V minulosti už jsme to probrali celkem detailně, tentokrát jen takové rychlé zhodnocení za pochodu. K dnešnímu dni jsme teprve v polovině akce a už se dějí velké věci. Pět závodů odjeto a stejný počet zbývá, s naprostým vrcholem – Senior TT až na konec. Kvůli nepřízni počasí a pár nehodám byly dost osekané kvalifikace, což znamená méně prostoru pro seznámení s okruhem i ladění techniky. Nehoda v kvalifikaci potkala dokonce i ostříleného profíka a čtrnáctinásobného vítěze Petera Hickmana (startující s číslem 10). Údajně se mu měl uvolnit spodní díl kapotáže, který se pak ve 220 km/h vydal na seznamku se zadním kolem. Naštěstí se mu nic vážného nestalo, i když letošní ročník pro něj bohužel končí. Aspoň myslím.
Peter Hickman po nehodě
Michael Dunlop (6) – muž, mýtus, legenda – si připsal 30. vítězství, což je prostě největší počet za celou, více než stoletou, historii závodu. Ne, počkat, škrtněte to. Po včerejším závodě Twinů už je to 31. V prvním závodě Supersport (dříve 600ccm) mohl díky novým pravidlům sedlat dokonce 955 ccm Ducati Panigale V2. Pro Ducati se tak jedná o první vítězství na ostrově od roku 1995, solidní třicetiletá pauza. Pro Dunlopa je to již sedmý (!) výrobce motocyklů, se kterým dokázal zvítězit. Seznam je následující – Suzuki, Honda, BMW, Kawasaki, Yamaha, Paton a zmiňovaná Ducati. Skoro se dere na mysl, že je to opravdu mnohem více o jezdci než o stroji. Trestuhodně však ve výčtu chybí Triumph, teď už vůbec nevím, co si myslet. Možná se jen vyhýbá tomu nejlepšímu, aby dal alespoň malou naději ostatním.
Michael Dunlop si připsal 30. vítezství (už je to 31)
Nepřízeň počasí, omezená kvalifikace a přitom v prvním závodě litrů Superstock si Dean Harrison (3) připsal nejrychlejší kolo letošního ročníku s rychlostním průměrem 135,692 mph (na dohled od absolutního rekordu 136,3 mph), což na naše máme 218,4 km/h. Ano prosím, to není maximální rychlost, ale jen průměr. Připsal si přitom teprve třetí výhru, přitom posledních devět let umí celkem spolehlivě zajet bednu, ale v konkurenci Dunlop / Hickman není úplně snadné si sáhnout až na vrchol. Rekord padl také v závodě sajdkár. Bratři Crowesovi dosáhli průměru 194,7 km/h (121mph), což je poměrně brutální, protože s tímhle výkonem by mezi Supersporty dosáhli až na 13. místo.
Dean Harrsion radující se z první místa a nejrychlejšího letošního času
A jak si vede letošní česká výprava ve složení Michal INDI Dokoupil (22) a Veronika Hankocyová (56)? Oba jedou třídu Supertwinů na Aprilii RS 660 a v kvalifikaci jsem zahlédl Michala také na R6 (SSP). V uplynulém závodě Twinů INDI vybojoval solidní 18. místo s průměrem 185 km/h (115mph). Přísluší mu bronzová soška Merkura (max +10% k času vítěze). S časem 39:40 ho od stříbrné sošky (max +5%) dělilo zhruba 25 sekund, což sice může znít náročně, ale nikoliv nedosažitelně. Nezbývá, než držet palce.
Veronika v prvním kole závodu
Veronika měla bohužel ve stejném závodě nehodu. Zlomená žebra, propíchlá plíce, něco s nohou. Nic příjemného, ale na poměry Manu snad pořád ještě celkem dobrá varianta. Tady držíme palce dvojnásob, případně i na nohou a přejeme brzké uzdravení.
… o pár chvil později
Oficiální stránky s rozpisem, výsledky a novinkami zde
Fotky a aktuální info lze sledovat na oficiálním Facebooku zde





















S.h.I.t.
4. 6. 2025, 19:49Budu se opakovat, ale tohle je proste magorina :) . Road racing je naprosta silenost. Staci u nas koukat na Horice, Czech TT, a dalsi road racingy, ale TT je jeste o znacny kus dal. Klobouk dolu pred kazdym, kdo to jezdi a umi.
yellec
7. 6. 2025, 22:50Winston Churchill kdysi řekl, že není nic víc vzrušujícího, než když po vás střílejí a netrefí. Myslím, že tohle se tomu hodně blíží. A rozhodně to není nejnebezpečnější sport z tohohle ranku. Jsou i větší šílenosti s větší úmrtností. Např.