logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nové Ferrari Amalfi přijíždí a je plné dobrých zpráv

Ferrari představilo novou generaci svého úvodního modelu, pojmenovanou Amalfi. Každý nadšenec z tohoto auta bude mít radost, protože je poslem dobrých zpráv.

Věřili byste tomu, že už je to pět let, co se na silnice poprvé podívalo Ferrari Roma? Toto krásné, 2+2místné kupé, plnící roli úvodního modelu maranellské automobilky, se skutečně vyrábí už od roku 2020. Přitom pocitově ba ani o den nezestárlo. Pořád, když okolo mě projede, se za ním velmi rád otočím.

Na druhou stranu značka se vzpínajícím se koněm ve znaku to zjevně vidí jinak. Představila totiž nástupce řady Roma. Jistě, u objemovějších výrobců bychom se asi spíš bavili o faceliftu, jelikož je na autě vidět, že jeho základ zůstal beze změny, ale oficiálně se skutečně jedná o zcela nový vůz s novým jménem. Tedy řekněte sbohem Římu a přivítejte Ferrari Amalfi. A můžete mít radost, neboť toto auto je plné dobrých zpráv.

Foto: Ferrari - tisková fotografie

Tou první z nich je, že pořád moc pěkně vypadá. Došlo k přepracování přídě i zádě, které jsou nyní jemnější a uhlazenější, ale zůstaly zachovány všechny typické aspekty italského sportovního vozu, tedy dlouhá kapota, velká kola a elegantní, nepřehnané prolisy. Aby odpovídalo svému názvu, odkazujícímu na nádherné pobřeží v jižní Itálii, je auto navíc vyvedeno v nové a podle mě atraktivní tyrkysové barvě. Díky za ty dary, Alfa by mohla vyprávět.

Podobně vevnitř srdce autíčkáře zaplesá. Bude tomu tak proto, že se na volant vrátila fyzická tlačítka. Dotykové plošky se ani ve Ferrari neosvědčily, takže hurá zpátky na zem! Dokonce se vrací i červený čudlík pro nastartování vozu, umístěný tradičně vlevo dole. A radostný detail je k nalezení i na středové konzoli — kulisa voliče automatické převodovky připomíná otevřenou kulisu manuálu, jež kdysi také sloužila jako rozpoznávací znak těchto vozů.

Foto: Ferrari - tisková fotografie

Tou nejlepší zprávou pak je, že Ferrari zůstává věrné nadšeným řidičům i pod kapotou. I když je nejmenší a nejlevnější, Amalfi nedostalo žádný podměrečný šesti- nebo dokonce čtyřválec s elektromotory, vpřed ho žene poctivá, výlučně spalovací V8 o objemu 3855 cm³, které jen pomáhají dvě turba schopná dosáhnout až 171 000 otáček za minutu.

Výsledkem je pohon s maximálním výkonem 471 kW při 7500 ot/min a nejvyšším točivým momentem 760 Nm při 3000 - 5750 ot/min, který toto auto dostane z nuly na sto za 3,3 vteřiny, z nuly na dvě stě za 9 vteřin a vytáhne ho až na maximálních 320 km/h. Výrobce k tomu díky upravenému přeplňování a výfukovému systému garantuje točivou charakteristiku a správný řízný Ferrari tón, emisním a hlukovým omezením navzdory. Super!

Foto: Ferrari - tisková fotografie

Ano, ti největší puristé budou žehrat na to, že stále je tu osmistupňová dvouspojka, že auto pořád má nějaké ty displeje a multimédia a že přece nemůže být modré. Takže vlastně o žádné správné Ferrari nejde. Takové má manuál, vevnitř jen kov a pár přepínačů a hlavně… hlavně… musí být červené, doprčic!

Ale v době, kdy Porsche nabízí víc „limuzín“ a SUV než sporťáků, kdy nejprodávanějším Lamborghini je (notně upravená) Audi Q8 a kdy samo Ferrari ve svém vlajkovém modelu používá V6 — což je nápis, který se ještě nedávno dal vidět i na peugeotech — je italsky krásné kupé s čudlíky a V8 bez elektrifikace spásou pro duši. Takže já mu přeji takový úspěch, jaký má ono pobřeží, po kterém se nové Ferrari jmenuje, mezi turisty.

Foto: Ferrari - tisková fotografie

A co vy? Jaký máte na nové Ferrari Amalfi názor? Také se vám líbí jako mně? Také vám udělalo radost? Nebo to zase ve svém naivním nadšení ze všeho přeháním? Dejte vědět v diskuzi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

afro-r1
2. 7. 2025, 21:38 0 reagovat

Krasna barva. A to mam obecne radsi cervenou, nez modrou.

Jinak bych upravil uvodni odstavec na: rad se za nim otocim, nebot ani o den neomladlo. (poslednich 15 let byva v automotive nastupce vzdy hnuusejsi nez predchudce)

henkka
3. 7. 2025, 20:43 0 reagovat

Vidím to asi takhle.....Amalfi je boží, v té tyrkysové barvě je neskutečné, i jak je ten tvar jednoduchý a přitom dokonalý, žádné pičičmandy navíc, zkrátka fantazie. Ale chtělo by to jí vidět vedle sebe s Romou..

6live
4. 7. 2025, 05:14 0 reagovat

how much?

rock
5. 7. 2025, 11:34 -1 reagovat

Není to tak hrozný, je to svalnatý, proporce jsou tak trochu retro, ale to nemusí být úplně na škodu... ale co ten čumák? Fakt měli zapotřebí okopírovat Toyotu? Dyť je to vykradený od současného Priusu nebo Camry (nehledě na to, že ta tenká linka mezi světly je aktuální trend a v různých variacích to teď používá ledaskdo. Bohužel teda i Ferrari). Kdyby takhle vypadala nová Supra, tak by to +- dávalo smysl, ale od Ferrari očekávám mnohem víc.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte