načítám data...

Maserati chystá nové modely i odvážné edice těch současných

15. září 2020, 10:43 6 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nová auta s novými motory, trocha baterek a jeden velmi, velmi nevkusný polep. To jsou nejnovější špeky od Maserati.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Z Modeny přišlo v poslední době několik zajímavých zpráv, které se nehodí nechat nepovšimnuté. Tak předně tu máme hned dvojici nových modelů, kterých se prý dočkáme příští rok. Tím prvním je nová generace legendárního GranTurisma, která bude prý k dispozici s vidlicovýcm šestiválcem, jako hybrid, ale i čistě v elektrickém provedení. Dočkáme se i verze GranCabrio, to vše už v první polovině příštího roku. O plnotučném osmiválci se vůbec nemluví, takže se pravděpodobně v nabídce neobjeví. Věčná škoda.

Pokud vám GranTurismo bez osmiválce přijde jako svatokrádež, další novinka vás také nepotěší. Ano, bude to SUV, velikostně se zařadí kamsi pod Levante a podle zákulisních informací už nepůjde pořídit bez baterií – k dispozici bude jen jako hybrid, nebo elektromobil. Grecale (ano, je otázka času, než tento vůz začnou tradicionalisté nazývat “grc”) se světu představí koncem příštího roku. 

Radost mohou mít i příznivci současné produkce značky. V nově spuštěném programu Fuoriserie je totiž možné si všechna současná Maserati pěkně individualizovat a přizpůsobit. Klasické doplňky jako rozličná velká barevná kola, nalepovací pruhy, nebo široká paleta barev ale dneska nikoho už neohromí, takže nechybí i poněkud extravagantnější možnosti. 

Třeba výše vyfocené Ghibli Corse napodobuje vzhledem karoserie staré závodní vozy s nelakovanou karoserií a přidává dvojici jasně rudých pruhů. Je to docela zajímavé a ze tří ukázkových aut jde zdaleka o nejvkusnější variaci.

Tmavé Levante s polepem odkazujícím na klíčovací obleky používané při digitálním mapování se nazývá Futura a jde prý o automobilovou interpretaci moderního digitálního světa. Polep ale trochu skrývá zdařilé křivky vozu a působí tak nějak nedodělaně. Ale pořád může být hůř…

A tím se dostáváme ke Quattroporte Unica. Automobilu s holografickým polepem vzorovaným ve stylu kabelek Louis Vuitton, barevně tónovanými skly a kromobyčejně nehezkými koly. Tohle se bude na východně od Košic prodávat jak teplé housky, na to vemte jed.

Možnosti individualizace jsou ale dle Maserati prakticky neomezené a tohle jsou spíše jakési prezentační přiklady, finální produkt je vždy v režii šťastného majitele a kreativitě se meze nekladou. A toho se trochu bojím, vkus si totiž za peníze nekoupíš…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
15. září 2020, 12:37
1

Jo volkohubá prohlášení v tom jsou v Itálii silní. Chci vidět výsledky pak možná uvěřím. Kolik už mělo být na světě modelů Alf a Fiatů škoda mluvit jen sliby a výsledky tristní.

reagovat
beastar
15. září 2020, 13:16
0

Kdybych k tomu cokoliv psal akorat bych se opakoval. To je spis na cely blog. Proc a co je spatne. Kdo za to muze a tak. Ono to prave neni jen o italsky nature.

reagovat
Riccardo Martora
15. září 2020, 13:57
5

To tady dáte přímo článek o nových Maserati a vůbec nezmíníte MC20? Wtf

reagovat
Jo
Josephus
15. září 2020, 15:39
0

Rád si vzpomenu na ten hutný projev, nádhernou vůni, uhrančivé křivky, úžasné interiéry...nelícující části karoserie, unikající olej, nepřesné řazení, krásná, ne moc pohodlná sedadla, syté barevné odstíny kůže, která neskutečně klouže, se spoustou nedomyšlenistí jak v interiéru, tak v exteriéru. V Levante jsem byl před pár lety krátce svezen, stejně tak v minulé generaci Quattroporte a jako puberťáka mne pořádně svezl otcův kamarád v jeho oturbeném 3200GT. Na GT a energickou jízdu vzpomínám dodnes. Quattroporte už byl takový kompromis, který dělal rachot, chtěl z nás vytřást duši, ale nebyl ani pohodlný ani rychlý. A do Levante se skvěle nastupuje, je příjemně pohodlné, ten interiér je opravdu nádherný, kvalita kůže je skoro srovnatelná s MB S, auto je dokonce i trochu praktické a když chcete, umí být i svižné. Ta auta mají strašné koule a obrovské kouzlo... A je na nich cítit ta proměna za poslední 2 desítky let.
Ta auta přesto miluji a pokaždé se na ně jdu podívat, pohladit si je, přivonět si (ano jsem autoúchyl, ty ne?)...ale asi bych si to nikdy nepořídil ani z nadbytku volného času a finančních prostředků. Vyvolávají silné emoce, hladí po duši, umí rozbušit srdce a zároveň nechat rozum stát nad a rozkoutit hlavu nad totální a základní nedomyšlenistí.
Z pohledu muže by to možná sneslo přirovnání k ženě (i když zde existuje v našich končinách určitý stereotyp, že byste si měli vybrat jen jednu :-) ).
Když jsme byli mladší, chtěla většina z nás energickou, nespoutanou a nezkrotnou italskou divošku, která v nás vyvolá nekonečné množství emocí...jenomže je poněkud náročnější na finance, údržbu i čas a to si v mladším věku tak úplně nemůžeme dovolit. Většinou pak ale skončíme s jedním kombíkem germánského původu, který má velký kufr, praktickou barvu a nízkou spotřebu. Prostě volba rozumu tak, jak nás k tomu nabádala maminka. Jenomže pak nám to celý život vrtá hlavou. V mládí možná i bylo pár úletú a byla nám umožněna jízda na něčem, na co budeme potají vzpomínat po zbytek svého života (za mě třeba zběsilé jízdy Escortem XR3i ve věku, kdy jsem ještě na řidičák ani nečekal). Člověk časem zapomíná na to negativní. Takže po nějaké době začneme přemýšlet nad tím, jaké by to bylo, vyměnit svého spolehlivého, staršího, německého, naftového kombíka s automatem za italský sporťák, který z nás dokáže vytřást duši, má velikou spotřebu, se kterým neprojedete všude, kde si neodložíte ani pití na cestu a do kufru se nevejde ani zavazadlo na víkendový výlet...a hlavně nastartuje jen když se tomu chce (důkaz, že taková auta mají duši ;-) ). Po letech kompromisů, věnování a podřízení veškerého svého času a energie ve prospěch nejbližšího okolí, žití na jistotu, šetření peněz a tak dále pak přichází období, kdy si chceme dopřát to, čeho se nám dříve mnoho nedostalo a nebo na to po té době vzpomínáme poněkud zkresleně. Jenomže to na to možná máme konečně finančně, ale už ne tolik zase fyzicky...nechce se nám řadit manuálně, odpružení je tvrdé, mohou zlobit záda nebo kolena a z takového vozu se pak špatně vystupuje. Proto jsme se celý život drželi stranou, mysleli na zadní vrátka a byli "hodní"? Ještě že se zde bavíme o autech a pokud na to máte, můžete si jich pořídit, kolik si jich jen můžete dovolit.
Za mě je trochu špatně celá logika a business model těchto vozů, na kterém se některé automobilky snaží stavět. Tyto vozy musí přesněji cílit na potenciálního kupce. Sportovní top modely jsou sice výkladní skříní automobilky, ale kdo si je může koupit a kdo si je chce koupit je něco úplně jiného. Maserati si to už před pár lety uvědomilo, ale jako obvykle to nedotáhlo do konce. V Maserati to sice částečně pochopili, proto v posledních letech už stavějí jen auta pro páprdy. A ty se pak párem nevkusných samolepek pokoušejí "vylepšit" a předělat na rádoby babolapy pro mladé. Jenomže to je opět krátkozraký přístup. Měli by se hlouběji zamyslet nad cílovou skupinou a více se na ní soustředit. A hlavně bych jim obecně doporučil, když už se konečně rozhodnou něco udělat, aby to udělali pořádně a alespoň jednou si vyzkoušeli dotáhnout něco dokonce.
Vysloužilá pornohvězda nebude pro teenagera nikdy lákavá, ani když si nechá vyhladit vrásky a nechá pokukovat seschlá kůzlátka z vytahaného topíku...opravdu ne...nebo možná se jednou svézt a uvědomit si, že to opravdu není pro mě.

reagovat
beastar
15. září 2020, 17:23
0

No rekneme, ze asi tak nejak to je. Tri trojzubce sem mel a asi jako ty vasnivy Italky to sem mel jenom jednu a ta byla paradoxne neskutecne klidna a skromna:D Jinak ano opravdu urcovani cilovky a presna vyroba tj to co klukum moc nejde.

sheogh
15. září 2020, 22:28
0

Skoda te V8, 4200GT ma nadhernej zvuk, to jim slo :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem