načítám data...

Punkový Lincoln na prodej! Zn. gril není v ceně!

Šestiválcový Lincoln s předním náhonem z 90. let je typické auto pro důchodce. Nudné, nezajímavé a dosti usedlé. A nebo to může být punkový stroj ideální na výlety s partou kamarádů. A má nosič na gril!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Patina je in. Určitě jste si všimli, že je dnes populární mít auto, které navenek vypadá ošuntěle a zašle, i když je ve skutečnosti opečovávaným mazlíčkem. Někdo to s patinou žene až do krajnosti, jako ratroddeři nebo milovníci nerenovovaných veteránů, jiní ji rádi vidí jen na povrchu, zatímco uvnitř se skrývá nablýskaná technika. A někteří jsou dokonce ochotni věnovat signifikantní úsilí a finance tomu, aby vytvořili patinu umělou. Polévají zachovalé kusy karoserie kyselinou a nechají vznikat ‚umělou rez‘ nebo dokonce polepí zánovní vůz fólií se vzorem rzi.

Lincoln našeho redakčního kolegy Fernieho nic takového nepotřebuje. O perfektní patinu se postarali už před čtvrt stoletím specialisté Ford Motor Company na svrchní laky. Tedy přesněji jejich neschopnost a možná i přílišná snaha účetních vnutit jim levná řešení. Zkrátka, klarlak na téhle věci někdo pěkně zprasil už v továrně a díky tomu auto vypadá, že má lepru. K dovršení drsného vzhledu pak přispěl i Františkův řidičský (anti)talent, který milého Lincolna poslal do svodidel, následkem čehož musel obdržet náhradní blatník z dárcovského vozu.

Jinými slovy, z elegantního, ale poněkud usedlého Lincolnu pro floridské důchodce se postupem času zrodil větrem a mílemi ošlehaný punker, veterán nejedné války gangů. A z nudného sedanu se stal sedan, co má koule. Tedy, narozdíl od Citroënů nemá koule, ale měchy. A protože si jeho měchy rády odfouknou, stává se z něj čas od času lowrider. Ale uvnitř se pořád skrývá obýváček s dvojicí kožených gaučíků, ideální na posezení s kamarády, když je zrovna příliš mokro na sezení venku u grilu. Kdysi se punkovými monstry tohoto typu stávaly gigantické silniční jachty s osmiválci a pohonem zadních kol – ty se už dnes většinou posunuly do sféry ceněných veteránů, ale moderní Continental je vnitřními rozměry a komfortem stejně překonává.

Je rozumné si takovou věc koupit? Zcela určitě ne. Ale stejně tak určitě je to správně přaštěné…

Ano, jak píše Vojta, nastal čas, kdy se se svým malým pankáčem budu muset rozloučit. S přibývajícím studiem a brigádami mi ubývá času, který by bylo potřeba věnovat autu, a k tomu ani nemám pořádné zázemí, které by bylo potřeba. Takže je mi líto ho nechat stát na dvoře a dál chátrat. A po třech a půl letech s pankovým sedanem už mám pocit, že chci probádat další zákoutí automobilového světa. Takže jestli vás jakkoli oslovila představa vlastnit auto s pořádnou patinou, pak máte příležitost!

Samozřejmě má své mouchy, přece jen je to 25 let staré auto. První, která je skoro samozřejmostí, je koroze. Ta naštěstí není zas tak masivní, ale zadní lemy a levý práh by byly za zásah svářečky vážně vděčné. A druhá je vzduchový podvozek. Jeho rozmařilé polehávání na přední nápravě (díky které několik hodin po odstavení začne vypadat jako dragster) se mi zatím za pomoci dárce podařilo vyřešit, ale jeho aktuální vrtoch, kterým je ucházení zadních měchů, se mi zatím  slepit nepodařilo. Kromě toho je tu několik drobností. Někoho určitě zamrzí potrhaná sedačka řidiče a všechny určitě zamrzí poškozený zámek po vykradení auta (ukradli mi z plochy u zadního skla autíčka, parchanti). Někomu by mohl vadit i chod převodovky, který je poněkud násilný, ale bez prokluzu, a vzhledem k neměnnému stavu už ho označuju za vlastnost.

A jaká jsou pozitiva a sociální jistoty? No přece že to je relativně pojízdné (i když podvozek má zrovna dovolenou)! Kromě toho funguje všechna elektronika uvnitř kabiny, až na vypůjčené rádio. Ale nebojte, originální kousek přihodím do několika krabic dílů. Bez problémů funguje i digitální palubní deska, která z Lincolnu dělá kulervoucí kosmickou loď. A příjemnou věcí je i motor, který zastírá svůj věk a nájezd svým krásným projevem a dostačujícím výkonem. Určitě bych vyzdvihl ještě něco, ale víte jak to je, když něco funguje.

Co je tedy potřeba udělat? Primární věcí je podvozek. Buď se dá snažit sehnat dárce dílů, popřípadě samostatné měchy, nebo se dá uchýlit ke konečnému řešení. Tím jsou pružiny z Fordu Taurus, které se dají za relativně rozumnou cenu sehnat jak na internetech, tak nejspíš i u nějakého vraku Tauruse. Co dál? Pokud nejste zrovna fanoušek rzi, pak bych doporučoval vařit. Jinak už stačí jen běžná údržba a dá se jezdit až do skonání světa nebo auta, podle toho, co nastane dřív.

A dostanu k tomu dárek? Co by to bylo za nákup bez dárku! Samozřejmě! K autu kromě techničáku přidám i několik krabic dílů, které obsahují rozličné řídící jednotky, dovírání kufru, rádio včetně mechaniky na CD, skla, kapotu, víko kufru, zadní světla, přední světla, blatník a mnoho dalšího. K tomu dostanete i další sadu liťáků, a když se hezky usmějete, přihodím i další pár pěkných univerzálních pneumatik. A chybět nebude ani knížka, repair manual od Chiltonu.

Už teď to chcete a čekáte, až se vám na obrazovce objeví číslo, kam máte volat? 

No počkejte, ještě vám musím povědět, do kdy platí technická a co za to teda chci. STK projde přístí rok v listopadu a cena tohoto epesního pankáče je deset tisíc korun. Chcete teď mého Lincolna ještě víc? Pak pište na frantisek@autickar.cz a může být váš!

Fernie

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

briza
20. září 2015, 11:49
0

Ano a přesně tímhle typem inzerátu to u mě vždycky začíná... Ještě štěstí, že amerikám jsem nikdy nepřišel, nepřicházím a nepřijdu na chuť :)

reagovat
sm
smer
20. září 2015, 12:54
0

Tohle už asi jedině hodit ze skály ;-)

reagovat
Je
JeepCH88
20. září 2015, 13:31
0

Ježiš ještě že zrovna nemám peníze :D By mě doma zabili kdybych dotáhnul k Jeepovi další kousek v podobném stavu:D

reagovat
Irwinek
20. září 2015, 15:18
0

Vadí mi spíš ten přední náhon, než stav, který považuji za celkem přijatelný, na rozdíl od ceny, kterou považuji za velmi přijatelnou :-D

Po dlouhém hledání jsem se nakonec rozhodl, že peníze investuji raději zase do svého 20 let starého young timeru a ponechám mu venkovní patinu ( rez se díky pozinku nechytá ), takže za 10 litrů budu mít větší část předních tlumičů. Nicméně doufám, že se najde někdo , kdo nedá Tvému linku zahynout. Tak špatný jeho stav zase není a rozhodně si ještě své odjezdí :-D

reagovat
František Čáslavský
21. září 2015, 00:51
0

Inu, cena je veskrze příznivá, protože je na tom doopravdy práce a taky bych byl rád, aby se z něj nestal zahradní altánek. :)

A.J.Michal
22. září 2015, 13:47
0

Ne, opravdu mi 4. auto asi neprojde.

Jednoho dne chci od italských aut zkusit nějake tý nudné plujicí lodě amerik.... je pravda že hledám nějaké auto co by mě odvezlo z bodu A do bodu B a bylo to auto vyjimečné a nesrao by mě u něho, že by mi to někdo tukl, což mi toto prijde jako dokonale.

Ale jak uz bylo zmineno. Dovezt si dalsi vrak dom neeeeee :-D

reagovat
ri
rivka
23. září 2015, 18:02
0

"Ještě štěstí, že amerikám jsem nikdy nepřišel, nepřicházím a nepřijdu na chuť :)"
Ehm, a proč teda trávíš čas sledováním tohoto webu a rádoby smysluplným komentováním daného článku (auta) ?

reagovat
rivka
23. září 2015, 18:52
0

ehm podruhé :) nevím proč mi předchozí příspěvek nejde smazat, tak se tímto brizovi upřímně omlouvám

rivka
23. září 2015, 18:56
0

ehm podruhé :) nevím proč mi předchozí příspěvek nejde smazat, tak se tímto brizovi upřímně omlouvám



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem