logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Partisan One – šeredný, ale šikovný

Zdá se, že to auto, které každý z nás maloval ve školce, nakonec skutečně existuje. Jmenuje se Partisan One a v ideálním případě bude sloužit americké armádě.

Ne snad, že by armáda Spojených států neměla dost vozidel už nyní, jenže všechna auta v aktuální výzbroji spojuje vysoká cena a náročnost na výrobu, která neumožňuje nasazení vysokého počtu aut za krátkou dobu. Přesně na tenhle problém se zaměřuje koncept Partisan One od konstruktéra Dr. Juriho E. Postnikova.

Design vozu je záměrně zjednodušen na kost a vypadá, jako by se na stole designéra válelo zrovna jen pravítko. Základem je rám z ocelových profilů, na který se navěší několik málo „panelů“ karoserie, nezávisle zavěšená kola a dovnitř se naloží několik sedadel. Bude-li potřeba pancéřování, osadí se do modulárních otvorů podél auta. Pro stejné účely je připraven i držák na kryt podvozku, chránící před výbušninami.

Délka základního modelu činí 4,4 metru, světlá výška dosahuje 360 mm a krátký rozvor zaručí, že se Partisan dostane všude. U koncepce „dvoukrabičkového“ SUV se ovšem nekončí. Výroba Partisanu počítá s minimálně dvěma různými rozvory, možností pick-upu, pětidveřového provedení, ale dokonce i šestikolky a osmikolky. Variabilita by měla dojít tak daleko, že se má Partisan dodávat v krabicích jako stavebnice několika vozidel, která si dají dohromady vojáci přímo v poli podle svých potřeb.

O pohonném ústrojí nebylo rozhodnuto, ale jen u jedné motorizace se s největší pravděpodobností nezůstane. Opět v rámci zjednodušování výroby, má být motorový prostor Partisanu schopný pojmou různé motory od různých výrobců, uložené buď podélně, nebo napříč.

Nejlepší na tom všem je ale předpokládaná životnost. Výrobce předpokládá, že by každý vůz měl armádě sloužit bez potřeby náhrady přibližně 50 let a záruka na díly přímo od Partisanu (tedy mimo motor a další součásti od dodavatelů) by mohla být rovnou 100 let.

Ruku na srdce, u US Army se koncepce primitivního vozidla s dveřmi drženými gumicukem asi neuchytí, ale některé jiné státy, jejichž armády zápolí s titěrným rozpočtem, by služeb Partisanu využít mohly. Potenciál by tu byl. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Tarrantula
11. 10. 2017, 12:17

Zajimavy napad proc ne. Jen mi prijde ze na armadni offroad je to moc nizko nad zemi.

0
sumy
11. 10. 2017, 14:11

36cm je dost, sakra dost. Stačí rozumně řešený excentry na ramenech a nechá se s tím hejbat nahoru dolu. Třeba 90%aut s tuhou nápravou se s výškou diferaku nedostane ani na 30cm, ani s většíma kolama.

0
Tarrantula
12. 10. 2017, 08:09

Tak jako jo 36cm neni malo ale kdyz se podivam na ty fotky tak mi to neprijde o moc vysi nez jakekoli dnesni radoby SUV. Ale ok beru muze to zkreslovat, muze to byt "prototyp" ktery neodpovida tomu jak bude vypadat finalni produkt atd. Jinak se mi hrozne libi ta myslenka ze si budou vozit casti auta v krabicich :D to vidim jako velkou vyhodu pro letecky transport. A docela rad bych videl nejake testy balisticke ochrany pac takhle to na me nebusobi vubec dojmem ze by to vydrzelo zasah z AK. Jinak tomu fandim, misto vymysleni ultra sofistikovanych konstrukci materialu atd. na to jdou z druhe strany a to se mi libi v jednoduchosti je krasa. Ze by takovy novodoby Willis? (Myslim ten jeep z 2.sv)

0 reagovat
PepaSFI
11. 10. 2017, 15:11

jé auto z Merkura!

0 reagovat
beastar
11. 10. 2017, 16:52

Škoda že to nedostane zelenou pro civilní použití. Asi málo airbagů a nebude mít abs, ale byl by to v některých zemích bestseller.

0
sumy
11. 10. 2017, 17:52

Ideální auto do města. To by pak ani nepotřebovali všechny ty parkovací autopiloty, ani kamery. To by si parkovací místo udělalo samo :-)

1
Adam
12. 10. 2017, 21:15

Myslim si, že zdejší nejmenovaný milovník Dacie by do ní klidně šel. A co teprv, kdyby bylo na operák.....

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte