logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Suzuki Swift Sport nebude silné, ale zato bude lehké

Může být „warm-hatch“ o výkonu 138 koní sportovním autem? Pokud váží dostatečně málo, tak ano.

Suzuki pro nás má jednu dobrou zprávu. I v poslední generaci modelu Swift, objeví se posilněná, přenastavená a celkově „zezábavněná“ verze Sport. Ta se sice nikdy neřadila mezi klasické ostré supermini, konkurující zaběhnutým jménům, ale o její hravosti, hbitosti a zábavnosti básní nejeden nadšenec.

Ani v nové generaci nebude Swift Sport oplývat testosteronem nabitými svaly, ale do kategorie takzvaných „warm-hatchů“ půjde i přesto vcelku bez problému zařadit.

Ke smutku všech puristů se už pod kapotou neobjeví čtyřválcová šestnáctistovka s atmosférickým plněním, ale – jak velí dnešní doba – menší motor s turbodmychadlem. Zcela konkrétně prý půjde o agregát 1.4 BoosterJet, sloužící mimo jiné i v malém SUV Vitara S. To by pro „sviště“ znamenalo 138 koní a 220 Nm točivého momentu. Nic moc, říkáte si?

Potom ovšem považte, že by podle všech dostupných informací měl Swift Sport vážit jen pozoruhodně skromných 870 kilogramů. Tato hodnota zatím nebyla potvrzená, ale pokud se ukáže jako reálná, není 138 koní prťavého motoru najednou vůbec málo. I slabý matematik totiž nahlédne, že by takto obdařený Swift disponoval poměrem výkonu a hmotnosti 159 koní na jednu tunu, což vůbec není špatné.

Jen pro porovnání, takový Seat Ibiza Cupra nabízí ve stejné kategorii hned 191 koní, ovšem poměr výkonu a hmotnosti jen 151 koní na tunu. Sáhneme-li do třídy větších sporťáků, tak třeba takové „Toyobaru“ s výkonem 200 koní má 153 koní na tunu.

Připočtěme si k tomu údajně velmi nízkou cenu Swiftu Sport a zbyde nám docela zajímavý recept na zábavu, který se rozhodně nevyplatí přehlížet. Nicméně jak to celé nakonec bude, dozvíme se až za necelé dva měsíce. Právě 12. září se totiž Swift Sport odhalí oficiálně v celé svojí kráse. Do té doby si holt musíme vystačit pouze s jednou jedinou oficiální fotografií.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
GanGreen
24. 7. 2017, 17:52

Na te fotce je swiftik osklivej jak noc :-\ doufam ze v realu to bude jina liga ..

0
Ča Snač Aj
24. 7. 2017, 18:05

V realu je to o neco lepsi, ale zadny zazrak to neni. Hrozne moc dela barva, treba modra s bilou strechu je paradni :)

0 reagovat
Tarrantula
25. 7. 2017, 08:17

Tak na tohle jsem fakt zvedavy.

0 reagovat
bitner
25. 7. 2017, 08:21

136 HP je 100 kW, ne? To mela i predchozi verze. Tady navic bude turbo turbic, tzn. bude tahnout vocpoda wole. Neco mi rika, ze by z toho mohla byt pekna raketa.

0
Tarrantula
25. 7. 2017, 09:14

Ja jsem na jinem webu cetl neco o 103kW. A nejak prepokladam ze by mohli ten vykon oproti minule generaci trochu popohnat. Uvidime za 2 mesice. Za me by to mohla byt zabavna krabicka.

0 reagovat
SEMRY
26. 7. 2017, 14:12

To je příšera, na koho je to cílený? Ty kola?! Předchozí je super, ale ono ani micra K12 tuším 1,6 není špatná. Teda jak pro koho.

0 reagovat
rock
27. 7. 2017, 12:23

Klidně bych do něj šel. Teda kdyby mi bylo o 20 míň. Narozdíl od těch z koncernu BMW tohle vnímám jako moderní interpretaci původního Mini.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte