načítám data...

Top5: levné auto-investice (dle Greenyho)

Vavrisova pobídka ("ty líný hnoju z Rožnova") byla natolik intenzivní, že jsem dal dohromady mých vlastních 5 tipů, jak při nakupování aut nezchudnout a mít vyhlídky i na případný opak. Zde jsou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Odhadnout budoucnost je vždy trochu problém. A v případě aut jako investice tomu není jinak, proto bych doporučil vždy investovat do auta, které se vám libí, víte že vás  potěší pokaždé, když se s ním projedete, nebo k němu prostě máte osobní vztah. Pak i když po deseti letech zjistíte, že jste nevydělali vůbec nic a auto prodáte za stejné peníze, jak jste ho koupili, si můžete alespoň v klidu říct, že to vlastně vůbec nevadí, protože ho ani prodávat nechcete.

Fiat Coupé

Skoro každý chce Ferrari ale málokdo na něj doopravdy má. A když na něj nemá, ale přesto ho opravdu chce, nezbývá mu než sáhnout po nějakém „lidovém Ferrari“. Ačkoli tuhle přezdívku dostalo v průběhu dějin mnoho aut, jedno z nich tak bylo nazýváno častěji než ostatní. Fiat Coupe pro mnohé představoval tu nejsnadnější cestu k levnému kun.., totiž, kočkolapu. Stačilo sloupnout logo s pěti pruhy a nahradit jej vzpínajícím se koněm a slečny problematiky neznalé se jen hrnuly. Co je na tom, že je Fiat Coupe předokolka s tragickým rozložením váhy a podvozkem vycházejícím z Fiatu Tipo, v přímce byly přeplňované verze slavného Lampredi Fiat TwinCamu rychlé víc než dost a to na skórování u většiny slečen bohatě stačilo. Agresivní design od Chrise Bangla také přilákal množství tunerů, kteří způsobili dočasný pokles zájmů (a ceny) a vyhubili značné množství kusů, čímž ještě zvýšili investiční potenciál. A díky motorsportem prověřenému motoru doznalo Coupe úspěchu i na poli amatérských závodů, minimálně těch v přímce. Dnes podobně jako Vavrisovy tipy v podobě Opelu Calibra nebo Hondy CRX leží i Fiat Coupe v dočasném zapomnění a jeho ceny atakují dno a tak by byla škoda toho nevyužít.

Alfa Romeo 156 GTA

Alfa Romeo 156 je jednoduše nejúspěšnějším modelem v novodobé historii této automobilky s hadem a křížem ve znaku. V roce 1997 s sebou přinesla podmanivý design exteriéru i interiéru, propracovaný podvozek s lichoběžníky vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu, úplně první naftový motor na světě se vstřikováním Common Rail, v roce 1998 vyhrála cenu Evropské auto roku, o rok později dostala  první robotizovanou manuální převodovku Selespeed a v září 2001 spatřila světlo světa nejsilnější verze GTA. Ta ve svých útrobách ukrývá přepracovaný podvozek, kožené sedadla a především vůbec nejsilnější verzi legendárního Bussa. 3,2 litrů objemu, 250 koní a sonorní zvuk stačí na to, aby byla tato pohonná jednotka právem považována za jednu nejlepších V6, co vůbec kdy vznikla. Celkem vzniklo přibližně 3000 sedanů a asi 1700 kombíků a některé z nich se dají pořídit za skoro směšných sto fialových papírků. Běžně je cena vyšší, v Německu pěkné kusy stojí okolo jeden a půl až dvojnásobku zmiňované hodnoty. Otázkou může zůstávat, o kolik cena do budoucna vzroste, na což se nedá jednoduše odpovědět, ale pokud chcete zažít skoro neuvěřitelný zážitek v podobně finančního výdělku na vlastnictví Alfy Romeo, bude 156 GTA jednou z nejlepších možností.

VW Type 2 T3

Ačkoli je éra hyppies už dávno minulostí, Volkwagen Type 2 je stále vnímán jako jakýsi symbol této kytičkové doby. Její myšlenky o volnosti a svobodě stále v myslích mnoha lidí přetrvávají. A není lepšího vyjádření svobody než cestování po světě, k čemu se i dlouho po konci hyppies éry nejvíc hodil malý busík s ovládáním a chováním velmi podobným běžnému autu. A tím v průběhu dějin nikdy nebylo nic jiného než VW Type 2. Nás bude jako investice nejvíc zajímat třetí generace z osmdesátých let známá od označením T3 a to hned z několika důvodů. Je posledním Transporterem (ačkoli tento název oficiálně nikdy T3 neměla) s původní koncepcí Brouka s motorem vzadu (v některých případech stále ještě stále vzduchem chlazeným), zároveň jde pořád koupit za smysluplné peníze a jde stále používat jako automobil na dovolené. T3 vznikla v nespočtu různých kombinací, jako investice má však smysl jen menší část z nich. Klasický valník nebo Doka (valník se čtyřmi dveřmi) příliš velký investiční potenciál nemá, stejně tak tomu bude u skříňových dodávek bez oken a nadstavby. Jednoduše platí, že čím víc oken, čím vyšší nadstavba, čím víc poháněných kol a čím víc speciálních doplňků jako zahrádky na střeše a podobně, tím lépe. Slova jako Westfalia Joker, California, Reimo, Syncro a spousta dalších jsou hesla, které na svém VW T3 busíku chcete a které budou časem prodávat. Dnešní situace je taková, že na nákup T3 je nejvyšší čas, ceny pomalu ale jistě rostou, zachovalá T3 ve které nejezdilo přespříliš volnomyšlenkářů a ani nesloužila, jako prostředek pro dopravu dělníků na stavbu začíná být vyvažována zlatem a podle cen v Německu bude tato tendence jen a jen stoupat.

Trabant 601

Proč hledat levné auto, které se časem stane legendou, když můžete za směšné peníze koupit auto, které už legendou je. Trabant byl (a pořád do určité míry je) všem pro smích, což z něj ve výsledku udělalo auto, které každý zná a na které bude každý jednou rád vzpomínat. Jeho malý dvoutaktní motor vytváří velmi specifický zvuk a ještě specifičtější modrou mlhu. Použití duroplastu na panely karoserie dalo vzniknout mnoha posměškům a povídačkám, avšak ve skutečnosti se jednalo o poměrně pokrokové řešení, které zjednodušilo výrobu, snížilo cenu a zároveň i hmotnost. A s nízkou hmotností jdou i zábavné jízdní vlastnosti, které o Trabantu vytvořily mnoho dalších povídaček a zároveň spolu se směšně jednoduchou mechanikou přispěly k vzniku všemožných Trabant klubů rozesetých po východním bloku. Existuje několik speciálních verzí jako například „Hycomat“ s automatickou spojkou se kterými chybu také neuděláte ale i tak se dá říct, že i úplně ten nejobyčejnější Trabant je sázka na jistotu.

Toyota MR2

Dávno minulá je doba, kdy se daly koupit automobily se záludnými nebo skoro až zákeřnými jízdními vlastnostmi, dnešní doba přeje spíše autům, s nimiž je pohyb na limitu přilnavosti zvládnutelný i pro cvičené opice. Toyota MR2 by se svou řidičskou náročnosti v dnešní době dost možná příliš pochopení nenašla, ale buďte si jistí, že se najde mnoho takových bláznů, co by si ji právě pro její chování na limitu chtělo koupit. Zároveň také splňuje ostatní kriteria pro úspěšnou investici, je to sportovní coupe se zajímavým vzhledem, značnou trvanlivostí, legendárními motory umístěnými uprostřed napříč a jménem, které v průběhu dějin nabralo na hodnotě. Tomu určitým způsobem přispěla i mezi petrolheady poněkud méně oblíbená „dívčí“ poslední generace. První generace se dá koupit za někdy až směšné ceny, dost často jsou však v bídném stavu, který se jako investice obvykle příliš nevyplatí. Druhá generace je cenově dražší ale u pěkných kusů bych si taky dokázal představit, že už cenového dna dosáhly a to hlavně v případě nejsilnějších přeplňovaných verzí.


Tip pod čarou
Fiat Barchetta - Nic nedává takový smysl k veteránskému využití jako roadstery. Kombinace větru ve vlasech, západu slunce v zádech a krásně znějícího čtyřválce za minimální náklady na koupi i údržbu jsou u Fiatu Barchetta víc než lákavé.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PepaSFI
24. března 2014, 17:20
0

nejexotičtější verze Trabanta bylo jakési military kabrio připomínající původní Jeep Willys nebo Citroen Mehari, skutečně pro armádu a později i pro civilní trh pod označením Tramp. Taky je zajímavé že té základní "kufrové" variantě se kdoví proč říkalo limuzína. Dnes si pod tím označením představíme vozidla jaksi ve všech směrech opačná. Na Trabanta vzpomínám rád, ten motor byl neuvěřitelně agilní, řízení ve srovnání se škodovkou lehké a velice přesné, podvozek jak motokára. Když tenkrát při vyhýbacím testu rozbili Mercedes A tak to zkoušeli s Trabantem a on to zvládal.

reagovat
Sau
25. března 2014, 07:43
0

Limuzína měl označení proto, že je to taky jiné označení pro verzi sedan.

PepaSFI
25. března 2014, 16:52
0

on ten Trabant jaksi není ani sedan. Dvoudveřová karoserie s pevnou střechou a odděleným zavazadlovým prostorem se nazývá tudor. Limuzína není jiné označení pro sedan. Pokud se budem držet tradičního popisu tak klasická limuzína se od sedanu liší přepážkou oddělující prostor řidiče. A to čemu se u nás obvykle říká limuzína, prodloužená karoserie, obvykle s neobvyklým uspořádáním sedadel ve stylu salónku se jmenuje pullman. Ale dnes je možné všecko, kvůli reklamě se dá udělat i nesmysl jako je čtyřdveřové kupé. Sice je to sedan nebo liftback ale to by vypadalo moc usedle a to není vhodné pro náš segment trhu a tak tomu budem říkat kupé.

Csaba
26. listopadu 2016, 08:27
0

Tudor je dvoudveřový sedan, proboha...
Nehledej problémy tam, kde nejsou... :)
A kdybys dnes komukoli mladšímu 30 let řekl že máš tudor, tak na Tebe nechápavě vyvalí oči, protože nebude tušit o čem mluvíš...
Osobně je mi líto že už jde o v podstatě "vyhynulý karosářský druh"

mo
morituri
24. března 2014, 19:27
0

GTA je můj tajný tip tak za 2-3 roky, kdy by mohly snad ceny spadnout na dno, doufám v pěkný kus okolo 100 000. Zatím jsou olítané netuzené kousky za 150 000 a fakt pěkný auta začínají na západě tak za 200 000... Průser je ten, že je to auto bez nástupce, to si myslím drží ceny tak nahoře. Zatím trénuju na 156 2.5 V6 :-)

reagovat
podvlada
01. listopadu 2016, 10:29
0

Nějak jsem se k tomuhle článku doklikal, a jakožto čerstvý majitel 156 2.5 V6 musím reagovat :-) Nevím úplně jak moc spadly ceny GTA, ale těch 2.5 už moc neni, nebude a levnější asi taky nebudou. Oproti nim stojí GTA pořád ještě nesmysl. Jinak svezení je 2.5 parádní, nedokážu si představit mít v tom ještě 60 koní navíc. No dobře, dokážu, charakter z toho musí stříkat všemi směry, ale asi bych se už bál. A ještě navíc provozovat teď GTA jinak než ve vitríně by asi bylo bláznovství...

Ještě k Fiatu Coupe, jestli se nepletu, na designu se podílelo Pininfarina, možná by to stálo za zmínku :-) A ještě že v nejsilnější variantě byl standard samosvor? Taky jsem po něm chvíli koukal. Pak ho zavrhl jako dobrý v přímce, špatný ve všem ostatním. Pak koukal, jestli se objeví rozumná Miata, protože Miata opravdu je odpověď na všechno a jednou si jí taky pořídím :-) No a pak se svezl v Bussu. Bylo jasno a na chvíli ještě jasno je :-)

MiG-21
24. března 2014, 23:26
0

Tak si tu tak čtu o autem které jsem kdysi chtěl či mohl mít a na konci potkám svojí víkendovku co čeká po zimě v garáži :) Snad ani nechci aby má AW11 stoupla na ceně a já měl nutkání jí prodat :))

reagovat
Pi
Pivrnec911
02. dubna 2014, 11:47
0

Mé ego roste:-)

reagovat
In
Invi
12. listopadu 2016, 12:02
0

Tak ono už dnes se Coupečko v dobrém stavu koupit nedá a když ano, tak jde nad 100 000, prodaly se u nás i kousky přes 200 000kč. Všechno je to rozbitý no :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem