Asi se netřeba obávat toho, že by nabubřelý, striktně hranatý off-road od Mercedesu nějak vyměkl nebo se snad – chraň bůh – zaoblil. Navenek zůstane vše patrně při starém, ale jak odhalují první oficiální fotky, solidní škatulata se odehrála v interiéru.
Celková architektura, zahrnující mimo jiné „oh-shit handle“ madlo u spolujezdce, zůstala zachovaná. Velkou novinkou jsou však dva velké širokoúhlé displeje, slité do jednoho celku a zabírající značnou část palubní desky. Pochopitelně se jedná o systém, který se sem přenesl ze třídy S nebo třídy E. Levý displej tedy slouží jako náhrada za klasické budíky, pravý potom pro funkce infotainmentu s navigací.
Faktem je, že se dvojice obdélníkových displejů do Géčka docela dobře hodí, neboť tak nějak přirozeně pasuje k celkové stavbě auta. Třeba Vojta svou náklonost k novým zobrazovacím jednotkám projevil prohlášením: „Je to jedinej Mercedes, do kterýho se hodí ty odporný obdélníkový displeje.“ Takže asi tak.
Vedle obrovské „kaple“ s displeji, dostalo nové Géčko třeba fešácké kulaté výdechy klimatizace, dotykové ovládání na volantu nebo nové potahy na luxusně vypadající sedadla. Na druhou stranu jsou však stále středobodem interiéru tři spínače, ovládající uzamykání diferenciálů.
Podle prvních informací se zlepšilo i místo pro zadní pasažéry, jelikož byla zadní lavice posunuta dále směrem do kufru. Prostor v zavazadelníku tedy patrně trochu ubyl, ale i tak se pořád jedná o docela slušný stěhovák.
Jak bude vypadat zbytek inovované třídy G, to zatím nevíme. Na plnohodnotné odhalení si musíme počkat do autosalonu v Detroitu.
13. prosince 2017, 15:15
1
Tyhle digitální ciferníky jsou prostě hnus. Nejlépe k tomu přistupuje Porsche. To alespoň nechává ten otáčkoměr.
13. prosince 2017, 20:52
0
Když už si člověk myslel, že už Géčko tady nebude moc dlouho a předpisy ho zakážou tak zrovna dostane novej interiér. Takže tady ještě pár let s námi bude, což je super. A ten interiér je naprosto parádní. Krásně čtveratej pro čtveratý auto :D Ale stejně bych řekl, že obměnu interiéru by spíš než Géčko potřebovalo SL a SLC, oproti ostatním Mercedesům pěkně zaostávají.
13. prosince 2017, 21:16
0
Fantasticky. S timhle bych se naucil zit rychle. :-)
15. prosince 2017, 14:39
2
Já asi taky, ale s normálním interiérem s "hardwearovym" ovládáním. Buď je to auto víc než póza, nebo je blbě navržený. Když už tam narvou 3 špéry-tedy pořád se s Gčkem počítá jako s autem do terénu, ale s rukavicema, špinavejma, mokrejma, promrzlejma, umaštěnejma pazourama ani neztlumím rádio, nebo nevosolim topení, abych rozmrnul po vyprošťování. Nebo naopak 90% uživatelů bude nasr..., že na nej místě je namísto ovládání něčeho, co se používá denně nějaká shrumáž 3 čudlíků, který dělaj něco, že vlastně ani neví co. A upřímně, špéru člověk zapne kolikrát za měsíc, za rok? Důvod je cpát doprostřed palubky opravdu nechápu, to už i tlačítko otevírání nádrže by dávalo vzhledem k frekvenci použití větší smysl. V souboji interéru to tedy pro mne na plný čáře vyhrává novej wrangler. Né v kráse, na tu jsem jako milovník starších japonských aut již dávno rezignoval :-), ale v praktičnosti.
16. prosince 2017, 12:05
1
Co se praktičnosti týče tak Wrangler rozhodně vede...pokud se nepletu, tak Jeep konstatoval, že i přesto že je uvnitř dotyková obrazovka, tak to můžete vzít hadicí a ten interiér vyšplíchat. Hlavně jde vidět, že Wrangler je navržen pro lidi, kteří ho budou užívat k jeho prvoplánovaným účelům, a je neskutečně dobře promyšlenej na této oblast. Na rozdíl od Wrangleru musí Géčko obhájit cenu od 2 do 6 miliónů, tak prostě musí vypadat víc "nóbl a moderně". Ale Professional verze bude mít podle mě trochu jinej interiér.
14. prosince 2017, 10:18
1
Jenom co vidím, tak jsou jedny hodiny mezi budíkama, jedny hodiny v levém horním rohu středového displeje a analogový hodiny (který budou při jízdě stejně úplně mimo zorný pole) na středovým panelu úplně dole. Komický...
15. prosince 2017, 17:49
0
Na Čínu dobré :)
Ale vážne. Ja si nemôžem pomôcť, mne sa tieto kolotočárske interiéry nových Mercedesov s modrými svetlami (nie tento prípad), s displejmi cez polku palubovky alebo s nalepenými tabletmi v strede, s týmito škaredými výduchmi a so širokými stredovými tunelmi nepáčia. Samozrejme, o ich kvalite a pohodlí som presvedčený, ale dizajn mi nesedí. A to je mi dnes Mercedes (napriek mojej profilovke) z D3 najsympatickejší... V prípade tohto modelu to platí dvojnásobne, súčasný interiér hranatej G triedy sedí oveľa viac. Každopádne som aspoň rád za samotné zachovanie hranatej G triedy.