načítám data...

Sony chystá elektromobil. Zatím to je ale spíše jen zbytečně velký držák na monitory.

Do rybníčku elektromobilistů přichází i Sony. Jejich auto na baterky vypadá zajímavě, jen to zatím není tak úplně auto.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V poslední době snad nenastane týden, kdy by se světu nepředstavil nějaký futuristický elektromobil. Tentokrát převzalo štafetu Sony a na veletrhu CES (kde se většinou ukazuje elektronika, mobily a stereosystémy) představilo svojí vlastní vizi auta na baterky. Tento výtvor se nazývá Vision-S a pod originálním názvem, který v žádném případě nepřipomíná křížence Volkswagenu a jeho řady Vision a Tesly modelu S, se skrývá vůz, který opět v žádném případě nepřipomíná křížence Porsche Taycan (z dílen VW Group) a Tesly modelu S. Takže originalita by byla.

Teď bych měl napsat cosi o pohonném ústrojí, které je v konceptu zastavěno, ale to nebude tak jednoduché. Na CESu totiž stojí jen jakási ukázková mula. V prezentaci zazněla hodnota 200kW, zrychlení z nuly na stovku za 4,8 sekundy a maximálka 240 km/h, taky se tu mihnul screenshot se spolupracujícími firmami, kde se ukázala loga Bosch, Magna Steyr, nebo ZF, ale také zazněla věta, že vše zatím prochází vývojem. Ono totiž na pohonu samotném u Sony elektromobilu vlastně tolik nezáleží. To hlavní se odehrává na poli počítačových technologií.

Vision-S je našlapaný displeji, tvoří celou palubní desku a umožňují zobrazení všeho možného, od mapy a obrazu zpětných zrcátek až po Netflix, nebo hry z PlayStationu. Vůz disponuje dokonalým prostorovým zvukovým systémem a slibuje dokonale tichý interiér díky technologii noise cancellingu. Zvenku se nachází třiatřicet různých senzorů, které přispívají ke komfortu a bezpeční jízdy. Zkrátka tam je spousta kamer a čidel. O autonomním řízení ale Sony na tiskovce taktně mlčelo. 

Víc než cokoli jiného zkrátka připomíná Vision-S jakousi prezentační platformu pro audiovizuální systémy společnosti použitelné v automobilech. Dost možná je tak nakonec účelem koneptu Vision-S jen přilákat potenciální zájemce o technologie Sony z řad zavedených výrobců aut. A popravdě řečeno mi tohle řešení přijde mnohem logičtější, než kvůli skvělým zábavně-informačním vychytávkám vyvíjet celé auto.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
10. ledna 2020, 11:42
0

Ta má ale držáky :D

reagovat
Caddy
11. ledna 2020, 11:18
0

Mne se to auto fakt libi...nevypada zle, urcite hezci nez Tesla 3, v cemz vidim hlavni konkurenci. A i nez ten VW. Ma naprosto paradni palubku ( byt ta je zase okopcena od Hondy) a celkove to pusobi fajn :)

Mozna vstupujeme do nove doby, kdy zacne delat auta kazda vyznamejsi spolecnost zabyvajici se elektornikou. Mozna je od ni k elekromobilu blize, nez od klasickych aut. A drivetrain urcite vzdy pujde poridit nejaky hotovy...

reagovat
Woyta
11. ledna 2020, 18:09
1

Myslím, že už to s tím příslušenstvím k playstationu trochu přeháněj.

reagovat
ransom
12. ledna 2020, 10:26
5

Děsím se okamřiku, kdy na pole elektromobilů vstoupí třeba Sencor nebo Orava...

reagovat
PeterLuk
13. ledna 2020, 19:39
0

Elektromobil Orava :D :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem