logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Toyota Kikai – bizarní pocta strojařině

Kdybych měla udělit jedinému autu z tokijského autosalonu svou osobní první cenu, dostala by ji Toyota Kikai. Nejen za okouzlující steampunkovou osobnost, ale hlavně za připomenutí, co skutečně dělá stroj strojem.

Představte si, že se potká hotrod s golfovým vozíkem, mají se rádi a… narodí se tohle. Hromada ocelových trubek, která jako by se do Japonska zatoulala z Riddickovy garáže, působí vedle uhlazených environment-friendly předigitalizovaných ledniček jako zjevení. Odhalený motor, nádrž a výfuková soustava přináší pravý opak současného pokrytectví automobilek, které se snaží před obyčejným smrtelníkem předstírat, že pohonná jednotka vypadá jako kvádr černého plastu. Tahle naježená bestie s nevinným výrazem neuznává konektivitu, kapacitní odpor ani sociální média – auto je přece hlavně umělecké dílo strojařiny, tak proč to neukázat?

Přesně to bylo hlavním cílem konstruktérů Toyoty: „Vyzdvihnout fundamentální půvab strojů, jejich řemeslnou dokonalost, krásu, jednoduchost a fascinující fungování.“ 

Netradičně pojatá kabina se třemi sedadly a volantem uprostřed (podobnou známe třeba z McLarenu F1) je očesaná od všeho elektronického balastu. K řízení přece člověk nepotřebuje nic víc než volant, pedály a pár analogových budíků. A prasoměr (pokud náhodou víte, jaký údaj měří ukazatel označený prasetem, prozraďte nám to v komentářích, díky). Aby se řidič mohl občas pokochat pohledem na pracující součástky zavěšení kol, je kabina opatřena dvěma malými okénky po stranách pedálů. 

O pohonné jednotce jsme se mnoho nedozvěděli. Z obrázků se zdá, že půjde o čtyřválec doplněný elektromotorem, tedy běžný hybrid, který Toyota montuje například do Priusu. Po detailních informacích na toto téma asi netřeba pátrat, jelikož sériové výroby se svérázné vozidlo těžko dočká. Můžeme jen doufat, že si ho nějaký režisér vyhlédne do postapokalyptického velkofilmu a setkáme se s ním alespoň v kině. 

 

Kikai v japonštině znamená stroj. Pro našince to zní trochu legračně, ale méno v Toyotě nemohli vybrat lépe. Na rozdíll od ostatních tokijských konceptů Kikai není budoár, elektronická laboratoř ani gadget. Je to prostě stroj.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Woyta
31. 10. 2015, 12:20

Prasomer na me pusobi jako navigace.

0
Stefan
31. 10. 2015, 15:08

Já bych řekl, že tě začne blikat když s tím člověk pojede "jak svině."

0
Stefan
31. 10. 2015, 15:09

*to

0 reagovat
NO HITS
31. 10. 2015, 16:27

Prasoměr bude ukazatel úhlu pro jízdu bokem :D

0 reagovat
NO HITS
31. 10. 2015, 16:40

Tak je to navigace, pod prasetem se ukazuje zbývající vzdálenost do cíle, napravo od šipky se ukazuje trasa a šipka ukazuje směr , prase samotný je logo související s autem, je i na pneumatikách :D

0 reagovat
Aleš
31. 10. 2015, 17:40

No tím se přece měří jak velký je řidič(bych řekl já). Ale spíše to bude navigace

0
Aleš
31. 10. 2015, 18:40

*prase

0 reagovat
M P
31. 10. 2015, 21:05

No běloboký gumy s proužkem dovnitř, to jsem ale ještě neviděl:D Jinak je to moc pěkná věcička.

A prasoměr je vzdálenost do nejbližšího vepřína určitě

0
Nedy
2. 11. 2015, 14:53

Běloboké gumy dovnitř se dávaly na Hot Rody v dobách, kdy vznikly (jakože zlý závodní look)...

0
M P
2. 11. 2015, 17:49

Teda, co se tady clovek nedovi:) Ale vlastne to dava docela smysl a mozna jeste vic v dobe, kdy asi bylo docela tezke sehnat jine gumy nez beloboke

0 reagovat
mq
1. 11. 2015, 00:18

strašně se mi líbí i koncepce jednoho sedadlo vepředu uprostřed & dvě vzadu.

0
hurkar
16. 12. 2015, 22:59

jo, alá McLaren Mk1 ;)

0
hurkar
16. 12. 2015, 23:02

:D :D tak to dopadne keď čítam najprv reakcie a potom článok :D :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte