reklama
načítám data...

Jaguar odhalil svůj první elektromobil. Seznamte se s SUV I-Pace

02. března 2018, 15:38 7 komentářů Dominik Valášek Novinky

Jaguar dal včera světu najevo, že definitivně žijeme v budoucnosti. Na světlo totiž vyjel úplně první elektromobil značky, a jak velí ruka trhu – jedná se o SUV.

zobrazit celou galeriiNovinky: Jaguar odhalil svůj první elektromobil. Seznamte se s SUV I-Pace

Už teď slyším úpět puristy, nicméně je potřeba nezapomínat, že vedle elektrického SUV, vyrábí Jaguar taky třeba jeden z posledních šestiválců, dopovaných kompresorem. Takže není zase tak zle. Krom toho elektromobil v portfoliu celkově sníží „emisní mix“ značky a nechá britským inženýrům volnější ruku při vývoji dalších vozidel – včetně těch řidičských.

A větší volnost měl šéfdesignér Iam Callum se svým týmem i při návrhu designu nového I-Pace. Vzhledem k absenci tradičního pohonného řetězce mohl Jaguar opustit zažité tvary a lépe využívat prostor. Středně velké SUV o délce 4 682 mm má relativně dlouhý rozvor 2 990 mm a přitom jen krátkou a nízkou přední kapotu.

Velká spousta místa je naopak věnována luxusně pojatému prostoru pro pasažéry, takže zejména cestující vzadu mají hromadu místa na nohy. Kufr se potom chlubí krásnými 656 litry na zavazadla. Mimo to se podařilo dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti 50:50 a součinitel aerodynamického odporu Cx činí jen 0.29. Díky bateriím v podlaze je těžiště o 130 mm níž, než v případě modelu F-Pace, a novinka může disponovat i vzduchovým odpružením a systémem Adaptive Dynamics.

reklama

Co se týče technologií, Jaguar osadil I-Pace coby první model ze svého portfolia systémem InControl Touch Pro Duo, zahrnujícím dvojici dotykových displejů pro ovládání nejrůznějších funkcí. Nechybí ani navigace uzpůsobená pro potřeby elektromobilu, počítající trasy s ohledem na maximalizování dojezdu. Zajímavostí je i implementace služby Amazon Alexa, umožňující na dálku pokládat autu otázky typu „Je moje auto zamčené?“, „Jaká je úroveň nabití?“ nebo „Bude mi dojezd stačit na cestu do práce?“. Veškeré aktualizace vozu probíhají po internetu, čili bezdrátově a automaticky.

Na každé nápravě se nachází po jednom elektromotoru, což dává dohromady výkon 400 koní a točivý moment 694 Nm. Elektrický Jaguar proto zrychluje z nuly na sto za krásných 4.8 sekundy, ovšem zásadnější otázkou je zde samozřejmě dojezd. Baterie o kapacitě 90 kWh předvedla v novém měřícím cyklu WLTP celkem 480 kilometrů na nabití a opětovné doplňování kapacity nemusí být na dlouho. Z veřejné stejnosměrné nabíječky se Jaguar dobije na 80 % za 45 minut a 100 kilometrů se do baterek vměstná za pouhých 15 minut. Domácí nabíjení z obyčejné zásuvky bude ovšem trvat hodně přes 10 hodin, takže se hodí spíše přes noc.

Jaguar I-Pace lze objednávat již nyní a to ve výbavách S, SE, HSE a First Edition. Cena startuje v ČR na částce 2 039 092 korun s DPH a k zákazníkům dorazí první auta zhruba v polovině roku. Na celý vůz se vztahuje záruka 3 roky nebo 100 000 kilometrů, na baterii dokonce 8 let nebo 160 000 kilometrů.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
02. března 2018, 16:48
-1

Elektrický týden v Lidlu teda pardon na Autíčkáři. Konec skloňování výkonů a kvality na úkor zmínek o emisních normách a svázaných rukách. Neokomunisti v Británii a fašistická klika v Bruselu je rok od roku horší. Ideálně se odstěhovat do Kazachstánu a nebo někam do Per, kde má Emise každej tam kam ani slunce nesvítí. JInak docela pěkný auto. Bejt to aspoň hybrid.

reagovat
RCNP
02. března 2018, 18:33
0

To se ti nebude líbit, co oznámil Horatio Pagani na rok 2025 :D

GanGreen
02. března 2018, 19:05
0

Clanek jsem necet (absolutni nezajem) ale taky jsem si rikal zeje to celkem hezky auto!

beastar
02. března 2018, 19:27
0

Jo, jo já vim ale pořád je to 2025:)) Zatim se o tom trochu spekuluje ale není pochyb, že i Horacio bude muset kvůli tomu šílenství a debilitě okolí reagovat.

Ča
Ča Snač Aj
02. března 2018, 18:57
2

Veškeré aktualizace probíhají po internetu bezdrátově.. důvod proč se bát, doposud nebyli automobilky zrovna schopné co se zabezpečí týče..

reagovat
Jimi
02. března 2018, 22:42
0

Téma Velkého Bratra se tady ještě nerozebirala. SIM karty už v autech jsou, zatím jen volání v kritické situaci. Už Veyron měl telemetrii, kdyby se chtěl někdo jiný než fabrika vrtat v motoru.

Ča
Ča Snač Aj
03. března 2018, 14:04
0

Velkému bratru asi neutečeme, ale v komentáři mi spíš šlo o zločinné jednání. Ono není nic lepšího když ti auto hackne zaplacený borec někde z Číny nebo Koree a týpek jen přijde, naskočí a odjede s ním :D



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Pacifica CS Touring 2005
Chrysler Pacifica CS Touring

2005 rok výroby
260 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Mustang alu kola Ford Mustang 1910
Ford Mustang alu kola Ford Mustang

1910 rok výroby
1 koní výkon
125 ccm objem

Chrysler 300C Touring V8 HEMI 2006
Chrysler 300C Touring V8 HEMI

2006 rok výroby
360 koní výkon
5 707 ccm objem

Cadillac deVille  1988
Cadillac deVille

1988 rok výroby
155 koní výkon
4 085 ccm objem

Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel 2015
Chevrolet Tahoe LT 4x4 5,3V8-Flex Fuel

2015 rok výroby
370 koní výkon
5 300 ccm objem