Šéf Gazoo Racing Tetsuya Tada pro magazín Evo potvrdil, že si japonská značka do budoucna vyrobí „Tři bratry“ – tři sportovní modely, které budou návratem do osmdesátých a devadesátých let nejen filozofií, ale i názvy. Jedná se pochopitelně o GT86, která už je nějakou dobu na trhu, o Supru, připravovanou v kooperaci s BMW, a podle všech informací také o novou MR2. Ano, čtete správně, Toyota vyrobí novou MR2 a na rozdíl od Mitsubishi s jejich Eclipse se nebude jednat o SUV! Jupí!
Nic konkrétního se o novém autě zatím neví, ale podle dostupných zvěstí bude vše v nejlepším pořádku. Nová MR2 se po vzoru té staré zdrží veškerých pozlátek a luxusních prvků a stane se lehkonohým kupé či roadsterem s motorem vzadu, zaměřeným především na řidiče.
Za zády posádky tedy budou docela určitě přeplňované čtyřválce, či v případě nejvyšší specifikace možná i hybrid. A bát se v tomto případě nemusíme ani o osud manuální převodovky, kterou Toyota jistojistě chystá. Během rozvoru pro Evo byla několikrát naťuknuta i Miata – právě ta se patrně stane pro MR2 nejbližší konkurencí ať už ve velikosti, nebo v zaměření.
Vše je v současnosti velmi pilně vyvíjeno a testováno a na nový vůz se můžeme těšit během nadcházejících dvou let.
10. března 2017, 12:35
6
To mi to snad krásně vyjde akorát na konec života s BRZ. Za těch pár let to bude krásnej výběr. Supra/Z4, MR2, nová GT86, nový BRZ, nová Alpine, možná nějaký zajímavá verze miaty a třeba i alfa konečně přijde s tím spiderem. A prý, že se automobilový průmysl řítí do zkázy.
10. března 2017, 12:52
0
A co ten malý prcek co měl mít 136hp a FR koncepci? :(
10. března 2017, 14:39
3
FS-R nebo tak nějak se to jmenovalo. Taky si pamatuju, že to mysleli vážně. Třeba si to jen my vykládáme špatně a právě tahle malá mrcha bude ten třetí model, kdo ví.
10. března 2017, 16:02
2
ja bych to tak taky viděl spíš na to, že to bude FS-R, GT86 a Zupr4, třeba jen to FS-R přejmenujou na MR2 (a změní umistění motoru?)
na druhou stranu
dá se keycar považovat za sportovní model? já myslím, že tak uplně asi ne... a tudiž by ty toyoty mohly byt vlastně 4, nebo teda spíš 3 a půl :D
10. března 2017, 16:12
0
ona je to vlastně toyota S-FR ten key, ale to je fuk ... :D :D :D
10. března 2017, 18:31
1
No, jelikož dneska je sportovní i mixér, tak klidně může :D Ale pokud by to mel byt kei car, tak by to asi ani nerikali, jelikoz to je vicemene vec jen Japonska a okoli. A na zlepseni image to chce "globalni" model, takze bud S-FR nebude kei car a nebo bude a ten třetí model bude něco jinýho. Nutně ne MR-2, ale třeba něco jako Celica? Kupé s předním náhonem nebo AWD.
11. března 2017, 17:35
3
Tak pokud to budeme brát takhle do krajnosti, tak musíme jako sporťák brát i Yaris GRMN. Což na druhou stranu, proč ne. Srandy s ním bude kopec a má víc výkonu, než GT86.
11. března 2017, 18:12
0
tak to souhlas, já ho nezmínil, protože ikdyž je to třídvířko tak je to hatch a nevypadá jako coupe (což pro mě znamená, že nevypadá jako sporťák) :D :D ale o tom co je ještě coupe ... o tom by se dalo asi dlouho polemizovat v sekci autičkář se ptá :D :D
12. března 2017, 10:34
1
To mě taky napadlo. Přece jen Yaris je taky "legenda 90.let" ač v trochu jiném kontextu :D A tutově s tím bude sranda. Tu MR2 si vlastně lidi domysleli, ale nikdo jim to nepotrvdil. To jsou ty vágní informace a následný divoký spekulace :D Jinak já doufám že to bude MR2 už jenom kvůli tomu, že levná zadokolka s motorem uprostřed dneska neexistuje a já bych moc rád levnou zadokolku s motorem uprostřed. Dal jsem si za životní cíl, že chci zkusit všechny koncepce :D
12. března 2017, 11:05
0
Tak jen doufam, ze neodpiskaji ten maly sportacek sf-r. Ten bych teda radsi nez mr2. Mr2 by urcite stala vice nez pul milionu a to sf-r by dle velikosti a konceptu i hierarchie Toyoty muselo byt pod gt86 a stat by tedy mohlo snad kolem pul milionu, coz uz je za fungl novy sportak opravdu almuzna. Prosim, at mam spravny odhad:D