Máte dvanáctiválec? A mohla bych ho vidět? Na tyto otázky mi dnes kladně odpoví jen hrstka automobilek, a to těch nejprémiovějších. Od nedávna se k nim řadí i britský Aston Martin, který v pražské Průběžné ulici otevřel nový showroom. Do budoucna se počítá s velkorysým prodejním prostorem, v němž by měly být k vidění všechny modely značky, aktuální podoba je zatím provizorní. I tak ale stojí za návštěvu, neboť zde zaparkoval zlatý hřeb celé nabídky – nový Aston Martin Vanquish.
Vůbec nejvýkonnější vlajková loď ve 111leté historii britské značky má pod majestání kapotou nový 5,2litrový motor V12 Twin-Turbo s výkonem 835 koní a točivým momentem 1 000 Nm. Výsledkem je působivé zrychlení z nuly na sto za 3,3 vteřiny a maximální dosažená rychlost činí 345 km v hodině. V historii sériových Astonů je to rekordní hodnota. Zajímavý je rovněž fakt, že od představení prvního konceptu Project Vantage v roce 1999 se výkon a točivý moment dvanáctiválcového GT téměř zdvojnásobil.
Hliníkovou karoserii s vysokým podílem karbonových prvků doplňuje dvojité lichoběžníkové zavěšení předních kol a víceprvek vzadu, tlumiče Bilstein DTX, které jsou pro model Vanquish novinkou, umožňují kalibraci plně na míru. Karbon-keramický brzdový systém zahrnuje 410 mm kotouče vpředu a 360 mm vzadu, kromě nízké neodpružené hmotnosti nabízí i snížené slábnutí brzd při teplotách do 800 °C.
Lawrence Stroll, výkonný předseda představenstva společnosti Aston Martin, o novince řekl: „Vanquish vzbuzuje emoce v každém směru a přináší jasné poselství… Důsledně navržený a dokonale zkonstruovaný vůz nastavuje nová, mimořádná měřítka výkonu, stylu a luxusu pro novou generaci skutečných znalců.“ Přestože podobné věty jsme zvyklí slýchat na každé druhé tiskovce, tentokrát mám pocit, že za nimi bude něco víc než pouhá reklamština.
Aston Martin si léta buduje pověst značky zaměřené na ty nejintenzivnější zážitky. Tím prvním bude bezesporu už samotná konfigurace vozu v oddělení Q by Aston Martin. Nerozhodní zákazníci by si na ni měli vyhradit dostatek času, protože vybrat si z takového množství kombinací není věru snadné. Výsledkem však bude auto, které ve druhém exempláři na silnici nepotkáte, zvláště s přihlédnutím k faktu, že roční produkce je omezena na méně než 1000 kusů.



























sheogh
1. 2. 2025, 13:22Ten vyber barev je desivy, byl bych v pasti a vybiral tak tyden :-))))))
rivka
1. 2. 2025, 14:07"past vedle pasti, p..o" ;-) Já volím šesté autíčko zleva v prostředním regálu. A koukám že zeměkoulizace dorazila i do exkluzivního prostředí AM...
sheogh
8. 2. 2025, 20:04Ta je hodne dobra, jeste bych do vyberu zaradil tu nejtmavsi cervenou, ta bude na slunku uplne bozi
Sato
1. 2. 2025, 21:48cenovka by nebyla?
(ja viem, ze ked sa musim pytat tak na to nemam)
Viola Procházková
2. 2. 2025, 14:53Vždycky něco zapomenu... 324 368 eur bez DPH
Sato
2. 2. 2025, 17:47to znie adekvatne, takze asi ako V12 Ferrari +- garzonka v Bruntalu.
Bono_
3. 2. 2025, 07:39Nechci vést debaty o tom, jestli je globalizace, migrace a podobně přínosná nebo ne...v každým odvětví je to jinak. Ale koupit si za 10 mega výkvět Britského "sportovního" automobilismu značky s tradicí od roku 1913 a pod kapotou mi svítit Ahmed...🧐
Nechci ani říkat že tohle je špatně, ale tyhle auta na mě vždycky působily kouzlem nějaký svý tradice a tak nějak po anglicku nóbl, pan Ahmed Munir by mi to narušil, i kdyby tam bylo Sir Ahmed Munir... On rozhodně odvedl skvělou práci, jinak by tam nepracoval a nebyl podepsanej, ale mě by to narušilo auru britského vozu.🤓
Ale pravda že po tom co předváděl loni Jaguar, co A-M používá motory od M-B akorát s jednou dírou ve vejfuku navíc, a seznamu nejčastějších jmen v Británii je načase se oprostit od minulýho století, už přetahuju.