načítám data...

Veřejnosti se představila závodní Tesla Model S

Nebude to dlouho trvat a v Evropě se rozjede vůbec první šampionát elektrických cestovních vozů. Zatím výhradně s Teslami Model S.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Právě Tesla Model S ve verzi P100D, se představila veřejnosti na 2017 Autosport Internation Show ve svojí závodní specifikaci. Minimálně první sezónu pojede všech deset zúčastněných týmů se stejným autem a teprve posléze možná přibydou závodní speciály i jiných typů.

Ačkoliv se původně myslelo, že organizátoři zvolí kvůli hmotnosti a komplikovanosti Teslu v nižší specifikaci se zadním náhonem, nakonec se přiklonili právě k vrcholné variantě P100D. Její přerod v závodní vůz byl především otázkou odlehčování. Zmizel interiér, tlumící hmoty a další materiály, takže výsledkem je úspora 500 kilogramů oproti standardnímu autu. Naopak přibylo jinak nastavené odpružení, větší brzdy a samozřejmě bezpečnostní rám.

Každý z celkem 20 jezdců (týmy po dvou řidičích) pracuje s celkovým výkonem 778 koní a točivým momentem 995 Nm. Z nuly na sto to závodní Tesle trvá obdivuhodných 2.1 sekundy, což je poměrně rapidní zlepšení oproti 2.5 sekundám, které stačí standardní Tesle v Ludicruous módu. Maximální rychlost činí 250 km/h.

Celkem se v první sezóně pojede sedm závodů po Evropě, plus další tři v Americe, které se ale nebudou počítat do celkového bodování. V rámci každého závodu dostanou týmy 20 minut volného tréninku, 60 minut kvalifikace, a dále už se pojedou dvě hlavní rozjížďky na 60 kilometrů. Vedle stejných aut, budou týmy používat také stejné sady pneumatik Pirelli PZero.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

je
jenda200
16. ledna 2017, 16:51
0

A pojedou taky v Le Mans 24 hodin ? :-)

reagovat
Viper
16. ledna 2017, 18:28
0

Určitě, jen to nebude moc záživné...budou 21 hodin na nabíječce.

Woyta
17. ledna 2017, 09:15
0

No jsem zvědavá co udělají s chlazením. Normální S může naplno akcelerátor jen jednou. Pak se časy prodlužují kvůli chlazení. Stejně tak neujede ani jedno kolo na ringu. Prehreje se a omezí výkon.

reagovat
Trinom
17. ledna 2017, 15:47
0

Zvědavá si buď, já bych osobně předpokládal použití jiných baterií a regulátorů v kombinaci s podstatně účinnějším chlazením.

hurkar
17. ledna 2017, 23:23
0

....návrat seriálu ProCar?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem