logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář futurista, Novinky

Veřejnosti se představila závodní Tesla Model S

Nebude to dlouho trvat a v Evropě se rozjede vůbec první šampionát elektrických cestovních vozů. Zatím výhradně s Teslami Model S.

Právě Tesla Model S ve verzi P100D, se představila veřejnosti na 2017 Autosport Internation Show ve svojí závodní specifikaci. Minimálně první sezónu pojede všech deset zúčastněných týmů se stejným autem a teprve posléze možná přibydou závodní speciály i jiných typů.

Ačkoliv se původně myslelo, že organizátoři zvolí kvůli hmotnosti a komplikovanosti Teslu v nižší specifikaci se zadním náhonem, nakonec se přiklonili právě k vrcholné variantě P100D. Její přerod v závodní vůz byl především otázkou odlehčování. Zmizel interiér, tlumící hmoty a další materiály, takže výsledkem je úspora 500 kilogramů oproti standardnímu autu. Naopak přibylo jinak nastavené odpružení, větší brzdy a samozřejmě bezpečnostní rám.

Každý z celkem 20 jezdců (týmy po dvou řidičích) pracuje s celkovým výkonem 778 koní a točivým momentem 995 Nm. Z nuly na sto to závodní Tesle trvá obdivuhodných 2.1 sekundy, což je poměrně rapidní zlepšení oproti 2.5 sekundám, které stačí standardní Tesle v Ludicruous módu. Maximální rychlost činí 250 km/h.

Celkem se v první sezóně pojede sedm závodů po Evropě, plus další tři v Americe, které se ale nebudou počítat do celkového bodování. V rámci každého závodu dostanou týmy 20 minut volného tréninku, 60 minut kvalifikace, a dále už se pojedou dvě hlavní rozjížďky na 60 kilometrů. Vedle stejných aut, budou týmy používat také stejné sady pneumatik Pirelli PZero.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
jenda200
16. 1. 2017, 16:51

A pojedou taky v Le Mans 24 hodin ? :-)

0
Viper
16. 1. 2017, 18:28

Určitě, jen to nebude moc záživné...budou 21 hodin na nabíječce.

0 reagovat
Woyta
17. 1. 2017, 09:15

No jsem zvědavá co udělají s chlazením. Normální S může naplno akcelerátor jen jednou. Pak se časy prodlužují kvůli chlazení. Stejně tak neujede ani jedno kolo na ringu. Prehreje se a omezí výkon.

0
Trinom
17. 1. 2017, 15:47

Zvědavá si buď, já bych osobně předpokládal použití jiných baterií a regulátorů v kombinaci s podstatně účinnějším chlazením.

0 reagovat
hurkar
17. 1. 2017, 23:23

....návrat seriálu ProCar?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte