načítám data...

Nový Range Rover Evoque se představuje! Co přínáší?

22. listopadu 2018, 22:15 12 komentářů M P

Omlazený design ve stylu Velaru, pokročilé technologie, hybridní techniku, ale také tříválec. To všechno dostává do vínku nástupce baby Range.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vzpomínáte si, kterak jsem v testu Range Rover Evoque Cabriolet lamentoval nad tím, že minimálně interiér potřebuje nějaký facelift jako sůl? No, tak už je to tady. Ale není to facelift, ale rovnou nová generace. Na první pohled se může zdát, že vypadá stále stejně, opak je ale pravdou. Design nejmenšího SUV od Land Roveru nyní nese prvky aktuálního designového jazyka, a velmi citelně čerpá inspiraci z modelu Velar, což je dobře. Jsou tady i zapuštěné kliky dveří. Stále však na první pohled poznáte, že se jedná o Evoque.

Nový model přijde o třídveřovou variantu, zato kabriolet očekávat můžeme, leč ten přijde se zpožděním. Celý vůz stojí na nové platformě Premium Transverse Architecture, a z původní konstrukce nezbylo zhola nic. Skelet je tužší, nově používá recyklované materiály, a i přesto, že se půdorys vozu nezměnil, interiér by měl nabídnout více místa, a to hlavně cestujícím na zadních sedačkách. 

Když už mluvíme o interiéru, nelze si nevšimnout, že ten se změnil opravdu razantně. Ovládání palubního systému a nově i klimatizace a systému Terrain Response probíhá prostřednictvím rozhraní Touch Pro Duo,což je systém již známý z Velaru a faceliftovaných modelů Range Rover a Range Rover Sport. K dispozici je také digitální přístrojový štít. Čalounení nyní nabízí alternativy ke kůži, které jsou buď vyrobeny z recyklovaných plastů, nebo vlněné tkaniny. Baby Range své větší bratry připomíná velmi věrně nejen zvenčí, ale i zevnitř. Maličko snad zamrzí skutečnost, že zmizel onen skvělý kruhový volič automatické převodovky, ale to je otázkou vkusu. 

Nová je i technika, a to zcela v duchu doby. Dosavadní pohonné jednotky řady Ingenium byly přepracovány za účelem zvýšení kultivovanosti chodu, která byla zejména těm vznětovým často vyčítána, leč nehovoří se o tom, jak. Přibyly také dvě hybridní varianty. Díky přítomnosti 48V palubní sítě bude hned ze začátku prodeje k dispozici mild-hybrid varianta a pozdějí dorazí také nabíjecí hybrid se zážehovým tříválcem pod kapotou. Mildhybrid je vybaven elektromotorem, který současně funguje jako generátor a s motorem je, poněkud kuriózně, spojen řemenem.

Aby nejmenší Range Rover jako správný Range nejel vypadal, ale i fungoval, vylepšení se dotkla i jeho terénních schopností. Nově nyní dokáže brodit až 60 cm, o 10 více, než předchůdce. Systém Terrain Response 2 dostal po vzoru větších vozů automatický režim nastavení, a nechybí ani “tempomat” do terénu ATPC. Krom vzduchového odpružení nezůstal Evoque o nic ošizen, místo vzduchu má však adaptivní tlumiče. Navíc bude možnost objednat si systém ClearSight Ground View, který kombinuje obraz z předních kamer tak, aby řidič lépe viděl prostor před vozem. Současně zpětné zrcátko umožňuje promítat obraz z parkovací kamery. Novinkou je také automaticky odpojitelný pohon zadní nápravy, při běžné jízdě bude tedy i čtyřkolka vlastně předokolkou. 

Populární městské SUV tedy dostalo do vínku technologie, o kterých se ještě před pár lety nesnilo ani plnotučnému Range Roveru. Je jasné, že drtivá většina z nich se mimo silnice nikdy nepodívá, ale to už tak prostě je. Mimochodem, ještě nepadla řeč o ceně. Nový Evoque začíná na 998 371 korunách a objednávky Land Rover přijímá již nyní. Jsme zvědavi, jak se nový Evoque popere s čím dál ostřejší konkurencí, pro zajímavost, minulé generace se prodalo přes 770 tisíc exemplářů.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
22. listopadu 2018, 23:56
1

Hmm.... tenhle nový designový jazyk RR se mi teda dost nelýbý... A Velarem to teprve začalo:(

reagovat
M P
23. listopadu 2018, 06:27
0

To je otázka, za mě nepotřeboval až tolik redesign zvenku, ale v interiéru je to jednoznačný posun vpřed. I když je zase otázkou, zda ty dva ovládací displeje jsou pro každého, leč ve Velaru mi to přišlo fajn a fungovalo to hezky.

Kuře
23. listopadu 2018, 06:36
0

Tak zrovna ten vnitřek je to, co mi na tom vadí v první řadě...:)

Ha
Habakukk
23. listopadu 2018, 07:43
0

Já to beru jako logický krok všude vykřikují, že Evoque na něj navazuje větší Velar je jedna třída a pak tu máme RR a RRs jako druhou skupinu. Tak proč by nebyly sobě podobní.

Kuře
23. listopadu 2018, 09:03
0

To ano, tu podobnost bych taky pochopil, mě se to prostě jenom nelíbí:)
Ale všem ostatním ano, takže ten divný jsem tu asi zase já:(

M P
23. listopadu 2018, 09:06
2

Myslím, že můžeš být v klidu, pochybuju, že zrovna tady se bude kompaktní SUV líbit všem :D

Ha
Habakukk
23. listopadu 2018, 13:25
0

Tak mě se Evoque líbí jako doplně sošné ženy, ale když v tom vidím muže v letech tak vypadá tak nějak podivně. Jinak pro mě je Velar vyloženě škaredý a zadní výfuky vypadají jako kdyby tu prdel někde nakopnul.

M P
23. listopadu 2018, 13:26
2

Bys viděl jak mi Evoque Cabriolet slušel!

Kuře
24. listopadu 2018, 00:42
0

Já si taky myslím, někdo mi říct, chceš Evogue? Tak řeknu, jo chci:)

Ha
Habakukk
24. listopadu 2018, 07:30
0

Jo, ale tak to v životě nefunguje teda pokud nejsi prostitut.

sheogh
23. listopadu 2018, 11:10
0

Interier moc pekny (az na ten tablet uprostred, kterej me tam moc nepasuje), zvlast ta barevna kombinace je paradni, ale zvenku to ma proporce jako auticka, co kresli maly decka ve skolce.... Asi jsem holt moc konzervativni, frikulinum se to libit bude... .

reagovat
H_F
02. prosince 2018, 02:01
0

Kdyz dnes treba mini nebo lambo vyrabi suv, dockame se v budoucnu, ze range vude vyrabet miniauto, nebo nejaky placaty supersport?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem