načítám data...

Ptejte se: Rodinné auto, které má koule?

Ne, tentokrát nebude řeč o Citroënu XM kombi. Hledáme rodinné kupé nebo kabriolet pro člověka, který nevidí ani pořízení rodiny jako důvod přejít do režimu nudy a čekání na smrt. Takže, vyhraje německý luxus, nebo muscle car?

Zobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací.

Ahoj Vojto,

rád bych znal Tvůj názor na mnou vytipováná auta. Chci si během letoška pořídit auto pro čtyři, přesněji pro dva a dítě. Moje situace je taková, že mám v současné době jen dva sporťáky, jeden osmiválcový atmosférický a druhý čtyřválcový foukaný. Toho čtyřválce se budu muset asi zbavit, tři auta asi nechci živit. Píšu to proto, že auta na vyblbnutí mám a navíc jsou obě atypická a nádherná. Dostávám se k problému číslo dvě, kterým je vzhled i určitá atypičnost. Upřednostňuji z tohoto důvodu čtyřmístné kupé nebo kabriolet, s výhradami i "čtyřdvéřové kupé", pokud se klasické nevyrábí. Kabriolet mi nemusí nikdo vymlouvat z hlediska zimního využití. Více než 15 let používám téměř pouze kabriolety či roadstery celoročně. Objem kufru či místa konzultovat nepotřebuji. Víme že se i do námi vybraného kabrioletu vejdeme.

Nejraději bych si počkal na Cadillac Ciel nebo Elmiraj, ale to bych se asi nemusel dočkat. Krásný nový Mercedes S coupe je pro mě příliš drahý, muscle cars mi nepřinášejí radost z interiéru, snad Challenger bych ještě mohl akceptovat ale je to na hraně. Protože se chci vejít maximálně do 1,5 mega vypadá to na koupi ojetiny. Zde jsou zatím naše tři tipy:  BMW 6 cabrio (od r. 2011, nejraději 640), Mercedes E coupé (od r. 2013, neraději 400 nebo 350), Jaguar XJ (nejraději 3,0 V6 AWD, 3,0 D nebo V8 atm.).

Zdraví,

Pietro Dolcetto

Ze všeho nejdřív musím napsat, že dotazy, jako je ten tvůj, mi dělají největší radost. Je vidět, že mezi čtenáři Autíčkáře jsou stále nadšenci, kteří nepropadli obecně šířeným pověrám, že rodina s dítětem potřebuje přinejmenším kombíky, lépe však minivan, dodávku či nákladní vlak.

na rodinné auto jde o nezvyklou volbu karoserie, ale jinak to je stále klasické éčko

Teď ale k otázce samotné. Když se na věc podívám čistě racionálním pohledem a víceméně vynechám požadavky na nějakou zásadní atypičnost a extravaganci, či na třeskutou zábavu z jízdy, vychází víceméně jedna jediná odpověď. A tou je Mercedes třídy E kupé, případně kabriolet. Když pomineme pro rodinný vůz mírně nezvyklou volbu karoserie, je to pořád staré dobré éčko (tedy, ono je to spíše céčko, ale na tom víceméně nesejde). Pořád je relativně slušně praktické, velmi pohodlné a dobře vymyšlené, má solidní servisní síť a nerojí se kolem něj zvěsti o problémových motorech, tak jako o vozech z bavorska. A hlavně, oproti svému německému konkurentovi je výrazně levnější. Éčko v kupé se cenově více blízí trojkovému BMW než šestkovému, což znamená, že se do daného rozpočtu vejde vůz výrazně mladší. Což může mít na provozní náklady dosti drastický vliv. Krátký průzkum inzercí dokonce odhalil krásný hnědý kabriolet s pár tisícovkami na budíku a předplaceným servisem.

To by tedy byl rozstřel mezi dvěma německými konkurenty. Ale co zbytek?

Přítomnost XJ na seznamu tak docela nechápu, protože je to ve srovnání s ostatními automobil poněkud gigantických rozměrů. XF nebo možná i na trh právě přicházející XE by dávalo ve většině ohledů více smyslu, ale na druhou stranu, ani jedno z nich se nevyrovná vizuální působivosti velké kočky.

challenger je možná poněkud zastaralý, hraje pro něj styl a zvuk V8 

Protože ale ve tvém dotazu cítím touhu po skutečně výjimečném autě, zvážil bych i něco originálnějšího, než je kabriolet německého důchodce. A tady vypadá Challenger R/T jako jasná volba. Se svým retro designem a divokými barvami je to jedno z nejméně přehlédnutelných aut na silnici už v sérii, nemluvě o možnosti pohrát si s doplňky od Mopar Performance. Zářivě zelené kupé se sáním na kapotě a výfuky patřičně nahlas reprodukujícími symfonii Hemi ve V8-moll má své specifické kouzlo, které dokáže vyrovnat pár drobných detailů, ve kterých zaostává za Mercedesem. Tedy konkrétně úplně všechno.

Nicméně pokud se člověk obejde bez nejmodernějších výkřiků techniky (byť tuším, že model 2015 již snad konečně nabízí i například adaptivní tempomat) a nejsofistikovanějšího podvozku, je Challenger relativně příjemné a velmi prostorné auto, které se jako jediný z muscle cars hodí i ke službě rodinného vozu. Interiér jsem zatím bohužel naživo neviděl, ale pokud mohu soudit podle "koncernových příbuzných" – Lancie Thema a Ramu Ecodiesel – tak je na hony vzdálený tomu, jak vypadaly interiéry Challengeru ještě před nějakými dvěma lety.

Takže, praktické a výletní éčko, nebo řvoucí muscle car, který je jen čirou náhodou použitelný i pro děti? To už záleží na tom, jestli vyhraje rozum či srdce…

Máte nějaký dotaz, o kterém si myslíte, že by si zasloužil odpověď na tomto místě? Pište na bobash440@gmail.com!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomb
29. ledna 2015, 19:25
0

Co novej Mustang? Za tyhle penize by byl fungl novej v cabriu a s V8 418 koni... nevidel jsem na zivo ale z fotek se mi interier i exterier sakra libi!

reagovat
David Marek
29. ledna 2015, 20:02
0

já myslim, že u mustangu jsou problém ty zadní pidi sedačky, ne?

Bufik
29. ledna 2015, 21:31
0

Děti jsou pidilidi, těm pidisedačky stačí :D

BobAsh
29. ledna 2015, 23:22
0

Po pravdě řečeno jsem na něj myslel, ale zalekl jsem se toho prostoru. Na druhou stranu, znám člověka, kterej v '05 Mustangu děti vozí a předpokládám, že '15 bude uvnitř větší...

Woyta
29. ledna 2015, 23:48
0

To uz rovnou muzete doporucovat i Lotus Evora. :)

BobAsh
29. ledna 2015, 23:55
0

Mustang je proti Evoře ještě docela snesitelně velkej. Ale proti éčku bude určitě menší.

Tomb
30. ledna 2015, 08:44
0

Naopak pro dětskou sedačku... nebo neodrostlé děti docela na pohodu.. Možná i dospělák co je masochista by se dozadu vecpal .. Třeba v P996 jsem vzadu vezl kamarádky a žádná si nestěžovala :) (To mi připomnělo jak jsem se nechal jednou odvézt vzadu v Opel Tigra.. to byl masakr)

De
Deenz
30. ledna 2015, 10:35
0

Zvládli jsme 150 kilometrů ve čtyřech chlapech, cca 185cm každej ve Fordu Puma, tak mi neříkejte, že se někam nevejdou děti.

Re
Redguy
29. ledna 2015, 22:06
0

Jo von ma kazdej velky voci dokud ty deti opravdu nejakou chvili nema, pak zjisti, ze je mu skoro i dodavka mala :)) To jen takovy nazor jednoho fotrika:) Co se auta tyce, tak rozpocet s rezervou staci na novej Dodge Durango, je tam rezerva na dalsi prirustky :)))

reagovat
Caddy
30. ledna 2015, 18:44
0

no, ja po prichodu rodiny musel koupit coupe od cadillaku, protoze by se do cabria nevesel kocarek :)) Ale touhu po dodavkach a minivanech fakt nechapu a prijde mi to, ze je to spis spolecenske cliche....Ted uz jezdim vetsinou sedany, ale to hlavne proto, ze je mam obecne rad :)

Re
Redguy
30. ledna 2015, 20:00
0

Dodavky ani minivany mi nic nerikaji, ale SUVcka se mi libi hodne jak vzhledove, tak pro jejich prakticnost. Vyska je super nejen kvuli vyhledu, ale nastupovani a manipulace s detma je milionkrat pohodlnejsi nez u nejake placky se strechou k pasu:) O bezpecnosti pisete sami v dnesnim clanku. Zrovna jsem se vratil z dilny, kde vedle Oldse stal Lincoln Navigator a Dodge Durango a nepohrdnul bych ani jednim. Nevim, proc by mel byt "pravy petrolhead" jen ten, kdo brousi okresky v MX5, auta a vse kolem nich mam hdone rad, ale proste preferuju jiny styl jizdy.

Caddy
30. ledna 2015, 20:30
0

vsak ja uplne taky, nejake drceni okresek je mi vzdalene jako nic jineho...primarni je komfort a izolovanost od okolniho sveta...ale cemukoliv vysokemu jsme nikdy na chut neprisel, Suburban mi nesedel ani po delsim jezdeni...a to i amerikanisti rikaji, ze kdyz jednou zkusim vyssi posaz, uz nechci zpatky...ale ja chci, sedan je proste stale neprekonany :)

Re
Redguy
30. ledna 2015, 20:35
0

Ja presel ze sedanu a zpatky uz bych nechtel, takze na me to sedi :)

ho
honz
30. ledna 2015, 21:16
0

Ja bych si zivot bez rodinneho SUV nedovedl predstavit.

Daniel Borský
30. ledna 2015, 12:40
0

A nebudou Mercedes E Coupe a BMW 6 moc obycejny?! Za mne teda bud Mercedes CL nebo Maserati GranTurismo/Cabrio

reagovat
BobAsh
30. ledna 2015, 14:00
0

Do CL bych s rozpočtem mega a půl nešel... a do Maserati už vůbec ne.

Ma
Martin
31. ledna 2015, 10:16
0

A co lexus a Infiniti? třeba Q50 má dost sportovní styl, a za ty peníze je v podstatě nová, sice s manuálem aby špendlíkem pohledal, ale nkde bude.
Po německu by prej mělo jezdit i pár Volvo S 80 W8 AWD s manuálem, ale nikde jsem je nenašel, takže je to možná kachna :-(

reagovat
To
Tommy4320
31. ledna 2015, 18:05
0

Tento článok som čítal už predvčerom no nič rozumné na túto otázku ma nenapadlo...Ale dnes podvečer mi svitlo:
Porsche Panamera!
Zameral som sa hlavne na to rodinné a s nikým sa nebudem hádať že Panamera nieje veľké auto pre rodinu.Keď sa vybere správny model:minimálne Panamera S až po nejaké Turbo S,možno GTSko tak to auto má dosť veľke bowlingové gule :) Toto je môj nápad :) a už môžem čakať komentáre aké je to auto hnusné...

reagovat
BobAsh
31. ledna 2015, 18:21
0

Jako jo. Ale když vona je fakt hnusná :)

To
Tommy4320
31. ledna 2015, 18:33
0

Nehovorím že to je to najkrajšie auto na svete,ale čo je na nej také hnusné?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem