logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Vanquish je nejrychlejší sériový Aston Martin v historii. Teď září i v novém showroomu značky v Praze

Vlajková loď značky s hliníkovým monokokem, hromadou karbonu a výkonem 835 koní byla představena loni na podzim, od ledna letošního roku si pro ni můžete zajít i do pražského showroomu.

Máte dvanáctiválec? A mohla bych ho vidět? Na tyto otázky mi dnes kladně odpoví jen hrstka automobilek, a to těch nejprémiovějších. Od nedávna se k nim řadí i britský Aston Martin, který v pražské Průběžné ulici otevřel nový showroom. Do budoucna se počítá s velkorysým prodejním prostorem, v němž by měly být k vidění všechny modely značky, aktuální podoba je zatím provizorní. I tak ale stojí za návštěvu, neboť zde zaparkoval zlatý hřeb celé nabídky – nový Aston Martin Vanquish. 

Vůbec nejvýkonnější vlajková loď ve 111leté historii britské značky má pod majestání  kapotou nový 5,2litrový motor V12 Twin-Turbo s výkonem 835 koní  a točivým momentem 1 000 Nm. Výsledkem je působivé zrychlení z nuly na sto za 3,3 vteřiny a maximální dosažená rychlost činí 345 km v hodině.  V historii sériových Astonů je to rekordní hodnota. Zajímavý je rovněž fakt, že od představení prvního konceptu Project Vantage v roce 1999 se výkon a točivý moment dvanáctiválcového GT téměř zdvojnásobil. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Hliníkovou karoserii s vysokým podílem karbonových prvků doplňuje dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol a víceprvek vzadu, tlumiče Bilstein DTX, které jsou pro model Vanquish novinkou, umožňují kalibraci plně na míru. Karbon-keramický brzdový systém zahrnuje 410 mm kotouče vpředu a 360 mm vzadu, kromě nízké neodpružené hmotnosti nabízí i snížené slábnutí brzd při teplotách do 800 °C. 

Lawrence Stroll, výkonný předseda představenstva společnosti Aston Martin, o novince řekl: „Vanquish vzbuzuje emoce v každém směru a přináší jasné poselství… Důsledně navržený a dokonale zkonstruovaný vůz nastavuje nová, mimořádná měřítka výkonu, stylu a luxusu pro novou generaci skutečných znalců.“ Přestože podobné věty jsme zvyklí slýchat na každé druhé tiskovce, tentokrát mám pocit, že za nimi bude něco víc než pouhá reklamština. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář

Aston Martin si léta buduje pověst značky zaměřené na ty nejintenzivnější zážitky. Tím prvním bude bezesporu už samotná konfigurace vozu v oddělení Q by Aston Martin. Nerozhodní zákazníci by si na ni měli vyhradit dostatek času, protože vybrat si z takového množství kombinací není věru snadné. Výsledkem však bude auto, které ve druhém exempláři na silnici nepotkáte, zvláště s přihlédnutím k faktu, že roční produkce je omezena na méně než 1000 kusů. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
sheogh
1. 2. 2025, 13:22

Ten vyber barev je desivy, byl bych v pasti a vybiral tak tyden :-))))))

0
rivka
1. 2. 2025, 14:07

"past vedle pasti, p..o" ;-) Já volím šesté autíčko zleva v prostředním regálu. A koukám že zeměkoulizace dorazila i do exkluzivního prostředí AM...

0
sheogh
8. 2. 2025, 20:04

Ta je hodne dobra, jeste bych do vyberu zaradil tu nejtmavsi cervenou, ta bude na slunku uplne bozi

1 reagovat
Sato
1. 2. 2025, 21:48

cenovka by nebyla?

(ja viem, ze ked sa musim pytat tak na to nemam)

1
Viola Procházková
2. 2. 2025, 14:53

Vždycky něco zapomenu... 324 368 eur bez DPH

0 reagovat
Sato
2. 2. 2025, 17:47

to znie adekvatne, takze asi ako V12 Ferrari +- garzonka v Bruntalu.

1 reagovat
Bono_
3. 2. 2025, 07:39

Nechci vést debaty o tom, jestli je globalizace, migrace a podobně přínosná nebo ne...v každým odvětví je to jinak. Ale koupit si za 10 mega výkvět Britského "sportovního" automobilismu značky s tradicí od roku 1913 a pod kapotou mi svítit Ahmed...🧐
Nechci ani říkat že tohle je špatně, ale tyhle auta na mě vždycky působily kouzlem nějaký svý tradice a tak nějak po anglicku nóbl, pan Ahmed Munir by mi to narušil, i kdyby tam bylo Sir Ahmed Munir... On rozhodně odvedl skvělou práci, jinak by tam nepracoval a nebyl podepsanej, ale mě by to narušilo auru britského vozu.🤓
Ale pravda že po tom co předváděl loni Jaguar, co A-M používá motory od M-B akorát s jednou dírou ve vejfuku navíc, a seznamu nejčastějších jmen v Británii je načase se oprostit od minulýho století, už přetahuju.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte