načítám data...

Renault Clio E-Tech full hybrid 145: Časy se mění, to dobré zůstává

Oblíbený Renault Clio prošel faceliftem. Změnilo se něco důležitého?

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Často se říká, že pokud právě vybíráte menší auto do města, pak byste rozhodně neměli opomenout francouzské automobilky. Jestli jsou někde Francouzi opravdu silní, je to právě kategorie malý městských vozů. Když se podíváte, jak vypadají francouzská města, dává to smysl, že jsou v tom dobří. Jednoduše vědí, co takové malé auto potřebuje k úspěchu a vědí, jaké vlastnosti ocení řidič ve městě. Důkazem budiž třeba takový Renault Clio, který dlouhodobě patří na špici daného segmentu. Jeho poslední vydání nedávno prošlo menší omlazovaci kůrou a nás samozřejmě zajímalo, co všechno se změnilo a jestli malý Renault stále patří mezi to nejlepší v kategorii malých aut. Po klasickém týdenním testu už máme jasno.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Pátá generace Renaultu Clio je tu s námi již čtvrtým rokem. Přestože původní verze stále vypadal svěže a dostatečně moderně, Renault se rozhodnul pro modernizaci, která malé Clio sjednotila se zbytkem modelové řady v rámci aktuálního designového jazyka značky. Nic proti tomu. Původní verze se mi líbila, nicméně i tato nová tvář mě oslovuje a líbí se mi. Vyměnila jistou dávku roztomilosti za lehce dravější výraz, ale není to na škodu. Hlavním prvkem jsou nově tvarované LED světlomety, šípovitého tvaru. Renault se touto změnou rozhodl pro zrušení předních mlhovek, což může být pro někoho trochu zvláštní krok. Na druhou stranu, u primárně městského auta by to nemusel být zas až takový problém. Clio jsme testovali v nejvyšší výbavě Esprit Alpine, v nádherné modré barvě Iron. Je to taková temně modrá metalíza a vypadá naprosto skvěle, tím spíš v kombinaci s prvky Esprit Alpine. Z pohledu vnějšího vzhledu mohu facelift hodnotit rozhodně pozitivně.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Uvnitř se toho mnoho nezměnilo. Stále tu máme dominantu v podobě vertikálního centrálního displeje o velikosti 9,3 palců. Líbí se mi sportovní sedačky, které jsou kupodivu opravdu pohodlné a vejde se do nich krásně i větší člověk. Krásným prvkem je i látkový dekor přístrojové desky, který je originální a vypadá skvěle. Jiné velké změny však uvnitř nehledejte. Stále je to staré dobré Clio, takže se můžete spolehnout na dobře využitý prostor. Clio je uvnitř dostatečně prostorné i pro běžnou rodinu. Jasně, na čtrnáctidenní dovolenou na horách ve čtyřech to úplně nebude, ale na běžné městské využití v každodenním provozu je to zcela dostatečné. Dva dospělí a dvě děti se vejdou vcelku rozumně, v rámci této kategorie. Trochu možná zamrzí, že se do Clia nedostal nový Renaultí systém R-Link, nicméně i tento Easylink boduje skvělou funkčností bez nepříjemných záseků či jiných skrytých neřestí a vlastně zcela dostačuje.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Zatímco uvnitř jsme změn našli jen relativně málo, pod kapotou se jich událo poměrně dost a nevím, jestli z nich budou všichni nadšeni. Primárně totiž Clio přišlo o skvělý vrcholný čtyřválec 1.3 TCe. Ten nyní v nabídce nenajdete. Aktuálně Clio disponuje malým litrovým tříválcem ve dvou výkonových verzích, přičemž ta mírně silnější dokáže jezdit i na LPG. Anebo můžete sáhnout po full hybridní variantě, kombinující zážehovou jednašestku s elektromotorem a unikátní mulitmódovou převodovkou. A přesně toto řešení jsme dostali k testu. Daný systém, byť s velkou baterií, jsem si vyzkoušel před časem v hybridním Méganu PHEV a nebyl jsem z něj nadšený. Nějak jsme si nesedli. Nicméně k hybridnímu Cliu jsem chtěl přistupovat s čistou hlavou bez předsudků. Našel jsem si k tomu tentokrát cestu?

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Řekl bych, že částečně ano. Jsem poměrně zvyklý jezdit s hybridy, především pak těmi japonskými. Systém Renaultu je však, co se fungování týče, mírně odlišný. Primárně se totiž snaží chovat jako elektromobil. Je tu spousta rozjezdů čistě na elektřinu. Cítíte v tom takový ten elektrický drajv a to je docela dobré. Hezky se na to zvyká a nutno podotknout, že malý Renault je při pohybu ve městě až nečekaně svižný. Dokud tedy člověk jede takovou tu běžnou jízdu, celý systém funguje nad očekávání dobře. Potíž nastane, když chcete něco víc. Jakmile totiž vyjedete za hranice města a chcete se trochu svižněji svézt, pak si neví rady. Atmosférická šestnáctka, je utopená ve čtyřech kvaltech převodovky a elektromotor na to sám nestačí. Nadšený jsem nebyl ani z mírného akustického diskomfortu. Pokaždé, když se spalovací motor připojí do akce, tak nějak podivně a ne zrovna příjemně hučí. Pochválit ale mohu efektivitu celého systému. Spotřeba 4,3 litru je velmi slušná a přes 5 to půjde hádám jen málokdy. Celkově se však dá říct, že mi full hybrid sedl rozhodně lépe než plug-in ve větším sourozenci.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Co se samotné jízdy týče, nelze malému Renaultu mnoho vytknout. I na velkých kolech se chová příkladně a je překvapivě komfortní. Zároveň si však zachovává jistou dravost, toliko typickou pro malá vozidla. Radost ze života mu nechybí, a pokud se vám podaří přesvědčit hybridní systém ke spolupráci, podvozek vás nezklame a svezete se hezky i za hranicemi města. V rámci naladění podvozku patří Clio mezi jednoznačně to nejlepší v dané třídě.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt

Oblíbený Renault prošel omlazovací kúrou, která osvěžila vnější vzhled, ale jinak zůstalo vše víceméně při starém, což je dobře. Pátá generace Clia již od počátku patřila mezi lídry segmentu a facelift na tom určitě nic nezmění. Trochu se nám asi bude stýskat po přeplňované jednatrojce, ale takový už je život. Nový vrcholný hybrid je specifický svým fungováním, dá se však na něj zvyknout a do města se bude jednat o ideální řešení. Pokud se pohybujete především mimo něj, stále tu máte další dvě pohonné jednotky, takže si vybere snad každý. Tohle Clio se prostě povedlo a facelift to jen potvrdil.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

StreetPro
17. října 2023, 08:51
0

Předchozí Clio bylo esteticky teda jinde, tohle je jak Golf říznutej Hjundé... a ty "A" znáčky... to je jak olepit si 3kové Bawo trikolorou a ///M... nevím...

reagovat
beastar
17. října 2023, 16:21
0

Asi takhle. Souhlasím s tím že předešlý méně nafouknutý design s nějakým řekněme osobitým způsobem byl lepší. Tohle ale není nijak špatně právě to zapadá do stávající situace v tom segmentu. Stačí se podívat na Fabii. Nemusíme tam hledat Golf. Nemusí se nám to líbit ale zákazník takového auta přesně tohle má rád. A taky jde o vnitřní prostor v neposlední řadě naplnit celkově představu o bezpečnosti. S čím už osobně dávno problém nemám. To jsou ty značky A. A pár těch doplňků. Vzhledem k tomu že line a style atd je dnes téměř vše. Esprit asi nemůže nikoho urazit. Nakonec když si vytáhl to M... Co je takový m packet? Případně AMG packet nebo GT line nějaký crossover PUGu... Je to alespoň z výroby. Lepší než si na dvojkovou naftovou ofci lepit znáčky RS a racing jak část lidí stále umí.

StreetPro
18. října 2023, 13:30
0

Ad ///M, AMG, Sport apod pakety... souhlas, za petrolheady špatně, za prodejní čísla určitě dobře :-)

ro
rock
17. října 2023, 10:29
0

Vypadá to, že ceny aut jsou teď (alespoň dočasně) za kulminačním bodem, protože tady máme facelift, při němž ceny buď zůstaly stejné, nebo dokonce mírně klesly. A to navzdory přesunu některých prvků výbavy z dražších paketů do levnějších.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
17. října 2023, 10:43
0

Zdá se to tak. Nevím jak v ČR, ale v UK se postupně začínají dealeři předhánět kdo nabídne 0%apr financování a lepší slevy. Asi jim nejdou prodeje jak by chtěli a do toho mají v rybníce ne jednu, ale hned tři EV štiky, Tesla, MG, BYD..

ro
rock
17. října 2023, 11:49
0

V ČR je aktuálně ve slevě i to MG...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem