reklama
načítám data...

Pagani opět nabídne manuální převodovku spojenou s dvanáctiválcem

Italské supersporty Pagani jsou dílem člověka posedlého dokonalostí. Horacio sice s vývojem nových modelů nikam nespěchá, ale v televizním rozhovoru přece oznámil pár plánů do budoucna.

zobrazit celou galeriiNovinky: Pagani opět nabídne manuální převodovku spojenou s dvanáctiválcem

Ačkoliv jsou modely Zonda a Huayra natolik nadčasové, že by nástupce snad ani nepotřebovaly, nový supersport fascinující italské malotovárny opravdu přijde a udělá radost všem staromilcům. Poprvé od doby Zondy totiž Pagani opět nabídne pravou a nefalšovanou manuální převodovku, spojenou s dvanáctiválcem od Mercedesu-AMG.

To je samozřejmě velmi dobrá zpráva, zejména přihlédneme-li k faktu, že dvanáctiválec s manuálem by člověk na současném trhu pohledal. Tak trochu ruku v ruce s comebackem manuálu jde i fakt, že Horacio definitivně vyvrátil možnost jízdních asistentů a autonomních technologií ve svých autech. Protože když máte Pagani, tak prostě řídíte a nevěnujete se kravinám okolo, to dává rozum.

Jistým novotám se ale značka přece nevyhne. Poptávka po elektromobilech pomalu roste a jejich možnosti jsou obrovské, takže už i Pagani pomalu začíná mluvit o blížícím se elektromobilu. Ten ovšem zdaleka nemíní nahradit klasické „spalovací“ porfolio. Jak sám Horacio říká, klasické vozy od Pagani budou prosty elektrifikace a hybridní techniky tak dlouho, jak jen to bude možné.

Vyvstává otázka, kdy se toho všeho dočkáme. Nové klasické Pagani by mělo přijít snad v horizontu dvou let, to první elektrické potom někdy v roce 2025.

reklama

Kdyby se někdo cítil na celý rozhovor, tady je. Bohužel mu asi nebudete rozumět…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
05. března 2018, 17:07
3

Může mi nějaký milovník těchto nových "dobrých" automobilových časů vysvětlit to, proč musím v této skvělé době utrácet miliony eur za to, abych měl v autě banální věci jako manuál, klasické budíky a palubovku bez dotykových (a nebezpečných) hoven?

Jinak samozřejmě chválím.

reagovat
RCNP
05. března 2018, 22:35
0

BRZ na tebe čeká :D Před-facelift nemá ani dotykáč, ani čudlíky na volantu, ani stop/start, ani digitalní budíky (ten tří řádkovej jednobarevnej palubní počítač se třema funkcema se nepočítá), ani turbo, ani jízdní režimy, ani asistenty (kromě vypínatelný kontroly trakce). Největší fičura je zapínatelná kontrolka omezovače a obyč tempomat. Ano, čekám, že by mi mohlo subaru poslat nějakej merch :D

Inženýr
06. března 2018, 12:29
0

Mně jde právě o to, že takové obyčejné, nekonfliktní a ničemu neškodící věci dnes musí být doménou ryze "řidičských" aut, ať je to Zonda nebo BRZ.

Pokud bych si chtěl užít nějaké prosté a spolehlivé elegance třeba ve velkém sedanu, tak co mi zůstává? Rolls-Royce? Bentley Mulsanne? Starší Jaguar?

To samé bych mohl říct třeba o moderních stíhačkách. Dříve tam byl jenom digitální HUD a pár blbostí navíc. Pokud byl pilot zasažen, stále měl k dispozici klasické základní přístroje jako kompas, výškoměr, rychloměr atd., takže teoreticky mohl přistát i s poškozeným strojem. A dnes? Jeden zásah, elektrika v prdeli, a co dál? Katapult a pak v poli maximálně zpívat hymnu.

A to samé s auty. Dotykový panel/displej prostě dříve nebo později odejde. Je to pravidlem u smartphonů, tabletů, a nemyslím si že u aut to bude vyřešeno nějak líp.

fr
frite
07. března 2018, 06:56
1

Proc bys utracel miliony. Kup to nejlevnejsi co je a tve prani bude splneno. Dacia Logan

Inženýr
07. března 2018, 13:20
0

Frite, to já bych spíše bral Hindustan Ambassador.

Nějak nechápu tvou myšlenku.

fr
frite
07. března 2018, 15:53
0

Reagoval jsem na prvni prispevek Quattra kde si stezoval ze musi utracet miliony eur aby mel manual,budiky a bez dotykacu.
To prece Logan splnuje beze zbytku..

Inženýr
07. března 2018, 16:08
0

Frite, tos napsal včas, protože si hodlám změnit přezdívku. :)

Já jsem dal hned najevo, že nemluvím o autech v cenové kategorii Logan a spol. Mně právě chybí ta elegance a střízlivost v dnešních sedanech, dražších sporťácích a vůbec ve "středním proudu". Technický pokrok? No dobrá, ale zajímavé je to, že auta jako Zonda nebo takový Rolls nic takového nepotřebují. Takže pokud chci "normální" auto a ne kus digitálního spotřebáku, musím utratit horentní částky nebo osedlat jak píšeš Dacii. Nic mezitím, bohužel.

beastar
09. března 2018, 18:32
1

Je to tak je smutný, že malý manufaktury to dokážou s toho co mají k dispozici poskládat a ještě si za to říct hromadu peněz. A kupec se vždy najde. Proto mám raději vize lidí jako je Pagani, než stupidity typu BMW i8 a Tesla Roadster. A je právě docela smutný, že střední proud tohle neumí nabídnout. V podstatě s obrovskými rozpočty na vývoj, ale bez fantazie. Hmm co tam dáme. No le to levný a teď to frčí tak tam dáme ten displej ne:)) A ten Logan je sice jednoduchej bez zbytečností, ale zase je vlastně zjednodušenej až moc.

Inženýr
10. března 2018, 10:05
0

Beastar, přesně tak.

MGRR
05. března 2018, 18:30
-2

U mne nebudi Zonda zadne emoce, potkavam je sem tam v Nemecku, ale az na to ze to ramusi, je to pro mne, jako kdyz petrolhead potka Prius.

Chapu vlastnictvi podobnych aut, ostatne sam jsem mel obycejne, neoblibene, mrkaci F V12.

Strasne by mne deptalo, ze vyrobi modifikaci auta a to moje stavajici je stare. Zase bych potreboval 20 na jine a musel bych prodat to sve nemoderni, tedy pokud to nefunguje tak, ze se hodnota stareho zvysuje.

reagovat
Knightrider
05. března 2018, 18:59
5

Ty zustan u Priusu a nad timhle si vubec nelamej hlavu.

marcocz1
05. března 2018, 19:08
2

:))

beastar
05. března 2018, 19:29
0

Knightrider: Dobře ty :D Po dlouhý době reakce která mě upřímně rozesmála ani si nemusel napsat víc.

Matěj Podhorský
05. března 2018, 19:31
1

Ale no tak :D

GanGreen
05. března 2018, 19:53
-1

Knightrider: :D :D :D :D to si zabil

btw. prius nestarne? takže tě nedeptá když udělaj novýho?

beastar
05. března 2018, 20:04
0

Stárne všechno. Btw Zonda čím je starší tím je dražší. Logicky. U toho Prius( jak se to skloňuje Zeus? Dia? Pria? Primera?) u je to naopak. Spotřební kepl nejde srovnávat s malosérii to si nekupuješ aby si jezdil pro rohlíky že. A popravdě ať nehanim jen PriA ono taková obyč 911 na tom neni fakticky líp, když vynecháš turbo a ultra verze a vezmeš základ. Pagani je jako kénigség akorát má prostě jednodušší název. Nebo jako Fisker, Spyker etc whatever.... Zatimco tojka je jako fauvé, nebo ford....

Knightrider
05. března 2018, 20:59
0

Chtěl jsem být něžnej, ale tomuhle nešlo odolat.
-
Komentář upraven 5. 3. 2018, 21:00:11

beastar
05. března 2018, 21:03
0

No byla to taková poměrně logická sekera. Skazky o věcech jako Prius patří do nové sekce #Autickarfetišista

MGRR
06. března 2018, 08:46
-2

Nemůžete za to, vyrostli jste v jistém prostředí a tomu to odpovídá. Nezlobím se, každý máme své limity...

Irwinek
06. března 2018, 11:23
1

Máš pravdu, vyrostl jsi jinde a každý má své limity, jsem rád, že se na nás nezlobíš :-D

ale stejně, nezní náhodou Wrrrrooooaaaaaammm líp než bzzzzzzzzz ?

beastar
06. března 2018, 18:05
0

Jo, jo my jsme hloupý socky protože se nám líbí spalovací motory. Za to VY boháči se zálibou v technologiích... to už je tak trapný, že by se za to možná mělo fackovat už od základky...
-
Komentář upraven 6. 3. 2018, 18:16:19

GanGreen
06. března 2018, 18:09
0

MGRR: to trochu smrdí povyšovánim, a s tim jdi, s prominutim, do prdele! ;)

beastar
06. března 2018, 18:18
0

Třeba to myslí naopak. Jako že on je ze skromných poměrů a tak nějaká prašivá Zonda nepřipadá pro něj v úvahu ani kdyby peklo zamrzlo. A Prius mu dostačuje. A my jsme jako moc náročný a nešetrný k životnímu prostředí a slouhové kapitálu. Takový ty eko-kryptokomunistický žvásty z Pondělí schůze zelenejch a podobně chytrých lidí.
-
Komentář upraven 6. 3. 2018, 18:18:48

MGRR
06. března 2018, 21:03
0

Piskoviste :)

Matěj Podhorský
07. března 2018, 08:42
0

vy ty diskuze fakt čtete, jak se vám to hodí, koukám:) MGRR není jenom propagátor Priusu, což místní komunitu pobuřuje pravděpodobně stejně, jako bitner s jeho Daciemi na LPG, ale taky používá Corolly, a to jsou ta nejautovitější auta vůbec. Corolla je esence osobního automobilu, poskytuje všechno, co má automobil nabízet. Cokoli nad to je už jen luxus, komfort, nebo fíčury navíc.

Knightrider
07. března 2018, 08:54
0

Matěj: Při vzpomínce na naší firemní Corollu si vždycky odplivnu (a 99% kolegů, co s tím museli jezdit, taky). A ta esence, co z toho vyleze, jak pak dost do zelena. :-D

Matěj Podhorský
07. března 2018, 08:58
0

Tak záleží, jaké máš očekávání. Je mi jasné, že tebe to oslovit už z principu nemůže :) Nehodnotím to. Nicméně moje potřeby by takový vozík naplnil dokonale. On je vlastně docela naplňuje i ten litrový Yaris, byť je bez výkonu a na cestu delší, než 100km to už moc nechceš. Řekněme, že do 50-60 km to ujde. Hodinka stačí :D

Knightrider
07. března 2018, 13:14
0

Na hodinku jezdeni staci i horsky kolo. A jeste usetris za auto. :-D

beastar
07. března 2018, 14:47
0

:) Matěji to je pěkný no. A teď tu o hybridech prosím. Corolla je obyčejný auto asi jako Golf. A všechno teda fakt nenabídne. S takovým přístupem fakt stačí to kolo. Mě Prius vůbec nevadí, naopak ať s tím jezdí páč já bych to nechtěl. Snad až to bude lítat a jezdit za 1l/100km. Chápu že někomu to stačí. Jako ta Dacie. Tam sem v pohodě taky jen bych to rozhodně nesrovnával se Zondou:)) To je jako napsat 911 je krám je hlučná a malá. To mě stačí eGolf;) Wtf to jsme na elektroauta.cz?

Matěj Podhorský
07. března 2018, 15:04
0

Ale ne :D jsi mě nepochopil. Říkal jsem, že nabídne všechno potřebné, ne, že uspokojí veškeré choutky. Holt jsem se vydal na cestu automobilové askeze. A ne, na kolo mě neposadíte, už proto, že za hodinu na kole dojedu tak 20km daleko, a to to nesmí být do kopce a proti větru :D bavíme se tu navíc o přepravě, ne o sportovních aktivitách :D

Knightrider
07. března 2018, 17:39
0

Hele, já jsem akorát vylezl z posilovny, kde jsem si zaběhl svých obligátních 5km, co si dávám třikrát týdne a jsem jak znovuzrozenej. :-D

beastar
07. března 2018, 19:55
0

Tak všechno potřebné nabídne v rámci přepravy i 1203:) Já kolo taky moc nemusím. Ale to by si opravdu mohl mít nakonec skútra. Ideálně v elektrice. Protože tě vlastně převeze i s nákupem. Prostě psát něco takovýho u článku o Zondě je provokace a zbytečnost a proto sem mu tu první reakci Knightridera přál ze srdce:) Napsat pod něco takového o Corolle chce ale taky koule,D

Ka
Kalvi
09. března 2018, 00:28
2

Takže je vlastě idealní nový prase v elekrice, který dělají v Prostějově. Já bych do toho šel, nejsem elektrofil, ale skůtry mám rád :D

beastar
09. března 2018, 13:28
0

To je pravda. Ve Vietnamu na tom svezou celou rodinu a ještě dřevo z lesa. Takže to asi stačí. A v elektrice by to bylo jakože to ... Ekologický ne;))

GanGreen
09. března 2018, 14:15
0

...ale jenom JAKO, že? :D

beastar
09. března 2018, 14:24
0

No říká to ten gryn píčs a tenhlecten Stropnickej tak to musí bejt zaručena trůů. A nejni vona na to ta dotace? Jestli ne tak to by teda měla bejt!

beastar
05. března 2018, 19:31
2

Takže souhlasím s tím, že nástupce v podstatě není třeba. I jak píše nahoře Quattro je vlastně s podivem, že dneska je doba tak zvrácená, že za obyčejnou kombinaci musím zaplatit takový prachy. Jinak v tomhle tématu nejsem objektivní. Takže snad jen.. BUDE to bomba:)

reagovat
Knightrider
05. března 2018, 21:03
1

Minuly tyden jsem mel moznost se svezt ve VW T-rock, T-rex nebo jak se to jmenuje a prekvapilo mne, jak ten display misto budiku vlastne v realu vypada lacine. Klasicky budiky, to je proste elegance, krasa designu, ale display mi prapadal docela trapnej. A to jsem cekal presnej opak. Pro mne obrovsky zklamani.

beastar
05. března 2018, 21:06
2

No je to jako klasický hodinky versus digitálky. Někomu to učaruje páč to je trend a jsou to ty technologie... ne. Že je to hlavně levnější na výrobu jak klasický budíky a proto to cpou do všeho je věc druhá.

Knightrider
05. března 2018, 21:09
2

Presne tak. Jde jen o usetreny prachy. Ja bych jeste pochopil display mezi budikama, ale jen samotnej display se mi vubec nelibil.

Knightrider
05. března 2018, 21:07
0

Jinak Pagani nema smysl komentovat. To je jeden z absolutnich vrcholu automobilismu.

reagovat
beastar
05. března 2018, 21:21
0

V rámci možností. Je jasný, že ve firmě která má zázemí velikosti větší pobočky Auto Kelly nevyvine vlastní motor a tak podobně. Takže Horacio s těma 55 lidma dělá maximum. A v těch 55 jsou započítaný i lidi co zametaji dílnu.

Knightrider
05. března 2018, 21:24
0

On takovej Koenigsegg na tom nebude jinak.

beastar
05. března 2018, 21:28
0

Samozřejmě jsou asi 2x větší a asi i známější. A mají šéfa trochu mladšího s odlišným přístupem, ale prostě je to stejná soutěž. Hlavně je sympatický, že za nima nestojí nějakej debilní koncern (tim nemyslim VW ale obecně) Potom logicky nepostavíš auto za 1,000,000 korun.

Autíčkový Jelen
06. března 2018, 15:56
0

Ale je pravda, že i Koenigsegg na začátku používal "lehce upravenou Ford Modular V8. Pagani mělo od začátku přece jenom aspoň tu V12 a to ještě od Mercedesu,



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem