načítám data...

Sony chystá elektromobil. Zatím to je ale spíše jen zbytečně velký držák na monitory.

Do rybníčku elektromobilistů přichází i Sony. Jejich auto na baterky vypadá zajímavě, jen to zatím není tak úplně auto.

zobrazit celou galeriiNovinky: Sony chystá elektromobil. Zatím to je ale spíše jen zbytečně velký držák na monitory.

V poslední době snad nenastane týden, kdy by se světu nepředstavil nějaký futuristický elektromobil. Tentokrát převzalo štafetu Sony a na veletrhu CES (kde se většinou ukazuje elektronika, mobily a stereosystémy) představilo svojí vlastní vizi auta na baterky. Tento výtvor se nazývá Vision-S a pod originálním názvem, který v žádném případě nepřipomíná křížence Volkswagenu a jeho řady Vision a Tesly modelu S, se skrývá vůz, který opět v žádném případě nepřipomíná křížence Porsche Taycan (z dílen VW Group) a Tesly modelu S. Takže originalita by byla.

Teď bych měl napsat cosi o pohonném ústrojí, které je v konceptu zastavěno, ale to nebude tak jednoduché. Na CESu totiž stojí jen jakási ukázková mula. V prezentaci zazněla hodnota 200kW, zrychlení z nuly na stovku za 4,8 sekundy a maximálka 240 km/h, taky se tu mihnul screenshot se spolupracujícími firmami, kde se ukázala loga Bosch, Magna Steyr, nebo ZF, ale také zazněla věta, že vše zatím prochází vývojem. Ono totiž na pohonu samotném u Sony elektromobilu vlastně tolik nezáleží. To hlavní se odehrává na poli počítačových technologií.

Vision-S je našlapaný displeji, tvoří celou palubní desku a umožňují zobrazení všeho možného, od mapy a obrazu zpětných zrcátek až po Netflix, nebo hry z PlayStationu. Vůz disponuje dokonalým prostorovým zvukovým systémem a slibuje dokonale tichý interiér díky technologii noise cancellingu. Zvenku se nachází třiatřicet různých senzorů, které přispívají ke komfortu a bezpeční jízdy. Zkrátka tam je spousta kamer a čidel. O autonomním řízení ale Sony na tiskovce taktně mlčelo. 

Víc než cokoli jiného zkrátka připomíná Vision-S jakousi prezentační platformu pro audiovizuální systémy společnosti použitelné v automobilech. Dost možná je tak nakonec účelem koneptu Vision-S jen přilákat potenciální zájemce o technologie Sony z řad zavedených výrobců aut. A popravdě řečeno mi tohle řešení přijde mnohem logičtější, než kvůli skvělým zábavně-informačním vychytávkám vyvíjet celé auto.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
10. ledna 2020, 11:42
0

Ta má ale držáky :D

reagovat
Caddy
11. ledna 2020, 11:18
0

Mne se to auto fakt libi...nevypada zle, urcite hezci nez Tesla 3, v cemz vidim hlavni konkurenci. A i nez ten VW. Ma naprosto paradni palubku ( byt ta je zase okopcena od Hondy) a celkove to pusobi fajn :)

Mozna vstupujeme do nove doby, kdy zacne delat auta kazda vyznamejsi spolecnost zabyvajici se elektornikou. Mozna je od ni k elekromobilu blize, nez od klasickych aut. A drivetrain urcite vzdy pujde poridit nejaky hotovy...

reagovat
Vojta Nekvapil
11. ledna 2020, 18:09
1

Myslím, že už to s tím příslušenstvím k playstationu trochu přeháněj.

reagovat
ransom
12. ledna 2020, 10:26
4

Děsím se okamřiku, kdy na pole elektromobilů vstoupí třeba Sencor nebo Orava...

reagovat
PeterLuk
13. ledna 2020, 19:39
0

Elektromobil Orava :D :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem

Ford Bronco  1984
Ford Bronco

1984 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Mercury Marauder  2003
Mercury Marauder

2003 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

BMW X5 3.0d manual 4x4 2002
BMW X5 3.0d manual 4x4

2002 rok výroby
176 koní výkon
2 978 ccm objem