načítám data...

Nový Mustang na elektřinu má skvělé zrychlení, ale zklame dojezdem

21. listopadu 2018, 15:18 10 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Výrobci elektromobilů se objevují jako houby po dešti. Britský start-up Charge Automotive vsadil na klasické tvary a skvělou dynamiku. Obhájí si ale vysokou cenu?

zobrazit celou galeriiNovinky: Nový Mustang na elektřinu má skvělé zrychlení, ale zklame dojezdem

Trend zástavby elektrického hnacího ústrojí do klasických aut je vzestupu. Ať už jde o unikátní jedinečné resto mody, nebo sériovou výrobu, nejmodernější technologie v klasickém kabátě mají zkrátka něco do sebe. Toho si jsou vědomi i konstruktéři z Londýna, kteří založili novou “automobilku” Charge Automotive.

V jejich portfoliu najdeme zatím jen jediný vůz. Pod osvědčenými tvary klasického Mustangu najdeme elektromotor, který na všechna čtyři kola posílá 400 koní při točivém momentu 1200Nm. Díky tomu dokáže zrychlit z nuly na stovku za 3,1 vteřiny. Vysoký výkon si ale vybírá daň v podobě velmi omezeného dojezdu. Vůz najede na jedno nabití pouhých 200 km.

A nepotěší ani cena –  každý z 499 plánovaých vozů vyjde na dvě stě tisíc liber. To je bezmála šest milionů korun. Otázkou tedy zůstává, pro koho je tento elektromobil vlastně určen. Příznivci elektromobility mohou zvolit mnohem levnější a použitelnější vozy, jak třeba Jaguar I-Pace, milovníci Mustangů si za šest milionů mohou pořídit “opravdový” Mustang v dokonalém stavu a z toho, co jim zbyde si budou moci do konce života kupovat benzín. To ale nic nemění na tom, že se na tenhle staronový Mustang moc hezky kouká.



Zdroj: TopGear


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
22. listopadu 2018, 07:55
1

Skvělé zrychlení... tohle se píše u každého elektroauta. Jestli ony vůbec mají co jiného nabídnout :-)

reagovat
Testeuros
22. listopadu 2018, 09:07
0

V tuhle chvíli s vyjímkou menší komplikovanosti elektromobilu (kde to plně kompenzují všechna ta elektronická hejblata a cena baterií) tomu tak opravdu je, že právě jen a pouze tyto dva aspekty se dají brát jako výhodné (byť stále jen subjektivně). O ekoterorismu nemůže být řeč (*kašel* tepelné elektrárny *kašel*), dojezdu ve většině případů také (existují i výjimky, ale opět na natankování plné nádrže za pár minut to nemá), o ceně radši ani nemluvě (kde to sice snižují náklady na provoz, ale kdo ví, jak se k tomu bude, když příchod daně na elektromobily bude jen otázkou času - pochybuju, že se na tomhle stát nebude chtít ve větším množství "přiživit").

Testeuros
22. listopadu 2018, 09:08
0

Připadám si jako barbar, že jsem tam nechal tu "vyjímku."
Stále nezapomínejme na to, že tohle nebude budoucnost většiny z nás, je to jej pohádková utopie, která má na svět daleko větší doba než stávající či starší automobily.

Autíčkový Jelen
24. listopadu 2018, 13:44
0

No určitou výhodu elektromobily přináší. Jejich pohonné ústrojí je jednodušší a méně komplikované na zástavbu a dovolují vytvořit lepší vnitřní prostor, rovnou podlahu atd.

beastar
24. listopadu 2018, 14:02
0

No prostě výhody pro stavbu sportovního auta vyloženě potřebné:)

Autíčkový Jelen
24. listopadu 2018, 15:16
0

Tak jako třeba nízké těžiště s tím spojené není rozhodně na škodu :D

beastar
24. listopadu 2018, 18:50
0

Primárně jsem se vyjadřoval k tomu co si napsal prvně. Tzn. rovná podlaha a větší vnitřní prostor... Takže ok pro elektro mpv jsou to věci který jsou fajn...

Autíčkový Jelen
24. listopadu 2018, 20:32
0

Jo to jo, vzhledem k tomu co jsem napsal jako první to chápu, jen chci dodat že to může přinést například i nižší těžiště a lepší rozložení váhy, což jsou věci co se řeší i u sportovních aut

beastar
22. listopadu 2018, 13:06
2

Tak brzký krach přeju do Londýna. Kluci nasedli pozdě na špatnou vlnu. Tak snad časem přejdou na golfový vozíky ty jsou v GB třeba.

reagovat
Breakthru
23. listopadu 2018, 20:37
1

jsou tam ty baterky aspoň po osmi a do Vé?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem