Značku MG má většina z nás spojenou s krásnými anglickými sporťáky, případně s rychlými osobáky z přelomu tisíciletí. Toto “klasické” období britského výrobce ale končí někdy kolem roku 2005, kdy po vleklých finančních problémech automobilka zkrachovala a následně byla odprodána čínské Nanjing Automobile Group. V továrně v Longbridge ale i nadále vznikala občas i celkem zajímavá auta. Postupem času se objevují modely MG6, MG3 a MG5, prodejně se jim ale v Británii příliš nedaří a v roce 2016 se výroba definitivně zastavuje a nová MG vznikají už jen v Číně.
A právě zde v dnešních dnech zde nabíhá výroba nejnovějšího modelu značky. Je to terénní pick-up a technicky vzato jde opravdu o zadokolku. V základní výbavě mu totiž chybí pohon všech kol. Jinak jde o přeznačkovaný Maxus T70, což je prostě jeden z řady generických levných čínských pick-upů nevalné kvality, jež se za nízké ceny prodává v jihovýchodní Asii. Pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel o výkonu 161 koní a za onu základní verzi zaplatí místní kupující asi 420 tisíc.
Prodej vozu v Evropě se zatím neplánuje, plácnutí evropského znaku na přední masku je prostě snaha alespoň trochu zatraktivnit poměrně zastaralý a nekvalitní pick up. Prodává se zatím jen v Thajsku, kde je po levných vozech největší poptávka. Takže asi buďme rádi, že jsme tohoto výtvoru ušetřeni. Je tu ale ještě jedna věc, která si zaslouží zmínku a to je název vozu.
V Číně to zkrátka funguje tak, že (pokud zrovna nekopírujete názvosloví nějaké známé západní značky) vezmete nějaké anglicky znějící slovo a to prostě plácnete na produkt. To je také důvod, proč spousta místních chodí v tričkách s naprostými nesmysly na hrudi. No a na tento nebohý vůz vyzbylo jméno Extender. V překladu prodlužovač. V kombinaci s velkým a drsně vypadajícím pick-upem, který ale ve skutečnosti za moc nestojí, je to vlastně dokonale trefné. Ego majitelů toužících po řádně pochromované přední masce na lowcostovém pick-upu totiž zcela jistě prodlouží.
19. srpna 2019, 13:37
0
Takhle dopadla britská značka, známá výrobou sportovních aut. Smutné.
19. srpna 2019, 17:28
0
Na druhou stranu na rozdíl od mnohých dalších alespoň nějak přežila a má stále šanci obnovit výrobu sportovních aut.
20. srpna 2019, 06:20
0
To si nemyslím. Zbožný přání a realita nejsou totéž.
19. srpna 2019, 13:59
-1
Nevim zda je to doslovně převzatá zpráva či jestli Kubík improvizoval, ale Thajsko rozhodně nepatří k rájům levných pickupů. Ba naopak řadí se co do automobilové pestrosti a poptávky k těm lepším vyspělejším trhům. Je tu však poptávka po pickupech a to velkých. Však Tundra tu je vidět víc, než cokoliv jiného a pořádnej voe rám je nezbytnost.
What a fuck you are round eyed lad... ..
Smutný konec jednoho koloniálně lazeného příběhu z GB. eMdŽí ...
19. srpna 2019, 14:24
0
Koukal jsem na nějaké testy toho Maxusu a v Thajsku prý letí hlavně proto, že stojí skoro polovic toho, co obdobné věci (Navara, L200, Ranger...), prostě to je taková levná varianta. Ten Maxus. No a MG je vlastně ten lowcostový Maxus, ale udělaný jakože luxusně. A to mi přijde postavené na hlavu. Je to jako vzít Logana, dát na něj dopředu chromovaný gril, dovnitř kožené sedačky a displej a dělat, že to je konkurence Mercedesu. Ne, není a nebude.
Proti levným autům naopak nic nemám, takové ty upřímné lowcost krabičky jsou fajn, ale když na to někdo naplácne výbavu a dělá, že to je něco víc, přijde mi to scestné.
-
Komentář upraven 19. 8. 2019, 14:36:00
19. srpna 2019, 14:29
2
:-)
Když už je tu ta Navara zmíněná - to vezmeš Navaru, vyšňoříš ho, poladíš, na masku nalepíš hvězdu a máš ne konkurenci Mercedesu, ale Mercedes samotný :-)
19. srpna 2019, 14:31
0
Já jsem si říkal, jestli někomu ta analogie dojde ;)
19. srpna 2019, 16:33
0
Já bych to bral. Za 400? Shut up a take my money :)
19. srpna 2019, 16:34
1
IMHO, stačí sundat logo, otočit písmenka a hned mám pick up od GM :)