logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Lancia Stratos se vrátí coby limitovaná edice s výkonem přes 550 koní

V rámci koncernu FCA se automobilky Alfa Romeo a Maserati dočkávají zasloužené renesance, která má opět nastolit poněkud zašlou slávu. Lancia si zaslouží totéž, co myslíte?

Smutným faktem je, že Lancia – dříve věhlasná automobilka, jejíž název rezonoval světem rallye závodění – spadla na samotný okraj zániku. Aktuálně se v nabídce Lancie vyskytuje jediný model Ypsilon, nabízený jen a pouze na území domácí Itálie.

Nyní to ale vypadá, že by se mohl osud italské značky pomalu obracet k lepšímu. Firma Manifattura Automobili Torino, stojící za výrobou nejrůznějších konceptů, a účelově vzniklá společnost New Stratos Gbr se totiž domluvily, že společně vytvoří omezenou sérii vozu New Stratos. Ten byl coby koncept (na fotkách) odhalen již v roce 2010. Samotná automobilka Lancia tedy do celé akce není vůbec nijak zapojena, ale i tak se zdá, že by mohlo znovuzrození přijít odjinud.

Jen coby připomínka, původní koncept New Stratos byl prakticky jen karosářskou přestavbou sériového Ferrari F430, ze kterého se zachovalo šasi i s motorem. Právě proto ale taky zůstalo jen u konceptu, neboť Ferrari se nelíbila představa, že by jejich vozy posloužily coby „dárcovská auta“ pro malosériovou výrobu.

Novější než nový Stratos tedy přijde s jinou technikou a ukáže se již začátkem příštího měsíce na autosalonu v Ženevě. Plán je takový, že se možná ještě letos vyrobí 25 vozů, z nichž každý bude mít motor o výkonu kolem 550 koní. O jakou jednotku se bude jednat, to zatím nikdo neví. Každopádně výrobce slibuje taky špičkový podvozek naladěný na klikaté silnice a velkou spoustu odkazů na původní Stratos ze sedmdesátých let.

Jsme tedy hodně zvědaví, s jakým zázrakem se firma New Stratos v Ženevě vytasí. Každopádně doufáme, že se časem dočkáme i běžné sériové produkce, dostupné normálním smrtelníkům. Lancia by si takový odkaz rozhodně zasloužila.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
beastar
12. 2. 2018, 14:46

Nic proti klukům italskejm nadšenejm. Na technickým základu Ferrari postaví skvělý sportovní auto i jedličkárna o hodině výtvarky. Takže jakej základ teda budou mít teď? Těch 25 kusů podle mě ani neprodají leda by to bylo za dumpingové ceny do pěti milošků. Což nedají. No a na blizkym východě tyhle auta moc nemusí. Poslední dobou si člověk říká že malovýrobu chce dělat každej čimčarák. Taky asi brzo představím koncept Beastar 1 super mobilo e veloce genitále. Bude to postavený na technice Hyundai Matrix.

1
Riccardo Martora
13. 2. 2018, 10:07

Podle toho výkonu by minimálně dárcovský motor mohl být ten z Giulie QV - přeplňovaná V6 by se k tomu hodila a je to pořád v rámci koncernu (a v dřívějších dobách to bylo i běžné, viz třeba Busso v Thesisech). A šasi a podvozek ze 4C? To by byla podle mě parádní kombinace :)

0
beastar
13. 2. 2018, 13:35

Kdyby to bylo jak píšeš. Tak by to ještě dopadlo dobře a ani ta cena by nemusela být tak vysoká. Raději by měli ale pomoct Lancii vymyslet sedan střední třídy kterej by je zachránil. Takovou jejich oktávii. Jenže ona je ve sračkách i ta Alfa.

0 reagovat
Inženýr
12. 2. 2018, 15:31

Není to SUV? Tak to vypadá nadějně.

0 reagovat
PeterLuk
12. 2. 2018, 17:22

Bolo by to super, len je škoda, že to nebude nič oficiálne priamo od výrobcu. Stratos by si zaslúžil vlastnú jedinečnú techniku.

0
H_F
27. 3. 2018, 02:03

stratos by si hlavne zaslouzil nejake zavodni uspechy, kdyz jde o takovou legendu
napriklad po vzoru ford gt, ktery sice nemuze souperit s LMP tridou, ale alespon v kategorii gt v lemans se mu temer podarilo zas obsadit 1.2. a 3. pozici jako ikonicke gt40

s technikou z jinych zdroju nemam problem, puvodni stratos mel V6 z "ferrari" dino

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte