načítám data...

Jeep Avenger e-Hybrid: Kapesní crossover do města

Nejmenší Jeep nemá pohon všech kol, ani dokonalou prostupnost terénem. Funguje však v městské džungli

zobrazit celou galeriiFoto: Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Americký Jeep netřeba komukoli blíže představovat. Tato tradiční automobilka má ve svém DNA doslova zakódované terénní vozy, potažmo SUV. Ať už se bavíme o velkých a schopných offroadech, luxusních  či rodinných SUV, všechno spojuje outdoorové nastavení. Jak do tohoto zapadá nejmenší přírůstek do rodiny Jeepu, model s chlapáckým jménem Avenger? To jsme na našich stránkách zjišťovali už dvakrát. Kuba si vyzkoušel čistě elektrickou variantu, Honza pro změnu základní benzínovou motorizace. Na každého z nich působil malý Avenger trochu jinak. Na mě tedy zůstává v tuto chvíli poslední motorizace, která je na našem trhu k dispozici pro Avenger, a tou je hybrid. Pojďme se tedy podívat, jak to dohromady funguje.

Nechtěl jsem vás v dnešním testu zatěžovat zbytečnou omáčkou a historii modelu, použité platformě a tak podobně. To všechno už napsali kolegové přede mnou. Dnes bych se tedy chtěl především soustředit na pohonnou jednotku tohoto městského prcka. Přesto si však neodpustím menší komentář k vnějšímu i vnitřnímu designu. Především exteriér se mi to totiž opravdu libí. Avenger je opravdu malý automobil. Na délku mu naměříte jen něco málo přes 4 metry. Přesto se mu však povedlo zachovat ten typický výraz pro automobilku Jeep. A co víc, nevypadá to vůbec nemístně, jak se to občas stává, když aplikujete tvář větších modelů na ten. Naopak, Avengeru to opravdu sluší a musím přiznat, že se mi jeho promyšlený vzhled opravdu zamlouvá. Pro sebe bych si objednal asi veselejší barvu, než poněkud unylou šedou, ale jako celek to na mě funguje. Na první dobrou poznáte, s čím máte tu čest. Jeho kukuč snoubí roztomilost i trochu drsnější, možná až rošťácký výraz. Za mě fakt dobré.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

V interiéru už jsem tolik nadšený nebyl. Za prvé, je opravdu malý. Plnohodnotně do něj naskládáte dva lidi běžné velikosti, zbytek už se pak bude cítit lehce nekomfortně. Ani pro děti to není úplný ideál, ale na městské poskakování se tam nějak poskládají. Je prostě uvnitř trochu těsno. Já však byl trochu zklamaný i z jeho ztvárnění. A mohl za to především zvolený šedostříbrný dekor, který mi svým vzezřením i kvalitou provedení připomínal japonské kazeťáky z devadesátých let. Na městskou stylovku je to prostě málo. Dojem nevylepší ani ambientní osvětlení na hranách palubní desky, který svítí přímo do zpětných zrcátek, takže v nich pak není nic vidět. První věc, co jsem vypnul. Ocenit však musím množství přihrádek, poliček, a kapes pro odložení svých propriet. Těch má Avenger opravdu více než dostatek a rozhodně v tomto ohledu nebudete strádat.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

O pohon testovaného kousku se staral přeplňovaný zážehový tříválec o zdvihovém objemu 1,2l, který Jeep označuje jako e-hybrid. Svým způsobem se jedná o mild-hybrid, který však do jisté míry funguje jako full hybrid. Je to poměrně zajímavé řešení, které koncern Stellantis aplikuje na svých modelech. Není k tomu potřeba nějaký silný elektromotor (v tomto případě 21 kW a 55 Nm), ale zároveň tato elektrická výpomoc zvládne vykrýt některé kritické momenty, jako třeba rozjezdy. Na papíře to vlastně vůbec nezní jako špatná myšlenka. Realita je však torchu krutější a je třeba na rovinu říct, že bude potřeba ještě dost ladit, aby se to vychytalo k ideálu. Největší problémy mi dělalo asi poněkud nepředvídatelné chování. Typický příklad. Stojíte na křižovatce a čekáte na zelenou. Spalovací motor je vypnutý. Za 20 vteřin naskočí a otřese při tom celým autíčkem, aby 10 vteřin běžel a zase se vypnul. Když máte opravdu dlouhou červenou, klidně se to ještě zopakuje. A to opravdu není komfortní, ani příjemné. Problém číslo dvě jsem pozoroval při parkování, kdy například zajíždíte do mezery na elektrický pohon, v klidu a jemně. Načež se z ničeho nic přípoji spalovák, celé auto poskočí a vy si musíte dávat pozor, abyste neskončili v autě za vámi. A takových malých věcí během fungování s tímto systémem poznáte více. Je to škoda, protže jinak by se nemuselo jednat o vůbec špatné řešení. Malý Jeep při samotné jízdě nepostrádá elán a navzdory nevelkému výkonu (100 koní) zrychluje vcelku srdnatě a s chutí. Jen tedy moc nevidím úsporu paliva. I nehybridní jednadvojka se stejným výkonem umí jezdit za zhruba 7l, za které jsem jezdil já.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Co se samotné jízdy týče, malý Jeep je spíš tužšího charakteru. A to včetně řízení. Jako chlapovi mi to nikterak nevadí, ale některé dámy by možná uvítaly jemnější nastavení. Rozhodně bych pak doporučil volbu co nejmenších možných kol, na těch větších si zadní náprava umí nehezky poskočit na rozbité cestě. Pokud však narazíte na kvalitní asfalt, tak se vám možná bude líbit, jak je Avenger obratný a hbitý. Skoro bych si dovolil tvrdit, že se jedná o nejagilnější Jeep v historii. Hrozně fajn zatáčí, hezky drží stopu a celkově tady jízda s ním umí být do jisté míry zábavná. To je milé.

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Verdikt

Nejmenší Jeep v rodině jistě nezapře své DNA. Avenger moc hezky vypadá, fajn se řídí a když se smíříte s jeho velikostí, může opravdu dobře fungovat jako městský crossover, primárně pro dva lidi. Navíc se dá koupit i celkem rozumné peníze. Já osobně bych se však vyhnul hybridní verzi, která potřebuje doladit a nedává smysl ani po stránce provozních nákladů. Zas na druhou stranu, jedině k hybridu dostanete automat. Tak jako tak, v podobě Jeepu Avenger dostatene stylovou městskou krabičku na kolech, která rozhodně neudělá ostudu.

Technické údaje

Motor: Přeplňovaný zážehový tříválec 1199 ccm 
Výkon: 74 kW (100 k) při 5500 ot./min (+ 21 kW hybridní systém)
Točivý moment: 205 Nm při 1750 ot./min (+ 55 Nm hbridní systém)
Převodovka: dvouspojková automatická
Maximální rychlost: 184 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 10,4 s 
Pohotovostní hmotnost: 1 288 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,9 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba  v testu: 7,1 l/100 km kombinovaná
Cena od (Avenger 1.2 Turbo Longitude):  499 900 Kč
Cena testované verze (Q.8 E-hybrid Summit): od 689 900 Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Cp
Cpt. Slow
23. října 2024, 10:51
1

Nový Duster vypadá super. 😜

reagovat
HeavySmoker
23. října 2024, 11:26
4

Moja žena prekoná celú mestskú džunglu v ihličkových podpätkoch. Tie marketingové obraty automobiliek už fakt nedávam.

reagovat
Re
RedX
23. října 2024, 13:29
0

Ty jo tak to je zklamání to chování hybridního pohonu. Mně to auto opravdu zaujalo, přemýšlel jsem že bych tím nahradil svou hybridní Toyotu, která má sice nemálo předností, ale je tak nudná že už mi to leze na mozek.

reagovat
Be
Bernard L.
23. října 2024, 14:19
1

Nikdy bych netvrdil, že to budu dělat, ale za mne výrazně lépe funguje hybrid od Renaultu než od Toyoty (jízdně, nikoliv úsporností). Zkuste ten a pak uvidíte.

Re
RedX
23. října 2024, 17:00
0

Díky za tip, zkusím. Já tedy proti jízdnímu projevu toyotích hybridů nic nemám, že to neřadí mi vůbec nevadí, to je vlastně výhoda, jen by to mohlo být tišší. Já jsem hlavně pes na plynulost chodu a jízdy celkově. I s manuální převodovkou se vždycky snažím řadit maximálně plynule, cuknutí nebo trhnutí je pro mě nepřípustný, ať už tu změnu převodu ovládám já nebo počítač.

mk
mka
25. října 2024, 10:26
0

No co taky čekat od bezmotorového autíčka :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Edsel Pacer  1958
Edsel Pacer

1958 rok výroby
123 koní výkon
0 ccm objem

Cadillac Eldorado coupe 1985
Cadillac Eldorado coupe

1985 rok výroby
135 koní výkon
4 087 ccm objem

Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8 1976
Chevrolet El Camino Malibu 6.6L V8

1976 rok výroby
250 koní výkon
6 600 ccm objem

Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů  1958
Cadillac deVille Coupe 1958 málo kusů

1958 rok výroby
326 koní výkon
6 400 ccm objem