načítám data...

Ptejte se Vojty: Dálniční křižník na dlouhá léta

24. března 2016, 07:22 29 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Při dlouhých dálničních cestách má auto největší šanci vydržet obří nájezd. I tak ale není snadné zvolit správný model a exemplář...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Ahoj Autíčkáři,

dostal jsem se do slepé uličky s výběrem auta pro dálníční provoz a rád bych Vás touto cestou požádal o pomoc. Nejprve shrnu základní požadavky a potom se podělím s trablema při výberu konkrétní káry. Jezdím cca 400 km týdně téměř výhradně po dálnici. Jedna cesta je cca 130 km a pak nějaké cukačky. Nejezdím každý den, jen 2 dny v týdnu a pak něco o víkendu. Proto mám čas na somodomo opravy (garáž, montážní jáma, základní vercajk k dispozici). Stávající povoz Peugeot 406 2.1TD, sloužící cca 9 let, chci nahradit. 

Co mi na něm vadí: Překvapivě podvozek, je to měkká kačena, v každé zatáčce hrozí převrácení, za ta léta jsem si na to zvykl, ale kdykoli přesednu do jiného auta, např. moje žena krotí Audi A6 C4 z roku 1996! a ten podvozek – na to, jak je primitivní – je prostě pecka, nenáklání se a drží! Dále mi vadí řízení, někdy mám pocit že francouzští inženýři namontovali na konec volantové tyčesilentblok, aby auto mělo gumové řízení bez zpětné vazby. Poslední zásadnější věc je počínající kovomorka.
No a trochu koní navíc by bylo fajn. Stávajících 81 kW je stále použitelných, ale rezerva ve výkonu není.

Co mi nevadí: obrovský kufr, který ale můžu oželet – stěhovat se nehodlám a dovolenou dáváme už bez kočárku, takže kombi není třeba, sedan ideál. Spotřebu mám tak 6,5 – 7 litru, to bych rád plus mínus zachoval, a samozřejmně naftu, jelikož na dálnici motor pracuje v ideálních podmínkách (nechce se mi řešit benzín + LPG a pak podpálený ventily a repase hlavy motoru).

Požadavky a rozpočet: Asi nejdůležitější je rozpočet a ten jsem stanovil na cca 100 tisíc. Ideální rozložení by bylo nákup 80 a 20 poprodejní servis. Nemámám omezení na věk ani nájezd kilometru. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud se o auto člověk stará, 500 tisíc km a 20 let věku nebrání v provozu. Chci min. 120 kW a pětiválec nebo šestiválec v naftě – a tím se to začíná komplikovat :-) Výhodou je šestirychlostní převodovka kvůli zpřevodování v dálničních rychlostech. Pokud možno model bez ambicí ke korozi. Nejlépe bez DPF, i když při dálničním provozu by asi nedělal problém.

Řešení? Prvotní myšlenka byla radikální: Alfa Romeo 166 2.4J TD 20V 129kW. Trochu se považuji za petrolheada, takže alfu chci, oprav se nebojím, ale po 4 inzerátech a zkušebních jízdách přichází pěkná kocovina. Motor a podvozek je pecka! Pětiválec ve všech testovaných exemplářích jel jak píchlý prase, ale bohužel minimálně ve dvou byly na odpis poloosy (vibrace při akceleraci). Zbylé kusy po výměně poloos zase byly zanedbané a jedna dokonce orezlá. Takže propadám depresi a nevím, zda je reálné sehnat AR166 v zachovalým stavu. Zkoušel jsem projet i AR159 a zde jsem byl zklamán, tvrdej až prkenej podvozek a motor 1.9JTD 110KW mě nepřesvědčil (hlučný, nekultivovaný). Pokud mi dojde trpělivost, jsem ochoten opustit Itálii, přitlačit na rozpočet a kouknout se do Německa nebo do Švédska tj. BMW e39 530d nebo 525d po faceliftu nebo Volvo S60 D5. Co mi doporučíte? Máté jiné návrhy?

Díky

Zdeněk

Ať se na to podívám z kterékoliv strany, nejsou tvoje nároky zrovna nízké. Už jen požadavek na více než čtyřválcový diesel může na dnešním trhu s ojetinami kolem 100 tisíc způsobit slušný bolehlav, a to jsme ještě nezačali řešit komfort jízdy či odolnost vůči korozi. 

První radou tak může být ono známé „vyděržaj, pioněr”. Najít skutečně skvěle zachovalou Alfu 166 s naftovým motorem určitě nebude snadné, ale nějaká existovat musí. A s trochou trpělivosti bys ji měl najít dříve, než tvůj Peugeot definitvně zrezne a rozpadne se…

Přesto však může být dobré rozšířit okruh hledání. První logickou volbou je v takovém případě Lancia Thesis, za jejímž poněkud zvláštním designem se skrývá technika velmi příbuzná právě 166. Thesis je orientovaná o něco více na komfort jízdy než na ovladatelnost, ale pro tvé poklidné dálniční přesuny by právě to mohlo být to pravé. A její interiér by tě měl nadchnout ještě víc než ten v Alfě. Otázkou je, jestli se dokážeš smířit s vyplašeným výrazem…

Při zmínce o ‚naftovém držáku‘ by se člověku chtělo kontrovat slovem ‚Mercedes‘. Bohužel, s tvým rozpočtem a ostatními požadavky dosáhneš nejspíše jen na před-předminulou generaci třídy E, tedy známou ‚Masařku‘ neboli W210. A u ní je boj s korozí obvykle téměř prohraný už dnes, natož za 10 let.

Další vynikající dálniční běžci jako předminulý Ford Mondeo či předposlední generace Hondy Accord zase mají problém v nedostatečném počtu válců, nemluvě o tom, že jejich odolnost vůči korozi také není kdovíjaká.

Ve výsledku je tak opravdu těžké najít rovnocenného konkurenta pro dva vozy, které ti ve výběru zůstaly jako poslední. A jakkoliv je BMW řady 5 (E39) skvělý vůz, který má potenciál stát se youngtimerem, až s ním za dalších 9 let skončíš jako s každodenním dělníkem, je tu několik věcí, které mi zabraňují umístit ho na první místo. Především je to fakt, že E39 si díky svému postavení ‚poslední klasické pětky‘ pozoruhodným způsobem drží cenu a tudíž tvůj rozpočet nemusí být zárukou sehnání opravdu slušného kusu. Navíc hledání zachovalé naftové pětky, která by měla potenciál vydržet další roky s rozumnou údržbou, je těžké bez ohledu na finanční omezení.

Proto u mě nakonec s těsným náskokem vítězí Volvo S60, které má sice mnoho svých vlastních problémů – zejména skromné místo na hlavu cestujících vzadu či jistou neohrabanost danou těžkým motorem před přední nápravou a z toho plynoucí nedotáčivost – ale coby solidně postavený dálniční křižník s víceválcovou naftou může být skutečně tou pravou volbou.

Pokud si tedy jsi jistý, že ve skutečnosti nepotřebuješ 10 let staré Mondeo 2.2 TDCI. A nebo úplně něco jiného, na co jsme zapomněli a co ti poradí naši čtenáři…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ap
Apache
24. března 2016, 07:36
0

"Lancia Thesis, za jejímž poněkud zvláštním designem se skrývá technika velmi příbuzná právě 166."

Možná mě nějací odborníci přes Lacnie opraví, ale jestli se nepletu, tak Thesis má svojí vlastní platformu nesdílenou s žádným modelem, tedy velmi mnoho specifických dílů, a mmj. práávě to z ní dělá servisně relativně drahé auto. 100k se vším všudy mi přijde poměrně hraniční pro pěkný kus s pětiválcem, byť sem koukal, že ceny jsou nižší než bych si pomyslel.

reagovat
ri
riprex
24. března 2016, 11:03
0

Ano, máš naprostou pravdu. Thesis je auto samo o sobě a se 166 nemá společného lautr nic. Co se samotné 166 týče, tak jde jen o velmi důkladný facelift 164. Například přední nápravnice je stejná, nosníky, výztuhy... nicméně má kompletně přepracovanou zadní nápravu a vpředu místo phersnů lichoběžník s vysokou těhlicí.

Pe
Peter Duris
26. března 2016, 09:11
0

Tak tak , okrem motora ma Thesis vsetko ine , v podstate neexistuje vec ktora by sa dala kupit ako neoriginal. Vlastna skusenost ... Odhliadnuc od udrzby , je to samozrejme super vozenie ked je podvozok v dobrom stave.

kv
kvakosh nocni
24. března 2016, 08:02
0

co se tyka Hondy Accord predposledni generace, predpokladam ze myslite CN1/CN2 - mel jsem dve (predface tourer a poface sedan) a rozhodne nemaji problemy s korozi ktery by staly za zminku. Predface rezne na čele kapoty od zasekanych kaminku, a u nekterych kusu jdou zvesti o korozi ve dverich. Ale napr. zadni lemy drzi v pohode. A pokud Zdenek hleda do 100 tis. Ctdi bych vyradil - pokud bude za kilo, budou s nim driv nebo pozdeji problemy- najezd/vstriky na hrane zivotnosti/dvouhmota/vnitrni homokinetaky/egr/turbo

reagovat
Pi
Pietro
24. března 2016, 09:33
0

166 se dá v tom rozpočtu najít uplně v pohodě a ve stavu. Co se týče Thesis, tak tam je to z říše snů, tam je to servisně jiná liga (SKYHOOK tlumiče z Maserati a složitou elektroniku nikdo opravit jednak nechce, druhak neumí a kdyby náhodou, tak to člověk s průměrnym příjmem nezaplatí)

reagovat
An
Andy
24. března 2016, 09:33
0

Řešil jsem před měsícem přesně stejný problém (denně 130km po dálnici) a skončil jsem u Passata B5.5 TD 96kw. Dal jsem za něj 95 000, po prvním majiteli, prokazatelně 250 000 najeto v Deutschlandu. Po dálnici na 6ku frčí krásně (jen aerodynamický hluk jsem čekal menší) a čekám, že za suma sumárům 110 000 s nutnými opravami získám auto, které ještě dlouho vydrží.

reagovat
liška
24. března 2016, 10:09
0

jezdím každej všední den 100km v naftovým 5 válci, lybra 2.4 JTD a jsem spokojenej. s tvým rozpočtem bys mohl mít dvě v téměř top stavu. pokud bys chtěl totžnou techniku, ale nedaří se u 166, poohlídni se po 156, jestli pro tebe není problém menší kufr a celkově skromější vnitřní rozměry oproti 166. výhledově bych chtěl thesisa 2.4 JTD, ale jak už zaznělo v komentech nademnou, první obtížnost je něco takovýho sehnat a druhá udržovat při životě, takže mám v záloze ještě nějakýho saaba s naftovou 1.9 TiD

reagovat
ma
macho
24. března 2016, 14:31
0

156 je hůře odhlučněná a méně plavná jak 166 což na dálnici bude znát. Na druhou stranu to bude mít stejné vrtochy: poloosy, podvozek a bohužel i koroze je zde zastoupena ve větší míře.

ri
riprex
24. března 2016, 15:32
0

156 je hlavně neskutečnej sráč. Je to špatně vyrobený, mizerná torzní tuhost, hnije to raketovým tempem... ono co čekat, je to jen převlečenej Fiat Tipo a může za špatnou pověst AR. NEBRAT!!!

Ho
Honzis
30. března 2016, 12:43
0

Milý Petre Durisi jak vidno nemáš s AR žádné zkušenosti. AR má od 155 celopozink takže pokud AR hnije tak proto, že byla bouraná a špatně opravená, což je problém většiny AR u nás. JTD motory předběhly dobu a jsou neskutečně dlouhověké s minimální údržbou. 166 je skvělá volba, rozhodně lepší než 156 co se týká odhlučnění a pohodlí. 156 je mnohem lepší na okresce. Krom toho v naftě na 156 s motorizací 2,4 velmi rychle odcházejí přední ramena, protože jsou stejná jako u 1,9 (realita je, že s olejem se dělá náprava, je to daň za strmé řízení). 166 je v tomto ohledu robustnější a pokud člověk koupí kvalitnější díly mnohonásobně se mu vyplatí. Na rovinu jezdím BMW e61 535d a vždy když sednu do mojí 166 je moje radost z jízdy větší. Sám to nedovedu pochopit a to mám jen lehce čipnutou první verzi 2,4JTD...

Skipper
24. března 2016, 10:25
0

Kdysi jsem taky uvažoval právě o Alfě 166 a nakonec jsem skončil u E39. U mně to ale byli vždy benzíny, na naftu mám moc malý nájezd. K E39 - zachovalé kusy po faceliftu počítej od 100k nahoru, aby to mělo i nějakou výbavu, tak už kolem 120. A koroze může být taky problém, přeci jen jsou to už starší auta. Co se týče servisu, když víš u koho servisovat, tak je to bezproblémové. Nafty nějaké zásadní problémy nemají, ale u nafťáku se URČITĚ vyhni automatu. Benzíny mají vcelku bezproblémové autmaty od ZF, ale nafty mají poddimenzovaný automat od GM, který prostě odchází. A pokud chceš hezký kousek, doporučuji navštívit bmwklub.cz V sekci zkušenosti se servisy/prodávajícími najdeš reference na členy klub, kteří auta přímo vozí. Osobně bych šel touto cestou.

reagovat
Skipper
24. března 2016, 10:31
0

A jedna důležitá rada, kdybys náhodou šel do E39. Řiď se stavem, nikoliv nájezdem! Jedno moje auto teď zanedlouho bude atakovat hranici 300 000 km a technicky i vizuálně je naprosto top. Auta s tímto nájezdem mají prostě velké a drahé servisy za sebou. Druhé teprve nedávno překročilo 200 000 a je ve stádiu polovraku, větší rekonstrukce teprve začne.

reagovat
Mi
MichalL
24. března 2016, 10:53
0

Kdyby byla jediná bolest u Alfy ty poloosy. (A kdo ví, třeba to bude jenom kloub) Tak po zběžném hledání, se dá koupit jedna za pět tisíc. Pokud by si pán na tu výměnu troufal sám, tak ať si řekne o deset tisíc slevu a frčím domů v AR.

reagovat
ma
macho
24. března 2016, 11:55
0

To je právě ten problem, že jen v poloosách to být nemusí, často bývá vůle i v diferenciálu a to už snadno opravitelné není. Nehledě na to, že u AR166 jdou velké náklady do podvozku.

ri
riprex
24. března 2016, 16:25
0

Nebývá, to to auto musí mít najeto kotel, aby byly KO ložiska diferenciálu. Je ale fakt, že hlavně u 159 se negativně projevilo použití skříní GM, které jsou všechno, jen ne kvalitní. Ale 2.4 má naštěstí značně modifikovanou, se kterýma problémy moc často nebývají.

ri
riprex
24. března 2016, 11:07
0

Poloosy jsou u naftových pětiválců v Alfách naprostý evergreen, mám 159 2.4 a po 350tkm už taky jdou slyšet. Nicméně řešení opravdu není drahé. Než řešit nové poloosy, kde by to se slevou na stáří vozidla vyšlo sakumprásk na 15 000kč je rozumnější zvolit repas. Za vibrace a cukání při rozjezdu a přeřazení můžou vymačkané vnitřní klouby (po těch kilometrech nezvládaj mocný krouťák JTDčka :D ) Hromada lidí s Alfama nechávala repasovat tady http://www.poloosyprotivin.cz/ a naprostá spokojenost. Ceny za obě poloosy kolem 5000 kč a v tu chvíli není co řešit ;) V každém případě je ale 166 dobré a spolehlivé auto. Jen jde o to vytrvat a koupit dobrý kus. Případně sledovat inzerci na fóru alfisti.cz ;)

reagovat
Honza Hamster Křeček
24. března 2016, 11:58
0

Kouká, že se tu řeší Alfa 166 a Lancia Thesis. Vzhledem k tomu, že už jsem měl obojí, tak přidám pár postřehů. 166 a Thesis mají společné některé motory, jinak nic. Alfa je víc stará škola, je skvěle vyvážená, není příliš těžká, všechno čistá mechanika a velmi příjemné svezení pro nadšeného řidiče - vlastně mi (jako ostatně všechny Alfy z devadesátek) připomíná spíš sporťák, na který nasadili karoserii velkého sedanu. Thesis je už auto z nové éry. Je těžší, výrazně lépe vybavená a hýří technologickými hračkami (bezprůvanovou ventilací či solárním šíbrem počínaje a tlumiči Skyhook z Maserati konče). Servis není tak nákladný, jak by se mohlo zdát, ale úplně levný také není.

Dalo by se toho o těch vozech napsat mnoho, ale pokud bych to všechno měl nějak vměstnat do nějakého shrnutí, řeknu asi toto - AR 166 má tlačítko na nastavení rychlejší odezvy na plynový pedál a dva různé systémy simulující samosvor, ale držák na kafe ne. Pokud toto někomu nevyhovuje, pak je tu Lancia Thesis - ta sice žádné sportovní vychytávky nemá, ale držák na kafe má. V zimě ohřívaný, v létě chlazený a doplněný ledničkou.

reagovat
Ro
Ronoath
24. března 2016, 14:09
0

Citroen C5... Pohodlný podvozek a bezproblémový servis 2.0 HDi

reagovat
ma
macho
24. března 2016, 14:35
0

C5 nesplní požadavek 5 a více válců, o jízdní dynamice nemluvě, podvozek charakterově stejný se stávající 406 a taky je to "škaredé" auto - což je jistě subjektivní, ale nemůžu si přece koupit auto, co se mi nelíbí. To bych rovnou mohl jít do Fiata Croma 2.4JTD :-)

fr
fri
24. března 2016, 16:48
0

C5 nabizela i naftove vicevalce. Popravde me C5 napadla okamzite jako prvni volba po prvnim odstavci, ale jak jsem cetl dal tak tazatel chce komunikativni podvozek a rizeni tam C5 nemuze poslouzit. Jeji sila je v opaku - izolace od silnice ( a velice solidni je i ta zvukova).
Proste idealni dalnicni kriznik..

No
NorMack
24. března 2016, 15:04
0

Dokážu se perfektně vcítit do role zadavatele, obvykle vybírám auta v podobné cenové relaci a s tím, že mám auta rád, chci od nich slušnou výbavu, dynamiku, obstojný vzhled atd... no a když vyřadím VW kde by to byl jen vylítanej passat b5.5 v 1,9tdi, který je konstrukčně už trochu mimo a hlavně vzhledově mě nikdy neuchvátil, tak pak mi jako rozumná volba vždy zbyde jen Mondeo. Měl jsem už cca 15 aut a teď mám už čtvrtý kus Mondea, aktuálně jsem koupil 2005 2.2TDCi 114kW combi, po prvním majiteli a nalítáno poctivých 280000km, to auto uvnitř i zvenku vypadá jako nové, poface kusy a od roku 2005 už s korozí problémy nemají, nebo alespoň já jsem na žádném korozi neměl. Je to bytelné, motor jede jak z praku, uvnitř místa královsky, výbava na co si vzpomeneš a myslím že pokud vyzkoušíš jízdní vlastnosti, tak zjistíš že ta alfa lépe rozhodně nejezdí... Navíc je tu obvyklá bytelnost, levné díly... určitě doporučuji vyzkoušet.

reagovat
Jenyk
24. března 2016, 19:03
0

Dálkové přelety nad Německem jsem dlouho podnikal v prvním superbu, V6 2,5 TDI. Neskutečně pohodlný,, jednoduchý, plavný a dostatečně svižný auto. Drahej je servis motoru, ale kdybys to zvládl sám doma, mohla by to být cesta. Passat s touhle motorizací by mohl být podobně vhodný, ale Sup právě na dálnici těžil z prodlouženého rozvoru. A obě tahla auta jsou i s automatem V6 2,8 v benzínu. S tím jsem najel míň, ale byla to ještě větší pohoda. A na spotřebu sere pes, když je auto jinak provozně levný.

reagovat
Ja
Jakub
24. března 2016, 23:48
0

Mondeo jsem měl, přesně s tím motorem 2.2TDCI a je to pecka. Jede jak urvanej a má perfektní převodovku. Nežere a je krásně pohodlnej. Můžu jenom doporučit. Co je ale trochu bolest jsou vstřiky. I přesto, že jsem tankoval jen premiovou naftu, tak po čtyřech letech odešly. Jinak na dálnici perfektní stíhačka s výborou spotřebou a dynamikou. Pokud by měl Zdeněk nějaké dotazy, rád zodpovím.

reagovat
ma
macho
29. března 2016, 10:16
0

Mají už ty Mondeo 2.2TDCI i DPF?

gg
ggg
25. března 2016, 23:30
0

a co Saaby ? V80 ?

reagovat
MG
MGRR
26. dubna 2016, 14:03
0

3x týdně jezdím z DE do CZ (jedna cesta 400km) + další stovky km týdně kolem. Po dálnicích najedu ta 1/4, jezdím přes "Krušné hory - Mittelsachsen", takže auta dostávají zabrat. Za ta léta co tak jezdím jsem odrovnal desítky aut (úmrtnost na elektroniku, spojky, naftový systém, úniky a průniky vody, podvozky, převodovky, ložiska, poloosy). Za mne nejhorší na výdaje a stupidní poruchy, byl koncern společně s BMW a MB - pro mne nepoužitelná auta (včetně verzí 4x4 - prostě BMW a MB často nevyjede a čtyřkolky navíc extrém nevydrží). Elektronika a diagnostika vyžadovala servis jako nemluvně pleny - sotva mu jednu dopřejete, už víte, že budete potřebovat velmi brzy novou... Jediné co mi doma slouží a prostě dokonale funguje, jsou Toyoty. Camry 2,4 automat + LPG sekvenční vstřikování r.v. 2003 (spotřeba na km úžasná, místo, kufr obrovský), Toyota Avensis 2,0D4D (jen motory 93kw a pak novější a už drahé 91kw). Prodal jsem pětiletý MB E pro neustálé problémy !!!://!!! a vrátil jsem se v automobilovém čase. Za 4.000euro jsem si pořídil poctivé železo Audi A6/C4 2,5TDi pětiválec +50t jsem nechal dát nové tlumiče, uložení drobnosti + dvě sady nových gum a dovoz... to auto už přežije vše. Záměrně nepíšu o novějších autech, rozpočtově se nevejdou. Pro zajímavost opět Corolly od 2012 2,4 + Priusy II a III generace + Toyot Sienna + Avalon. Firma vedle, jejich auta najezdí až 500-1.000km denně/pracovní dny, má flotilu padesáti nových Coroll 1,6Multidrive (nikdy žádný odtah pro závadu) a další firma vedle přešla na 20-30st Dacia Lodgy 1,6 LPG a jsou také spokojený.

reagovat
MG
MGRR
26. dubna 2016, 14:06
0

Oprava: Pro zajímavost opět Camry od 2012 2,4 + ....................

reagovat
ma
macho
05. května 2016, 11:21
0

Tak už jsem vybral, je to AR159 1.9JTD 110kw. Koupil jsem čerstvý dovoz z Italie za super peníze. Má to spoustu much, ale jsem optimista. První co jsem pořídíl, byla autodiagnostika, protože bez ní nevymažete ani olejový servis :-) Časem sem dám třeba i recenzi.

reagovat
da
dakk
21. srpna 2016, 21:09
0

Nic jiného než A6 C4 2.5 tdi..Ještě v quattru s-line tvrdý zvyšený podvozek,,,peckaJe to ale náročnější na udržbu.takže dalnice radši předohrab..Má to jediný problém..At už to auto bylo sestrojeno jako nejlepší auto na světě,,poměr vykon cena,absolutní mechanická odolnost,aerodynamika,antikotozní uprava,pohodlí,vykon spotřeba,robusnost,neutrální dizajn a zpracování,,tak mě napadá,,že musíš finančně přitlačit,abys sehnal kus co má najeto poctivých 300tis a to je jich už jenom pár..O těch co se zminuješ,,tak to jsou šroty,,šroty,,jenom šroty...Dobré tak maximálně do 200tis km,,pak je to noční mura,,Nic to nevydrží...Dobrá auto se má hodnotit až po pul mega km a minimálně patnáctil letech provozu a to žadnej z nich nedává..Bud schnije na troud,,nebo mu vyjede ojnice,nebo se rozesere co kde muže..Pamatuj,,pouze stary dobrý pětivalcový 124 Mercedesy anebo Audiny D,TD,TDI a to vše od jednoho konstruktéra....samozřejmě pouze do roku 1997............................Pak už nic...............Nic jiného na tom celým světe neexistuje..Vubec nic..............

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem