reklama
načítám data...

Koupit či nekoupit staré AMG? | Ptejte se

Jeden z našich čtenářů se zhlédnul ve starých Mercedesech. A ne jen tak ledajakých. Jeho srdce touží přímo po AMG. Doporučíme mu koupi takového výjimečného stroje?

zobrazit celou galeriiPtejte se Vojtů: Koupit či nekoupit staré AMG? | Ptejte se

Zdravím do redakce, 

začínám mít problém a chci se zeptat, jestli mi ho pomůžete vyřešit. Léta běží, bydlení je skoro splacené, venku stoji pár let stará nudná plechovka, kterou radši nechávám řídit manželku. Můj problém je, že jsem dostal strašnou chuť pořídit si Mercedes-Benz AMG na víkendové ježdění. Musí to být kousek kolem roku 2000 s cenou do 200 000,-. Pokud možno ručně sestavený v Affalterbachu. Nejde mi o okruhové ježdění, ani nějakou super rychlou jízdu. Ale chci slyšet V8 zahřmět pokaždé když šlápnu na plyn. Momentálně se mi líbí C43 AMG 1998, E55 AMG 1998 a ML55 AMG 2000.  

Rád bych znal Váš názor na tyto vozy, nepohrdnu radou při koupi takového vozu. Pokud máte i jiný tip na pohodlný, něčím speciální osmiválcový vůz sem s ním. 

S pozdravem Dušan 

reklama

Ahoj Dušane, věř že s takovými problémy pomůžeme velmi rádi. Lidé obvykle řeší otázku zábavné víkendové hračky pořízením menšího obratného sportáčku, který jim zprostředkuje nejryzejší jízdní zážitky. Proto mě těší, že ty sháníš větší a pohodlný vůz s pořádným motorem pod kapotou. To je nejlepším potvrzením faktu, že každý hledá u auta něco jiného a pod slovem zábava se může skrývat i velký neobratný sedan, či SUV. Sto lidí, sto chutí. A teď již k jádru tvé otázky. 

Nevím, jestli je úplně dobrý nápad začínat výběr AMG Mercedesu podmínkou, že cena se musí vejít do 200 tisíc. AMG nejsou nejlevnější hračky a nemluvím teď přímo o pořizovací ceně. Především údržba těchto podmanivých strojů bývá velmi nákladná. Spousta specifických dílů, nemalá spotřeba, pneumatiky, co mizí před očima. Zájemci o AMG obvykle kupují svůj vůz stylem, že na cenovku tolik nehledí. Pořízení takového auta s omezeným rozpočtem nemusí být nejlepší nápad. Pokud se i přesto rozhodneš jít do třech magických písmen a koukat na svět přes stříbrnou hvězdu, zkusíme vybrat nejvhodnějšího kandidáta. 

Jako první bych vyřadil ML. První generace tohoto německo-amerického SUV neoplývala zrovna pověstnou Mercedesí kvalitou. Pětiapůllitrová M113 má krásný projev, skvělý zvuk a lineární zátah. Ale pod tíhou hmotnosti velkého SUV nedokáže prodat všechny své přednosti tak, jak to umí v menších a lehčích modelech. Je to důstojná motorizace, ale chybí tomu jistá výjimečnost, kterou člověk od modelů s nápisem AMG na zádi očekává. Mnohem zajímavější volba je ten samý motor v éčku. 355 koní dokáže s W210 hezky zacvičit. Pohon zadních kol je také plus vůči ML, které disponuje 4Maticem. Třída E je jízdně velmi příjemná, komfortní a plavná. Tohle by mohl být ideální kandidát pro tebe. Nejmenší zkušeností mám asi s W202. Jel jsem jenom krátce se šestiválcovou C36 a pokud si dobře pamatuji, jezdilo se s tím moc hezky. Řadová šestka měla skvělý zvuk a auto bylo velmi hbité, zároveň však nebylo nepříjemně tvrdé. Jestli se stejně chová i osmiválcová C43 nedokáži odhadnout. C43 AMG je první vůz, který byl kompletně postaven a vyvinut v Affalterbachu a to se jednou bude cenit. Možná bych měl trochu strach, jak se chová V8 v karoserii, která nebyla pro zástavbu těžkého osmiválce stavěná, ale byl bych ve velkém pokušení to zjistit. Nevelké céčko s potentním motorem pod kapotou by byl mezi AMG patrně můj favorit. 

Co se alternativních tipů týče, tak jako první mě logicky napadá BMW 540i. E39 je skvělé auto. Dlouhou dobu se jednalo vrchol vyšší střední třídy. Výběrem tohoto BMW rozhodně člověk neudělá chybu. U E39 vidím v podstatě jen dvě negativa. Tím prvním je skutečnost, že se bude velmi složitě shánět zachovalý kus, který nepotřebuje velké investice. Druhou věcí, která hovoří proti osmiválcové pětce je existence šestiválcových verzí. Vždycky mi přišlo, že  ,étřicetdevítka' je s řadovou šestkou pod kapotou tak nějak po všech stránkách vyváženější. Další zajímavou možností by mohla být britská šelma. Jaguar XJ generace X308 je mým oblíbeným velkým sedanem. Jeho jízdní vlastnosti jsou kouzelné, spousta řidičů je po usednutí za volant překvapená, co všechno dovede luxusní limuzína. Osmiválce pohánějící velkou kočku jsou úžasné. Charakterní, s návykovým zvukovým doprovodem a příkladným jízdním projevem. Pokud budeš mít štěstí, podaří se ti sehnat za danou cenu i vrcholný model XJR s kompresorem. Z čistě osobního hlediska by Jaguar XJ byla má volba číslo jedna. Pokud ti jde především o hutný zvuk linoucí se z výfuků a sílu osmiválce, třeba by ti udělal radost zástupce z druhého břehu Atlantiku. Takový Chrysler 300C poháněný osmiválcovým HEMI umí také poskytnout svému majiteli spoustu radosti. Je postavený na platformě o generaci mladšího Mercedesu, než sháníš ty a po zvukové stránce umí také potěšit. Z daného výběru to bude jistě nejnovější vůz. Možnosti jsou nepřeberné a já ti přeji šťastnou ruku při výběru toho správného auta, které ti bude vyplavovat endorfiny měrou vrchovatou. Doufám, že se nám pak pochlubíš, co hezkého jsi nakonec vybral. 

Zapomněli jsme na nějaké auto? Máte zkušenosti s některým z poptávanýćh vozů? Podělte se o svůj názor v diskuzi.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VK
VK
06. srpna 2017, 17:11
0

W210 shnije před očima. Jaguar skvělá volba...po všechen ten zbytkový čas, kdy nestojí v servisu.

reagovat
Skipper
06. srpna 2017, 17:22
0

X308 už není XJ40. Tady bych se nebál. Já jsem zvolil Jaguary a nelituji.

Csaba
06. srpna 2017, 17:28
0

200.000,- jako hotovost na koupi auta
200.000,- na více či méně nutný (běžný) servis hned po koupi a na odstranění všech případných vad
200.000,- na provoz na prvních pár let vlastnictví

Jo jo, 200.000,- je správná částka! :)

reagovat
Pan Krab
06. srpna 2017, 17:39
0

Jo, tak tohle je přesný :-D Takhle to vždycky dopadá s koupí AMG za 200 , Maserati za 400 a nebo Ferrari za mega :)

Podle mě, opravdu AMG po kterém by mělo stát za to toužit je C63 AMG , dneska už je to takřka desetileté auto, takže vybírat to chce opatrně, ale musí to být úžasná jízda. Jenže utratíš asi 4x těch 200tisic :(

Jako alternativu bych hledal Alpinu B3 3.3l s manuální převodovkou. To je auto na bázi E46 328i. Je nevšední, zajímavé a věřím, že je v něm skvělé poježdění. Asi 2x těch 200 tisíc bude stát.

Za 200 ...hmm za tohle se dá jedině koupit velmi pěkný X308 Jaguar XJ , nad tímhle bych s tímto rozpočtem uvažoval. Na AMG se obávám s tímto rozpočtem zapomeň...

VK
VK
06. srpna 2017, 18:24
-2

Manuální převodovka a skvělé poježdění...je oxymorón.

beastar
06. srpna 2017, 22:55
0

Hmm takže musím souhlasit s oběma pány. 200 000 je opravdu perfektní částka do začátku, ale jen na tu samotnou koupi. Amg není obyčejné auto stejně jako jím není Alpina, nebo Brabus. C63 v blacku je opravdu zajímavá, ale za 200 tak originál kola:)) Obávám se že je třeba navýšit rozpočet, nebo hledat jen u Mercedesu.

Skipper
06. srpna 2017, 18:30
0

Hele, řeknu to takhle. Chceš to jako auto pro radost a splnění snu. Já jsem byl na tom podobně a i kdyź jsem předtím, než jsem si sen splnil, pořídil x jiných aut, tak jsem se k němu postupně dopracoval. Podotýkám, jiná auta byla vždy rozumnější alternativou, ale ve výsledku to prostě nebylo ono. Takže jdi za svým snem, ale možná by to chtělo ještě trochu pošetřit.

reagovat
Jenyk
06. srpna 2017, 19:27
2

Jsou dvě postatná fakta: První je vybrat auto, které se ti bude líbit a bude se ti líbit s ním i jezdit. Druhá, jestli to uservisuješ a to z pohledu peněz, vlastních schopností a šikovných lidí v okolí.

Evropská auta jsou sportovnější, verze AMG nebo M servisně o dost náročnejší. Servis najdeš, musíš to ale řešit penězi. Málokdo to dokáže spravit sám. Ameriky jsou pohodlnější, servisně méně náročné, víc si člověk dokáže udělat sám, šikovný servis se ale hůř hledá. Volba jedné z těchto možností tě ale vždycky přivede do komunity nadšenců a nakonec pomoc najdeš.

Doporučil bych pár aut si vyzkoušet. Na fórech najdeš lidi, kteří se rádi pochlubí. Poznáš na vlastní kůži, jak ten vysněný zázrak jezdí a třeba nakonec zvolíš jinak, než bys jen od stolu čekal. Jsem toho sám dobrým příkladem. Od snů o žehličce (SL500 W129) jsem se přes starší Eldorado v současnosti dostal k Cadillaku z roku 1993, který má V8 a naprosto mne uchvátil svým tichem a pohodlím při více než přijatelné dynamice. Tahle cesta mi ale trvala několik let učení se, ptaní a mimochodem poznání spousty skvělých lidí. Jen do toho, chce to začít, stojí to za to :-)

reagovat
hh
hh
06. srpna 2017, 20:57
0

To C43 by nemusela byt spatna volba. Ten motor je obycejna V8, ktera se davala i do jinych neAMG modelu (E, ML, CLK), takze narozdil treba od M modelu BMW nebude servis zdaleka tak drahy a narocny. A ceny jsou prekvapive nizke, treba tohle podle fotek nevypada spatne.. https://auto.bazos.cz/inzerat/77813017/Mercedes-Benz-Tridy-C-43-AMG-225KW.php

reagovat
beastar
06. srpna 2017, 23:00
0

Je vidět, že si nikdy neservisoval žádný Mercedes:)) To je úplně jedno kde se to všude montovalo. Pořád je to v8 navíc tahle verze není úplně dream car. Nejde ale zdaleka jen o motor. Brzdy, podvozek a tak dále. Levně MB od roku asi tak 90 doma neuservisuješ leda tak s full vybaveným servisem a díly z vrakáče fakt nejsou. Na jednu stranu ok proč to nekoupit, ale není to pro každého a zdaleka tak easy jak to vypadá.

hh
hh
07. srpna 2017, 00:15
0

Ne, neni to jedno. Je zasadni rozdil v zivotnosti a servisnich nakladech u relativne obycejneho motoru, ktery se daval i do nesportovne zamerenych modelu, a vysokootackovym motorem treba v soudobe M3 s vyssim vykonem a objemem o vice nez litr mensim.

Fakt by mne zajimalo, co se neda uservisovat na beznych verzich treba w202, nebo w210..

beastar
07. srpna 2017, 01:25
0

Tak je a byla to minimálně dražší sranda, než třeba jakákoliv "běžná" značka. Fakt by mě zajímalo kolik aut od Mercedesu už si servisoval osobně, nebo alespoň jako uživatel/majitel? AMG není a nebude běžný model bez ohledu na to, kde se používal dál ten motor. Nevím jak to napsat srozumitelněji. A jako jo v dnešní době W202 s nějakou m111, nebo naftou opravíš a udržíš při životě snadno, ale ty píšeš o tomhle 4.3 24V AMG M113 a to je jinde i kdyby si to posadil do Š120. Ok možná ve srovnání s M3 je to asi to nechci posuzovat.

vg
vg
06. srpna 2017, 21:46
0

A co třeba o něco starší? Já měl MB w124 E420. Je to 8válec ale není to amg. Takže není to tak drahý na servis, navíc tam není moc co opravovat, je superspolehlivý. Zvuk - príma, pohodlí - je to merc, design - za mě lepší už nikdy nebyl. Na ceně jen přibírají, ale za těch 200 dá se najit, tzn. v Německu. Já až budu velkej, jednoho dne si pořídím zas w124 ale e65, snad.

reagovat
au
audis
06. srpna 2017, 22:47
0

já mám 6-válcové staré Audi A4, ne eSkový (běžný) model. Moc jsem předtím chtěl eSkový model. Mechanik mi stále říká, že kdybych měl eSkový model, veškeré díly by byly 2 - 4 dražší a práce 2x dražší, protože by to trvalo 2x tak dlouho. těch 100 koní navíc mi trochu chybí, ale jsem rád za to co mám. Servis je drahý mezi jako na oktošku až 1,5x dražší. Já v současné době bych do sportovních modelů běžných vozů nešel, protože jestli u BMW a MB je to jako u Audi, abych kvůli +100 koním u 300 koní měl 2 - 4x dražší díly, který jako vlastník ojetiny kupovat s jistotou budu muset, tolik peněz dnes nemám.

reagovat
beastar
06. srpna 2017, 23:03
0

Je to zhruba podobné a to ta s4 s tím bi turbem je ještě levná ve srovnání s céčkama amg tak o 50 procent levnější. Navíc Audi zvládnou koncernářští garáž mistři.

MGRR
07. srpna 2017, 10:43
0

Kdysi jsem o S4 přemýšlel, ale pořídil jsem tehdy Audi S6 2.2Turbo Quattro (A6/C4) manuál. Jezdilo to úžasně, díly byli celkem dostupné vč. atyp. brzd a tlumičů celkem dobře.

Soused se zbláznil a koupil nádhernou, starší S8 5.2 V10 (Lamborghini motor?). Vykrvácel do toho 300t za banální servis brzd a podvozku + 100t ročně za triviální servis a gumy. Když to dal dohromady, během měsíce-dvou, přišel o řidičák za několik "drobných" překročení rychlostí kolem +-20km/h

beastar
07. srpna 2017, 12:22
0

Joo ale to 5.2 je skoro až legendární. Taky asi záleželo na kuse. Tam ale byly i stejné brzdy jako na Lambu ne? Jedna guma 10 000 a jedna desticka za 8 to už je extrém. Za práce na motoru to taky muselo být solidní.

Pe
Pepecl
07. srpna 2017, 09:05
0

S ohledem na servisní náklady bych volil generaci W203, která nedávno trefila (C32) nebo brzy trefí (C55) své minimum. 200.000 CZK je ale bezesporu málo, často se musí počítat s větším či menším repasem převodovky apod. Naopak podvozek, brzdy a další běžné údržby nejsou drahé.

reagovat
MGRR
07. srpna 2017, 10:17
0

AΩ >>>> kde auto parkuje, kolik má najeto ideál je mezi 100-150.000km a nelakovaný... ale na to 200 ani omylem nestačí. K 200.000km je auto stejně "vrak" s prodlouženou životností (já vím, že může být v super stavu i s 300.000km, ale to už není ono...).

Jestli stojí na sídlišti, jsou to rovnou vyhozené peníze a každý den/noc, kdy stojí venku se z něj stává šrot... pomalu a jistě.

Barák, garáž, zázemí, je super pro auto i majitele.... pokud je smířen s tím, jak psali správně výše, že ihned vyhodí 100t, časem přes 200t, za renovaci náprav, kol, pneumatiky, tlumiče a uložení, čepařina, baterie, oleje, svíčky, filtry... a to se nesmí stát nic závažného kolem ústrojí.

Pokud přemýšlí tak, že díly levně nakoupí z repliky na internetu, přímo tvoří šrot. Budoucí prodejní cena se "nutným servisem-to není investice" nezvýší, i kdyby montoval originální díly za desetinu ceny. Češi podle mých zkušeností ani ve snu nezaplatí ošetřené auto, nemáme na to mentalitu (ano, jedinci jsou, ale nakupují mimo Česko)

reagovat
Fr
Franc
07. srpna 2017, 11:17
0

Proc komentuje dotaz nekdo, kdo v danem aute nikdy nejel ani nema vubec tuseni, kolik stoji servis?
Starsi amg fakt diru do kapsy za servis u sikovneho mechanika kdyz si clovek dily sezene sam neudela.. asi jako e500.. zadna tragedie
Zatracovat kvuli tomu amg a jednim dechem doporucit jaguar xjr mi prijde tez zcestne
Jaguar xjr 308 se tez da provozovat v relativne dostupnych mezich, nicmene mezi nim a c43 ci 55amg neni rozdil.. btw prvni rocniky xjr maji dokonce shodny petikvaltovy automat od mercedesu

reagovat
beastar
07. srpna 2017, 12:16
0

Asi takhle. Díru do kapsy neudělá je dosti relativní tvrzení. Pro jednoho je ta díra pár stovek a pro jiného pár tisíc euro to zaprvé. Obecně Mercedes ani Jaguar na servis zrovna přívětivý není. Směrodatné je to najít si někoho, kdo to takzvaně umí. V Praze co mám zkušenost ti co to vážně umí nedělají v garáži na jižáku za 250 korun na hodinu. Katalog dílů si jistě každý umí dohledat sám, když už něco kupuje. Takže tvůj názor je asi v pořádku, když to takhle krásně zobecníme tak na servis je super a easy i Porsche 918 si udeláš sám ne? Mimochodem Mercedesů sem měl za posledních osm let 6 z toho dvě amg a z běžným českým platem to rozhodně není takový med jak píšeš. Vycházím z toho, že auto jezdí a ne že si jdeš jednou za měsíc projet 40 kilometrový výlet to potom můžeš mít i slr mclaren a vše je v pohodě...

Fr
Franc
09. srpna 2017, 01:58
0

Diru do kapsy udela treba e55amg asi jako obyc e500

C43amg je uplne beznej osmivalec, co stoji na servis min nez treba osmivalcova tez spolehliva e39 m5

A min nez takova bezna zajebavka typu allroad 2.5tdi, s80I t6 nakej ten range rover a podobny mrdky, ktery se daj povazovat za beznej povoz

A sikovnej mechanik muze stat klidne pres litr za hodinu protoze svym umem ti usetri spousta zbytecnejch veci a jinak na amg je bezna original spotrebka kdyz si ji sezenes sikovne v unosnejch mezich pro kazdyho, kdo ma na nakup takovyho auta

Predpokladam, ze 300+ konovy auto si nekupuje nekdo s rozpoctem na provoz felicie

Du
Dusanh
07. srpna 2017, 19:06
0

Diky vsem za rady. Castka 200 000 je pouze na porizeni vozu nikde jsem neuvadel kolik mam na servis. A samotna castka taky nemusi byt konecna. Auto hledam na vikendove vylety pocitam s najezdem tak 5000 km rocne. A kdyz jsem videl tenhle inzerat https://auto.bazos.cz/inzerat/77813017/Mercedes-Benz-Tridy-C-43-AMG-225KW.php tak jsem si rek, ze to neni spatnej napad. Co se tyce servisu tak nevidim moc problem. Vzdyt i mercedes autorizak ma ceny na youngtimery nastaveny kolem 500 Kc na hodinu. Plecharina stejna jak na normalni, gumy maj normalni rozmer, prevodovka standartni 722, motor z e 430 a zrovna kousek z toho inzeratu vypada uchvatne.
@Skipper ten tvuj Jaguar me nadchl. Vubec jsem nad nim neuvazoval kde ho prosim Te servisujes? Bydlim totiz kousek od Blanska. A co si myslis o koupi takoveho kousku: https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-8-daimler-super-v8-4-0-kompressor-ID6yY5wf.html

reagovat
Wa
Wanislav
08. srpna 2017, 07:38
0

Čau, mám w126 sic jen s r6 , ale na údržbu to drahé není. Já chtěl C36, C140, R129, vše s osmi válci. Nakonec jsem si to vždy rozmyslel, protože jsou to už složitá auta. (problémy s kabelovými svazky a podobně) Nejhoší nějsou ani tak mechanické části, jako příplatkové výbavy, obzvlášt u prvních mamutů. Mercedesy od 1993 prostě hnijou jak vzteklé. Je to smutné u značky pověsté svou spolehlivostí. Můj názor člověka co má doma 3 auta a 4 motorky, je že bych volil auto které je těsně pod idolem AMG/M divize BMW. Levnější na údržbu , zábavné určitě podobně. CLK430, E430 124, E430 W210, CLK500. Všechno jsou to V8, tzn, ten božský zvuk. No a taky bych se nebál BMW, i ten šestiválec umí udělat radosti až k zbláznění! Navíc řekněme do E46 jsou ty auta ještě dost jednoduché. E36 3328, E46 330 a ...
No ale mám pro tebe konkrétní tip C126 560, nejvýkonější motor v číně coupé. Super auto zvuk, i potentnost zábavy. A hlavně ten vzhled.
https://auto.bazos.cz/inzerat/77718203/SEC-cinan-coupe-560.php

Wi
Winie
08. srpna 2017, 15:10
0

Přidám svou trošku do mlýna se zkušeností z prodeje dílů.
AMG Mercedes je uchvatný kus techniky, ale taky je to absolutní exot a ta auta mají spoustu unikátních dílů, které se dají sehnat pouze v originále, nebo vůbec.
Jen pro příklad co jsem za poslední rok řešil za poptávky. Servočerpadlo na AMG Benz - 170 000, kompresor klimatizace 80 000 (bez příslušenství), měchy 10 jeden + kompresor 20. Co se týče dílů, tak ceny odpovídají pořizovací hodnotě vozu.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Durango SLT 2000
Dodge Durango SLT

2000 rok výroby
250 koní výkon
5 901 ccm objem

Ford Mustang coupe V6 2013
Ford Mustang coupe V6

2013 rok výroby
305 koní výkon
3 700 ccm objem

Chevrolet Corvette targa 1977
Chevrolet Corvette targa

1977 rok výroby
210 koní výkon
5 700 ccm objem

Lincoln Continental kabriolet 1964
Lincoln Continental kabriolet

1964 rok výroby
320 koní výkon
7 000 ccm objem