reklama
načítám data...

Nový Mercedes-Benz CLS je tady. O pohon se starají řadové šestiválce.

Nejkrásnější moderní Mercedes přichází na trh v nové generaci. Bude stejně úspěšná jako předchůdci? Dostane také osmiválce?

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Nový Mercedes-Benz CLS je tady. O pohon se starají řadové šestiválce.

Spolu s Jeepem Wrangler se jedná patrně o nejdůležitější novinku v Los Angeles. Nová generace oblíbeného modelu přichází po šesti letech a nutno podotknout, že změn přináší více, než jsme čekali. Jisté rozpaky budí design. CLS byl vždy dokonale uhlazený sedan s jasně identifikovatelným bočním profilem. Nic dramatického. Nový model na to jde trochu jinak. Jednoduchý profil sice zůstává zachován, ale celkový vzhled je velmi odlišný od svých předchůdců. CLS dostalo ostře tvarované světlomety jak vepředu, tak vzadu. S čelním pohledem jsem se už celkem sžil, ale ten zadní mi pořád dělá vrásky. Je takový smutný a unylý. Jeden můj kolega dokonce řekl, že vypadá jako silnější žena, která si oblékla legíny. Těžko říct, čím to je, ale bude to chtít chvilku zvyku. Jo a mimochodem, v červené vypadá mnohem lépe než v šedivé. CLS také naznačuje nový designový jazyk Mercedesu, takže jsme velmi zvědaví na další modely.

První ligu hraje ovšem nové CLS v interiéru. Všude, kam se podíváte, najdete bezchybnou kůži, prvotřídní dřevo a ambientní osvětlení. Základní tvar vnitřku je velmi podobný všem novým Mercedesům a odlišuje se pouze detaily. Ale právě detaily posouvají CLS ještě o stupínek výš. Dominantou interiéru je obrovský spojený displej infotainmentu a kapličky přístrojů. S příchodem digitálních přístrojových štítů bylo jen otázkou času, kdy se dva displeje vedle sebe spojí v jeden, a Mercedes se rozhodl, že ta ideální chvíle je právě teď. O maximální pohodu na palubě se stará zajímavost nazvaná "ENERGIZING Comfort" (jsem zvědav, jestli překlad do čestiny bude znít podobně divně). V této funkci máte šest přednastavených režimů osvětlení, hudby, masážních sedaček a teploty, které vás mají dostat do té správné nálady. Že je to hloupost? To jistě, ale velmi milá hloupost.

Bez diskuzí je to ovšem pod kapotou. Nové CLS bude minimálně ze začátku poháněno řadovými šestiválci. A to je naše oblíbené uspořádání. Jak první si budete moci objednat dva naftové třílitry pod označením 350d a 400d. Slabší nabídne 210 kW a ta silnější dokonce 250kW. Benzín bude zastoupen taktéž třílitrovou řadovou šestkou o výkonu 270kW. Ta je navíc vybavena systémem EQ Boost, který je schopen krátkodobě přidat zhruba 16 kW a 250 Nm, což se obzvláště při předjíždění může hodit. EQ Boost je jakýsi elektrický generátor. Jedná se tedy v podstatě o mild-hybrid, pracující se 48 voltovým palubním systémem. EQ Boost také umožní při nízké zátěži vypnutí spalovacího motoru a CLS tak bude moct plachtit na elektronky a šetřit benzín. V průběhu příštího roku přibudou i základní čtyřválce CLS 300 a 300d. 

reklama

Počítat můžeme s pohonem zadních kol i se čtyřkolkou 4-Matic. Na výběr bude ze dvou druhů podvozků. Jeden klasický, který můžete vylepšit systémem Dynamic Body Control, a samozřejmě vzduchový Air Body Control. Do Evropy přijde tato novinka někdy v průběhu příštího roku s cenou přesahující jeden a půl milionu korun. Jestli dorazí i osmiválcová verze, to jsme se bohužel nedozvěděli. Stále tak můžeme živit plamínek naděje. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
30. listopadu 2017, 09:39
0

CLS bylo vždy krásný auto a zdá se že v tom úspěšně pokračuje, V8 by určitě zasloužil, už jen třeba kvuli AMG... ale co, já si ho nikdy nekoupim, tak mi to muže bejt skoro jedno :D Interier je hezkej (asi bych se spíš viděl v té tmavé kůži), až na ten obří displej, z toho mám husí kůži...naproti tomu výdechy ventilace jsou vylože pěkný. Za mě palec hore, doufám že ho někdy otestujete, o tom bych si s chutí početl :)

reagovat
Daniel Borský
30. listopadu 2017, 14:44
2

V test nového CLS doufáme také, že se zadaří. :) zatím mohu prozradit, že máme přislíbený test úplně prvního CLS, takže stay tuned :)

Pólin
30. listopadu 2017, 10:57
1

Nemůžu si pomoct, ale ten předek má hodně podobný výraz jako poslední Mustang... jinak se zadkem problém nemám... celkově je to podle mě moc pěkné, ačkoli už to není taková pecka, jako první CLS. To, si vzpomínám, jsem zůstal stát s otevřenou pusou:)

reagovat
PeterLuk
30. listopadu 2017, 11:08
0

Vyzerá fajn, taký agresívne vyzerajúci predok som nečakal. Ale zadok mi príde dosť odbytý, mohli sa a ním pohrať viac a napríklad tie svetlá spojiť. Interiér radšej nekomentujem, možno bude v reáli fajn, ale nemôžem si pomôcť, ale mohol by byť podľa mňa oveľa lepší...

reagovat
Sl
Slušný Občan
30. listopadu 2017, 14:09
2

Nemuzu si pomoct ale zase dojebali ty svetla. Zejmena ty zadni. Podle me vubec ti designeri vubec nevedi jake tvary svetel uz maji na ty auta vymyslet. Ale at delaji co delaji tak vzdycky vymysli nejaky patvar ktery vubec nekoresponduje s celkym designem vozy. Nechapu jak muzou u tech svetel udelat uplne rovnou lajnu a ostry roh a trojuhelnik. To se fakt nepovedlo. A vubec obecne celkove jim ty svetla nevychazeji na vsech modelech a to se tyce i BMW. Furt kombinujou kombinujou az je z toho nesmysl. Kdyby to radsi skrečovali a zacli znova. Ja bych jim nejake svetla vymyslel kdyby potrebovali. A jak uz to nekdo pdal. Prvni generace CLS byla nejlepsi a vypada to ze uz asi nebude nikdy prekonan tento design. Myslim ze dokonce tento model vybral nejakou anketu nejhezciho auta vsech dob. Jen skoda ze nasledujici generace nenasleduji tento smer. Aspon ze ten predek vypada jakz takz. Az na ten ostry roh na konci svetla.

reagovat
David Marek
30. listopadu 2017, 18:21
0

velmi krásný auto
-
Komentář upraven 5. 12. 2017, 18:38:32

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Eldorado  1993
Cadillac Eldorado

1993 rok výroby
250 koní výkon
0 ccm objem

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem