovité jízdě svým naladěním stejně nevybízí. Je tu sice sportovní režim co přitvrdí podvozek, kvalty na převodovce Tiptronic můžete měnit i pádly pod volantem, hmotnost a rozměry vozu ale okreskové nadšení přeci jen mírní. Vozu mnohem více než brzda-plyn sluší sice svižná, ale maximálně plynulá jízda.

Verdikt

Na první pohled byste možná jeho příbuznost s Bentley netipovali, jízdou ale skutečně překvapí. Vlajková loď Volkswagenu v sobě skrývá nečekanou noblesu, kterou ale nikomu nevnucuje extravagantním vzhledem nebo přehnaně výraznými doplňky. Trochu zklamaný jsem byl z interiéru, který sice nepostrádal žádnou z luxusních funkcí a byl skvěle zpracovaný, ale lány lesklého plastu už dnes mnoho dojmu neudělá. Jakmile se ale s vozem vydáte na cestu a začnete vnímat práci výborného podvozku a skvěle vyladěného motoru, rázem mu drobné vady na kráse odpustíte. 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Technické údaje

Motor: vznětový šestiválec, 2967 ccm
Celkový výkon: 210 kW (286 koní)
Točivý moment: 600 Nm 
Převodovka: tiptronic 8st.
Pohotovostní hmotnost: 2342 kg 
Maximální hmotnost bržděného přívěsu: 3500 kg 
Maximální rychlost: 236 km/h
Základní cena již od: 1 499 000 Kč (akční model Touareg Limited)
Cena testované verze: 2 070 900 Kč

 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
afro-r1
18. 5. 2025, 09:09

U Stellantisu by tam hrde soupli 1,2 Puretech jako jedinou volitelnou motorizaci.

0
Habakukk
21. 5. 2025, 11:04

ale prd tam přece dali nesmyslný 4xe

1 reagovat
PanHAJZL
18. 5. 2025, 10:52

Od druhé generace odstranily 2 naprosto suprové věci a to otevíratelné sklo v 5tých dveřích a integrované příčníky na střeše....škoda. Je možno mít ještě redukci? A jinak, koženka je fuj!

0 reagovat
tomaass2
20. 5. 2025, 21:19

Za ceníkovku 2m je to dost slušný kus auta. A vizuálně z té pětice je za mne na tom nejlépe právě Touareg :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte