Právě Tesla Model S ve verzi P100D, se představila veřejnosti na 2017 Autosport Internation Show ve svojí závodní specifikaci. Minimálně první sezónu pojede všech deset zúčastněných týmů se stejným autem a teprve posléze možná přibydou závodní speciály i jiných typů.
Ačkoliv se původně myslelo, že organizátoři zvolí kvůli hmotnosti a komplikovanosti Teslu v nižší specifikaci se zadním náhonem, nakonec se přiklonili právě k vrcholné variantě P100D. Její přerod v závodní vůz byl především otázkou odlehčování. Zmizel interiér, tlumící hmoty a další materiály, takže výsledkem je úspora 500 kilogramů oproti standardnímu autu. Naopak přibylo jinak nastavené odpružení, větší brzdy a samozřejmě bezpečnostní rám.
Každý z celkem 20 jezdců (týmy po dvou řidičích) pracuje s celkovým výkonem 778 koní a točivým momentem 995 Nm. Z nuly na sto to závodní Tesle trvá obdivuhodných 2.1 sekundy, což je poměrně rapidní zlepšení oproti 2.5 sekundám, které stačí standardní Tesle v Ludicruous módu. Maximální rychlost činí 250 km/h.
Celkem se v první sezóně pojede sedm závodů po Evropě, plus další tři v Americe, které se ale nebudou počítat do celkového bodování. V rámci každého závodu dostanou týmy 20 minut volného tréninku, 60 minut kvalifikace, a dále už se pojedou dvě hlavní rozjížďky na 60 kilometrů. Vedle stejných aut, budou týmy používat také stejné sady pneumatik Pirelli PZero.













jenda200
16. 1. 2017, 16:51A pojedou taky v Le Mans 24 hodin ? :-)
Viper
16. 1. 2017, 18:28Určitě, jen to nebude moc záživné...budou 21 hodin na nabíječce.
Woyta
17. 1. 2017, 09:15No jsem zvědavá co udělají s chlazením. Normální S může naplno akcelerátor jen jednou. Pak se časy prodlužují kvůli chlazení. Stejně tak neujede ani jedno kolo na ringu. Prehreje se a omezí výkon.
Trinom
17. 1. 2017, 15:47Zvědavá si buď, já bych osobně předpokládal použití jiných baterií a regulátorů v kombinaci s podstatně účinnějším chlazením.
hurkar
17. 1. 2017, 23:23....návrat seriálu ProCar?