načítám data...

Porsche rozdává turba bez příplatku a koně navíc. Petrolheadi nejsou spokojení.

07. září 2015, 15:06 11 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Málokteré sportovní auto je tak silně spojeno s přeplňováním a s označením ‚turbo‘ jako právě Porsche 911. A proto dává perfektní smysl, že nyní bude každá 911 turbo, zvlášť když to přinese s nižší spotřebou i lepší výkony. Jen petrolheadi si stěžují.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Představte si, že by třeba v roce 1985 Porsche oznámilo, že pro příště bude mít turbo nejen 911 Turbo, ale že ho dostanou všechny 911 jako součást základní výbavy, výměnou za mírný příplatek, odpovídající běžnému zvýšení ceny při faceliftu. A sdělilo by také, že díky přeplňování budou všechny 911 zhruba o 2 desetiny sekundy rychlejší ve zrychlení na stovku, rychlejší na okruhu a také budou mít nižší spotřebu paliva. 

Motoristický tisk by psal nadšené články, malí kluci by přepisovali čísla v kvartetech a ti větší snili o tom, že teď budou moci oslňovat holky ještě úžasnějším zrychlením. A investiční bankéři, právníci a zubaři z celé západní Evropy a USA už by nedočkavě telefonovali svému dealerovi. 

Není fajn moct si stěžovat, že vaše oblíbené sportovní auto dostalo kvůli zlým ekologům víc výkonu?

A co by se stalo, kdyby k takové věci došlo dnes? To si nemusíme domýšlet. Stačí se totiž podívat na ty internety, případně na ty fejsbůky. Zcela jistě tam dnes najdete někoho, kdo bude štkát nad tím, jak už i slavné Porsche muselo ustoupit ekologům a v rámci boje za záchranu ledních medvědů a tučňáků obětovalo svůj charakter a sáhlo po malém a úsporném motoru.

Samozřejmě bude někde na okraji zmíněn fakt, že nové Porsche je ve verzi Carrera i Carrera S výkonnější (370 koní pro Carreru, 420 pro Carreru S) a o zhruba 0,2 sekundy rychlejší ve zrychlení na 100 km/h než odcházející model (4,0 s pro Carreru a 3,7 s pro Carreru S), že na okruhu-který-nesmí-být-jmenován zajelo fantastický čas 7:34 a že s maximálkou 295 km/h pro Carreru a 307 km/h pro Carreru S je rychlejší než kdy předtím. 

Tématem dne je samozřejmě to, že 911 dostala menší motor (se stejným objemem jako legendární 930 Turbo a mnohem větší než u ikonické původní 911) kvůli nižší spotřebě. A že je to další výhra ekologie nad automobilismem.

Zdá se, že na 70. a 80. léta, kdy výhrou ekologie nad automobilismem byla auta, která byla s každou další generací pomalejší, méně výkonná a úspornější jen teoreticky, už všichni úspěšně zapomněli. A to je dobře. Žít ve světě, kde si můžete stěžovat, že vaše oblíbené sportovní auto dostalo kvůli nenáviděným ekologům a spořílkům víc koní, je vlastně docela fajn…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vavris Vavrisovic
07. září 2015, 15:16
0

A já dodám, že minimálně 1/8 redakce si zatím bude držet skeptický odstup a počká si na první recenze. Až ty totiž odhalí, zda štkát či se smát a jestli turbomor v Porsche skutečně přinesl jen samá pozitiva nebo krom hezkých čísílek přivál i turbolag a naopak odvál ono krásné atmosférické "kňňňňůůůůůůůůůůůůůůůů"...

reagovat
M P
07. září 2015, 15:40
0

Tak snad se nebojíš, že by u Porsche neuměli naladit turbo? :) A obávám se, že ta poslední atmosféra zní už dost umělě, co jsem tak zaslechl. Je ale pravda, že jsem s 911 nikdy nejel. A jen dodám, že mě turbo nepohoršuje.

Vavris Vavrisovic
07. září 2015, 15:48
0

No, 911 Turbo "kňůůůůůůůůů" nedělá a lag má...



Carrera 991 akorát prská do výfuků, ale kňňňůůů tam pořád je

M P
07. září 2015, 15:54
0

A to kňůůůůů je tak kruciální fíčura? Jako když golf III tdi dělá pou? :D

Vavris Vavrisovic
07. září 2015, 16:01
0

Pokaždé když jsem řídil Porsche, byl zvuk jedním ze zásadních faktorů, které mi naháněly husí kůži. Samozřejmě to bude fungovat i bez "kňňůůůů", ale ze skládačky vypadne jeden dílek a nebude tak hezká...

No a jak jsem psal, uvidíme co ten turbolag. Na 140 koní litr už to nebude žádné nízkotlaké turbo co se samo umí maskovat...

M P
07. září 2015, 16:05
0

Tak to se budu muset asi někdy svézt v 911 a doplnit si vzdělání:) ale skutečnost, že zvuk je důležitý, nepopírám.

BobAsh
07. září 2015, 16:53
0

Mě nepřišlo, že by třeba 1.6 THP v RCZ-R měla něaký zásadní turbolag...

ri
riprex
07. září 2015, 15:37
0

Asi jsem divný člověk... ale turbo mám rád, hodně rád, radši než atmosféru. Není potřeba to točit do nebeských výšin, dá se to mnohem snáz ladit a upravovat, táhne to pěkně vodspoda... samá pozitiva. Byla sice doba, kdy jsem měl názor opačný, ale člověk stárne a blbne. Jestli něco nemám rád, tak je to naopak Porsche 911. Bohužel nebo bohudík jsem nikdy žádné neřídil... ale už jen ta aura kolem tohoto povozu mě odrazuje, nehledě na to, že celé to auto je postavené od základu na špatné koncepci a ideologii a tudíž fungovat dobře ani nemůže :D

reagovat
j3
j3rry
07. září 2015, 19:10
0

Mě nepřišlo, že by i "obyčejné" RCZ mělo nějaký výrazný turbolag. Ale také mi přišlo, že tak nějak ztrácí smysl snažit se nějak precizně řadit... Byl jsem ukrutně rychlej, ale po dvaceti minutách mě to přestalo bavit. Je to super auto a dovedu si představit, že RCZ-R může být ještě o pořádný kus dále. A ano, brutálně efektivní auta mě baví. Ale jen do té míry, dokud si tu rychlost musím kurvaže odpracovat. A proto preferuji točivé atmosféry, které to nejlepší podávají až těsně před omezovačem, a které musím ždímat, byť jsem nedávno přešel ke dvacet let starému oldskůlovému turbu. Turbolag jak hovado, ale abych byl opravdu rychlej, musím se s tím autem prát. A to mě baví. A proto, ačkoliv nejsem fanda downsizingu a ačkoliv jsem žádnou 911ku zatím neřídil, mě trochu mrzí, že už to taky budou foukat. Věřím tomu, že to bude fungovat perfektně, ale vysokootáčkový plochý šestiválec jsem jezdil necelé tři roky a co mě bavilo na tom autě asi nejvíce byl právě ten motor a to, jak si člověk musel fakt máknout, když chtěl být rychlej. A pak stačilo zvolnit, moc to netočit a člověk o motoru nevěděl. A ohledně zvuku plně souhlasím s Vavrisem - Jsem fakt zvědav, jak se Porsche vyrovná s laděním zvuku. Každé novější 911 mi přišlo, že zní čím dál tím hůř, no a s turbínou nevím, nevím... Ale jasný, kdo chce novější, rychlejší, efektivnější a na řízení snadnější 911ku, ten bude asi jásat. Tedy - zubaři, právníci, investiční bankéři... Je to popsáno trefně...

reagovat
Honza Hamster Křeček
07. září 2015, 19:50
0

Každý nový Porsche vyvolá vlnu kritiky - z toho vyplývá, že nejlepší Porsche má mizernej podvozek z lidového vozu a 40 koní, všechno ostatní sou krámy a ne pořádný sporťáky...

reagovat
Aleš
08. září 2015, 14:28
0

Já ne že bych byl proti turbu a výkonu navíc,ale mě na tom vadí to že verze Turbo,Turbo S a tuším ještě GT2 /i když u té si nejsem úplně jistej jestli má turbo v současné verzi tj. před face verze/ přijdou o status jediných turbo verzí v 911 jak to mu bylo vždycky už od dob generace 930 na začátku 70.let. pokud GT2 má turbo tak ta se přidala oproti klasické verzi Turbo později. podle mě by bylo nejlepší kdyby si zákazníci sami mohli rozhodout jestli chtějí turbo nebo atmosféru. A nemluvě o cenách ojetých atmo 911 které pudou určitě nahoru. dál bych řekl že někteří si atmosférickou 911 kupovali ne proto že neměli na Turbo ale kvůli tomu zvuku jako popisuje Vavris. Ale počkám si a první recenze. Třeba bude skvělé,ale to nemůžu hodnotit takhle od klávesnice/ano z žádnou 911 jsem zatím nejel když pominu různé hry což realitu určitě nenahradí/
Sorry za dlouhý komentář.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem