načítám data...

Suzuki představilo svojí novou vlajkovou loď. Je to Toyota.

02. července 2020, 15:31 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Na první pohled to vypadá jako nesmysl, ale jak už to dnes bývá, za vším hledejme emise.

zobrazit celou galeriiNovinky: Suzuki představilo svojí novou vlajkovou loď. Je to Toyota.

Když se ke mě předevčírem dostala informace, že je na spadnutí premiéra nového vozu od Suzuki, byl jsem dost zvědavý, s čím mě sympatická automobilka přijde. Vůz měl mířit cenově i rozměry nad současnou Vitaru a tak jde svým způsobem o vlajkovou loď. A protože Vitaru považuju za velmi povedené auto, na její větší a luxusnější variantu jsem se moc těšil, ač jsem si nebyl úplně jistý, že je její výroba vlastně nutná. 

Z nového modelu se nakonec ale vyklubala přeznačkovaná Toyota RAV4 a ačkoli jde o veskrze povedené auto, neubránil jsem se trochu kyselému pocitu a myšlenkám, zda má Suzuki tohle zapotřebí. Jenže věc se má tak, že má. Nové Suzuki Across je totiž RAVka v plug-in hybridní variantě. Ta se jen tak mimochodem v čechách zatím oficiálně neprodává. Nabídne tak spalovací 2,5 litrový čtyřválec v kombinaci s dvojicí elektromotorů s čistým elektrodojezdem kolem 70 kilometrů. A jak už jsem naznačil výše, hlavně s velmi příznivou hodnotou vypouštěných plynů a CO.

Až na vyměněné znáčky a trochu rozdínou přední masku je to zkrátka RAVka, jak ji známe. Solidní, funkční a efektivní. Suzuki se tak vyhnulo nutnosti vyvíjet vlastní model s emisně šetrným pohonným ústrojím, který vyváží archaické jednotky v Jimny a úřednictvo je při pohledu na flotilové emise spokojeno. Vlk, koza…však to znáte. 

A nakonec – Across je sice možná největší Suzuki, ale skutečnou vlajkovou lodí zůstává ta reflexně žlutá krabička

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

RBMK
02. července 2020, 16:19
0

Auto je to krásné ale ty důvody vzniku... Už aby ty ekouřvance někdo svrhnul z vlivných pozic zpátky do kotelen a žump.

reagovat
ma
martinw
02. července 2020, 16:22
0

Obětovali důvěru v imaginární hodnotu značky Suzuki ale zas splní emise... divný. Připadám si jako když jsem šel poprvé kupovat ledničku a zjistil sem že na všech těch bílých krabicích je sice super logo Electrolux ale v podstatě všechny vyrobil uplně jiný výrobce - hlavní bylo že zaplatil za "logo".

reagovat
MGRR
02. července 2020, 17:18
4

Sikovne... Suzuki ziskava mnoho na plne care, od overene kvality, po technologie a "emisni ulevy"

Porad lepsi spolehliva, preznackovana RAV4/Suzuki s 2,5, nez preznackovany Duster/Suzuki 0,9-1,2 nebo co v tom je

reagovat
custom1
03. července 2020, 09:01
0

Rebadging není u Japonců ničím neobvyklým a to ani napříč koncerny, které spolu nemají nic společného. A teď nemyslím třeba Nissan Navara a Mercedes-Benz X-Class, ale třeba čistě japonský Nissan Cima, prodávaný i jako Mitsubishi Dignity. A takových případů je mnohem více...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem