Trend zástavby elektrického hnacího ústrojí do klasických aut je vzestupu. Ať už jde o unikátní jedinečné resto mody, nebo sériovou výrobu, nejmodernější technologie v klasickém kabátě mají zkrátka něco do sebe. Toho si jsou vědomi i konstruktéři z Londýna, kteří založili novou “automobilku” Charge Automotive.
V jejich portfoliu najdeme zatím jen jediný vůz. Pod osvědčenými tvary klasického Mustangu najdeme elektromotor, který na všechna čtyři kola posílá 400 koní při točivém momentu 1200Nm. Díky tomu dokáže zrychlit z nuly na stovku za 3,1 vteřiny. Vysoký výkon si ale vybírá daň v podobě velmi omezeného dojezdu. Vůz najede na jedno nabití pouhých 200 km.
A nepotěší ani cena – každý z 499 plánovaých vozů vyjde na dvě stě tisíc liber. To je bezmála šest milionů korun. Otázkou tedy zůstává, pro koho je tento elektromobil vlastně určen. Příznivci elektromobility mohou zvolit mnohem levnější a použitelnější vozy, jak třeba Jaguar I-Pace, milovníci Mustangů si za šest milionů mohou pořídit “opravdový” Mustang v dokonalém stavu a z toho, co jim zbyde si budou moci do konce života kupovat benzín. To ale nic nemění na tom, že se na tenhle staronový Mustang moc hezky kouká.








Stanley
22. 11. 2018, 07:55Skvělé zrychlení... tohle se píše u každého elektroauta. Jestli ony vůbec mají co jiného nabídnout :-)
Testeuros
22. 11. 2018, 09:07V tuhle chvíli s vyjímkou menší komplikovanosti elektromobilu (kde to plně kompenzují všechna ta elektronická hejblata a cena baterií) tomu tak opravdu je, že právě jen a pouze tyto dva aspekty se dají brát jako výhodné (byť stále jen subjektivně). O ekoterorismu nemůže být řeč (*kašel* tepelné elektrárny *kašel*), dojezdu ve většině případů také (existují i výjimky, ale opět na natankování plné nádrže za pár minut to nemá), o ceně radši ani nemluvě (kde to sice snižují náklady na provoz, ale kdo ví, jak se k tomu bude, když příchod daně na elektromobily bude jen otázkou času - pochybuju, že se na tomhle stát nebude chtít ve větším množství "přiživit").
Testeuros
22. 11. 2018, 09:08Připadám si jako barbar, že jsem tam nechal tu "vyjímku."
Stále nezapomínejme na to, že tohle nebude budoucnost většiny z nás, je to jej pohádková utopie, která má na svět daleko větší doba než stávající či starší automobily.
Autíčkový Jelen
24. 11. 2018, 13:44No určitou výhodu elektromobily přináší. Jejich pohonné ústrojí je jednodušší a méně komplikované na zástavbu a dovolují vytvořit lepší vnitřní prostor, rovnou podlahu atd.
beastar
24. 11. 2018, 14:02No prostě výhody pro stavbu sportovního auta vyloženě potřebné:)
Autíčkový Jelen
24. 11. 2018, 15:16Tak jako třeba nízké těžiště s tím spojené není rozhodně na škodu :D
beastar
24. 11. 2018, 18:50Primárně jsem se vyjadřoval k tomu co si napsal prvně. Tzn. rovná podlaha a větší vnitřní prostor... Takže ok pro elektro mpv jsou to věci který jsou fajn...
Autíčkový Jelen
24. 11. 2018, 20:32Jo to jo, vzhledem k tomu co jsem napsal jako první to chápu, jen chci dodat že to může přinést například i nižší těžiště a lepší rozložení váhy, což jsou věci co se řeší i u sportovních aut
beastar
22. 11. 2018, 13:06Tak brzký krach přeju do Londýna. Kluci nasedli pozdě na špatnou vlnu. Tak snad časem přejdou na golfový vozíky ty jsou v GB třeba.
Breakthru
23. 11. 2018, 20:37jsou tam ty baterky aspoň po osmi a do Vé?