načítám data...

Slovenský Brutal S1 ožívá ve své finální formě

Vývoj slovenského sporťáku jste možná sledovali na FB, ovšem teď pro nás mají hoši ze Slovenska konečnou verzi, téměř připravenou k prodeji.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vývoj Brutalu S1 zabral Marianu Lušpaiovi a jeho týmu plných deset let práce. Výsledek ale podává velmi solidní výkony a co je důležité – smí na silnici. A přesně to bylo také cílem. Vytvořit prakticky závodní vůz z patřičně dimenzovaných komponent, se kterým si dojedete na okruh a následně zase domů. Podle samotných tvůrců se ale rozhodně nejedná o auto na každý den. Závodní podvozek a další prvky asi nebudou zrovna „user-friendly“.

Vnější design pochází z pera Jakuba Štarmana, který v době jeho vzniku ještě studoval Vysokou školu výtvarných umění v Bratislavě. Karoserie je vyrobená z kombinace karbonu, laminátu a neporézní pěny Airex. Interiér za racčími dveřmi se příliš nekoná. Vlastně je tu jen klec, pár palubních přístrojů a dvě skořepinová sedadla. Veškeré komfortní prvky bychom hledali naprosto marně, stejně jako posilovač řízení nebo ABS.

Dokonce i bílého laku na karoserii je pouze velmi tenká vrstva, to aby se ušetřil každý cenný gram. A šetření se vyplatilo. V závislosti na motorizaci váží Brutal S1 něco mezi 800 a 860 kilogramy. Což je málo, zejména vezmeme-li v potaz, že nejvýkonnější verzi pohání přeplňovaný dvoulitrový boxer z dílen Subaru, podávající 300 koní skrze pěti nebo šestistupňovou převodovku. Z nuly na sto akceleruje Brutal za 3.9 sekundy, tedy důstojně rychle.

Naprosto zásadní otázkou je každopádně cena. Přesnou částku zatím neznáme, ovšem nemuselo by to být nic dramatického. Marian přiznal, že už nyní se přihlásilo několik zájemců a do budoucna by mohlo na Slovensku vznikat až šest kusů Brutalu S1 ročně. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
05. června 2017, 23:16
0

Ta zadni partie je takova... ja nevim... jak z jineho auta :-(

reagovat
Franz Kafka
06. června 2017, 02:51
0

No hale a není to u auta tohohle typu a určení úplně jedno ? 900 kg a 300 koní a solidní zvuk. Nulová výbava prostě závodní náčiní v tomhle případě je to jako hodnotit Formuli 3000, že není moc pěkná :)

RCNP
06. června 2017, 17:46
2

Neřekl bych. Ta věc není pracovní stroj, abychom mávli nad designem rukou. Tahle věc má dělat primárně radost a část potěšení dělá určitě i že se na to hezky kouká, nebo se mi to aspoň nehnusí. Pokud by šlo primárně o závodní náčiní(což není, nemá homologace pro žádnou konkrétní skupinu a i oni sami o tom mluví jako o hračce), tak by zase design měl více odpovídat funkci a vynechat tu spoustu zbytečných samoúčelných kudrlinek. Ty zbytečné hrany a zářezy jsou tam prostě navíc a jen se snaží nějak přebít ty prázdné plochy a pak ten detail odpovídá laminátovým hrátkám kutilů na začátku tisíciletí. Tohle prostě není současný design a vypadá to zbytečně amatérsky, ač si s tím kluci určitě dali práci. Navíc když je dneska i tady velká konkurence a dokonce je možné dostat i podobnou techniku v daleko hezčím balení (např. Factory Five 818 - taktéž motor subaru uprostřed). A v této třídě je hned několik zástupců, kteří svůj šarm mají z velké části, taky jen díky pěknému designu - Cat, KTM, Local Motors, Lightweight Car Company atd. Tudíž proč bych si měl nakonec vybírat něco, co se mi nelíbí, když nemusím.

Franz Kafka
06. června 2017, 18:00
0

Ok. Já vzhled zase až tolik neřeším jde mi o jiné přednosti než kolikrát se otočím za autem a jak se to bude líbit kámošům :) Něco na tom co píšeš je, ale asi to neplatí obecně. FF 818 je obyčejná ono na tom není moc co vymyslet aby to nemělo odpor vzduchu jak Karosa. Kolik jich budeš kupovat nakonec ?

RCNP
07. června 2017, 09:56
0

Jasně, když mě zaujme technika a schopnosti, tak se nad to povznesu a nebudu to tak řešit. Ale stejně by to aspoň nemělo být ošklivý a ideálně tvarově jednoduchý pokud to má být vlastně jen obálka. Viz třeba radicaly - škatule se světlama. Ale tady je vidět ta snaha udělat něco hustokrutopřísnýho a na mě to působí strašně samoúčelně. Neni to koplexní design, spíš design jednotlivych častí, nějak poskládaný dohromady. Já jsem architekt, tak jsem na to možná moc citlivej :)

Franz Kafka
07. června 2017, 13:51
0

Je fakt že ta záď je neforemná. Radical je zajímavý hlavně schopnostmi a ty obaly jsou vyloženě jen aby tam něco bylo. Asi to bude jak píšeš je tam trochu více záhybu a kudrlinek než je nutné. Zřejmě to chtěli trochu odlišit. Někdo je na vzhled víc citlivý někdo to neřeší. Koncepcí je to auto zajímavé. To nejdůležitější neřekli a to je cena. Když půjdeme do hloubky tak boční profil říká, že to zadní partii tam tak trochu dopasovali. Designér tohoto prý teď dělá ve škodovce. Tak už víme jak bude vypadat Rapid Coupé:)

gr
gramo
06. června 2017, 10:49
0

Překvapilo mě, že nově vyráběné auto dostane schválení do provozu bez airbagu a ABS, měl jsem za to, že už je to povinné, naštěstí to teda nějak jde :)

reagovat
M P
06. června 2017, 11:59
0

Pro malosériovky ano. Viz Caterham a podobné

PeterLuk
08. června 2017, 13:58
0

Vyzerá to teda ako z čínskej továrne na hračky... Ale parametre neznejú vôbec zle. Je fajn, že u nás niečo takéto vzniká, tak snáď sa tomu bude aj dariť.

reagovat
ko
koch
13. června 2017, 12:07
0

snad to hammond neroztriska zase nekde na pezinske babe :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem