logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Suzuki představilo svojí novou vlajkovou loď. Je to Toyota.

Na první pohled to vypadá jako nesmysl, ale jak už to dnes bývá, za vším hledejme emise.

Když se ke mě předevčírem dostala informace, že je na spadnutí premiéra nového vozu od Suzuki, byl jsem dost zvědavý, s čím mě sympatická automobilka přijde. Vůz měl mířit cenově i rozměry nad současnou Vitaru a tak jde svým způsobem o vlajkovou loď. A protože Vitaru považuju za velmi povedené auto, na její větší a luxusnější variantu jsem se moc těšil, ač jsem si nebyl úplně jistý, že je její výroba vlastně nutná. 

Z nového modelu se nakonec ale vyklubala přeznačkovaná Toyota RAV4 a ačkoli jde o veskrze povedené auto, neubránil jsem se trochu kyselému pocitu a myšlenkám, zda má Suzuki tohle zapotřebí. Jenže věc se má tak, že má. Nové Suzuki Across je totiž RAVka v plug-in hybridní variantě. Ta se jen tak mimochodem v čechách zatím oficiálně neprodává. Nabídne tak spalovací 2,5 litrový čtyřválec v kombinaci s dvojicí elektromotorů s čistým elektrodojezdem kolem 70 kilometrů. A jak už jsem naznačil výše, hlavně s velmi příznivou hodnotou vypouštěných plynů a CO.

Až na vyměněné znáčky a trochu rozdínou přední masku je to zkrátka RAVka, jak ji známe. Solidní, funkční a efektivní. Suzuki se tak vyhnulo nutnosti vyvíjet vlastní model s emisně šetrným pohonným ústrojím, který vyváží archaické jednotky v Jimny a úřednictvo je při pohledu na flotilové emise spokojeno. Vlk, koza…však to znáte. 

A nakonec – Across je sice možná největší Suzuki, ale skutečnou vlajkovou lodí zůstává ta reflexně žlutá krabička

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
RBMK
2. 7. 2020, 16:19

Auto je to krásné ale ty důvody vzniku... Už aby ty ekouřvance někdo svrhnul z vlivných pozic zpátky do kotelen a žump.

0 reagovat
martinw
2. 7. 2020, 16:22

Obětovali důvěru v imaginární hodnotu značky Suzuki ale zas splní emise... divný. Připadám si jako když jsem šel poprvé kupovat ledničku a zjistil sem že na všech těch bílých krabicích je sice super logo Electrolux ale v podstatě všechny vyrobil uplně jiný výrobce - hlavní bylo že zaplatil za "logo".

0 reagovat
custom1
3. 7. 2020, 09:01

Rebadging není u Japonců ničím neobvyklým a to ani napříč koncerny, které spolu nemají nic společného. A teď nemyslím třeba Nissan Navara a Mercedes-Benz X-Class, ale třeba čistě japonský Nissan Cima, prodávaný i jako Mitsubishi Dignity. A takových případů je mnohem více...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte