načítám data...

Mazda 6 po druhém faceliftu: Navenek se moc nezměnilo, pod kapotou o to víc

30. listopadu 2017, 12:07 6 komentářů Dominik Valášek Novinky

Mazda ukázala na autosalonu v LA již druhý facelift aktuální generace Mazdy 6. Zevnějšek je změnami jen decentně štrejchnutý, ale pod kapotou přibyla jedna velká novinka.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Abyste na první pohled a bez pomoci původního vozu rozeznali facelift navenek, musíte být vskutku Mazda-znalec. Nový modelový ročník dostal jen mírně pozměněnou mříž chladiče a také nový nárazník bez otvorů pro mlhovky. Ty se přidružily k hlavním LED světlometům. Do nabídky však přibyl nový červený odstín Soul Red Crystal a také selekce nových kol ve velikostech od 17 do 19 palců.

O něco větší proměnu zaznamenal interiér. Zde se před řidičem a spolujezdcem zabydlela nová palubní deska, nová jsou sedadla s výraznějším bočním vedením a odvětráváním, či materiály obkladů a čalounění. Krom toho je k dispozici větší displej infotainmentu, nový barevný displej na přístrojovém štítu a třeba i panoramatický parkovací systém nebo head-up displej. Do oblasti asistenčních systémů přibyl pokročilý adaptivní tempomat s funkcí popojíždění v kolonách.

Teď už ale konečně k hlavnímu bodu programu. Mazda 6 totiž dostala nový benzínový motor s turbem! Nový agregát Skyactiv-G 2.5 T je opatřen turbodmychadlem se systémem Dynamic Pressure Turbo. Ten využívá klapky ve výfukových svodech, které převedou výfukové plyny do menší průchodky, aby se turbo roztočilo rychleji. Výsledný výkon motoru činí 250 koní a točivý moment krásných 420 Nm.

Jediná škoda je, že nový motor nelze dostat v kombinaci s manuální převodovkou. Pro nejsilnější agregát nabídky je k dispozici výhradně automatická převodovka a chcete-li šaltit sami, nezbývá než sáhnout po stávajících slabších motorech. Když už jsme u toho, starší 2.5 Skyactiv-G dostal vnitřní vylepšení pro minimalizaci tření a také systém odpojování dvou válců v ustálených městských rychlostech.

A jelikož si vylepšené motory zaslouží vylepšené podvozky, odehrály se i v této oblasti nějaké změny. Šasi bylo na klíčových místech zesíleno, zavěšení se dočkalo přenastavení směrem k více neutrálnímu chování a řízení s pevným uložením má lépe reagovat na povely volantem.

Do prodeje jde inovovaná Mazda 6 na jaře příštího roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
30. listopadu 2017, 14:49
7

Tohle se mě na Mazdě líbí: ostatní dělají připosrané 1,4l motory do podobně velkých aut a dávají tam turbo i kompresor, aby to jelo odspoda, aby se to nemuselo moc točit atd.. ale Mazda ne: ta vezme ten největší motor co mají a na něj přidá turbo s nějakou jejich extra technologií, aby to pořádně jelo... Jdou prostě vlastní cestou a to je mi hrozně sympatické

reagovat
beastar
30. listopadu 2017, 19:55
0

To není úplně tak pravda. Neděla to jenom Mazda, ale i Mazda. Podívej se jaké motory se dávají do Inf Q50, nebo do Giulie. V A7 můžeš mít 3litrové tfsi. V Cadillacu Ats máš 2.5 jako základ a i do Prahy si ho můžeš nechat dovézt. Takže ok jdou si vlastní cestou ve srovnání se škodovkou a rendlem možná tak. Jinak je 6 velmi pěkná a konečně dostala i důstojný motor.

XT
XTad
30. listopadu 2017, 20:19
0

1.4 s vykonem 250 koni nikdo nedela. Vetsinou to jsou dvoulitry. Takze je sice hezke, ze mazda nasadila o pul litru vetsi objem, ale porad je to jenom ctyrvalec s turbem. Poradny atmosfericky sestivalec by byl daleko zajimavejsi.

Pólin
01. prosince 2017, 07:22
0

Mazdu beru oproti tebou jmenovaným jako, i když skvělý, stále mainstream...to znamená: ano, srovnávám ji se škodovkou atd... A7 a jí podobné je oproti šestce cenově úplně mimo...

David Marek
30. listopadu 2017, 16:53
1

tohle být zadokolka, tak je to naprosto boží

reagovat
Jimi
30. listopadu 2017, 21:49
0

v Korei se už něco rýsuje- Stinger a Genesis G70, V6, zadokolka, podvozek- bývalý šéf M- divize...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental  1960
Lincoln Continental

1960 rok výroby
315 koní výkon
7 000 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary 1978
Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary

1978 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8 1995
Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8

1995 rok výroby
210 koní výkon
5 735 ccm objem

Buick Apollo Enclave 2008
Buick Apollo Enclave

2008 rok výroby
220 koní výkon
0 ccm objem