Automobilka Infiniti vznikla v roce 1989 jako odpověď Nissanu na Lexus (čili luxusnější Toyotu) a Acuru (to samé od Hondy). Hlavním důvodem vzniku těchto samostatných značek byla skutečnost, že japonské vozy platily v USA za lowcost určený pro chudé a prodávaly se zde téměř výhradně jen levné malé modely. Dát mnoho peněz za (byť objektivně luxusní) Hondu nebo Nissan nedávalo kupujícím smysl, bylo to podobné, jako kdyby se na našem trhu objevil sedan vyšší střední třídy od Dacie.
Zpětně můžeme s čistým svědomím říct, že se tenhle postup nejvíce osvědčil Toyotě. Lexus už má na automobilových trzích po celém světě svoje místo a nechybí mu loajální zákazníci. Acura, působící téměř výhradně v USA sice nijak zvlášť neexceluje, ale alespoň není ve ztrátě. To se ale nedá říci o Infiniti. Od roku 2008 sice značka oficiálně působila i v Evropě, ale prodeje nebyly nijak slavné. Spíše to byla dost velká bída. A tak se loni značka tiše ze starého kontinentu stáhla. Za jedenáct let tu bylo prodáno jen necelých 60 tisíc aut. Čísla v USA jsou sice trochu veselejší, ale v porovnání s konkurencí je jasné, že Infiniti sbírá drobky. Z objemu všech prodaných aut tu pravidelně ukusuje mrzkých 0,6-0,8 procenta.
Mateřskému Nissanu v USA na první pohled daří docela dobře. Roční prodeje oscilují mezi milionem a půl a dvěma miliony vozidel ročně (7,2-8,4% všech aut prodaných v USA). Jenže Nissan sbírá úspěchy ve vodách, do kterých Infiniti vůbec nemíří. Automobilka je totiž známá tím, že nabízí extrémně výhodné splátky a na nové vozy v základních výbavách tu dosáhnou i lidé s absentující platební morálkou, kterým by nikde jinde leasing nenabídli. Nissany se tak v posledních letech staly součástí amerických ghett a jejich pověst rychle upadá ruku v ruce se zastaralou technikou a nepříliš přesvědčivou kvalitou zpracování. Objem prodaných vozů navíc neznamená nijak závratné zisky, marže na Nissanech je za oceánem celkem nízká.
No a s takovou vizitkou pak není divu, že je zájem o luxusnější divizi značky poněkud vlažný. Ačkoli Nissan koncem roku 2018 představil tříkrokový plán restrukturalizace obou značek, došlo mezitím k několika velmi zásadním personálním výměnám ve vedení společnosti a v současné době to na nějaký slibný vývoj nevypadá. Spíše naopak, výrazné škrty jsou evidentní i u Nissanu samotného. Není tedy divu, že při redukování výdajů přišla na řadu jako první právě nepříliš rentabilní luxusní divize. Přidejme k tomu bezkoncepční vývoj a fakt, že přes všechny luxusní prvky a kůži je pod tím vším jen trochu lepší Nissan. Což znamená přinejlepším veskrze průměrné auto.
Otázkou tedy zůstává, zda se bude po kulatých autech od Infiniti vůbec někomu stýskat.
29. července 2020, 20:53
1
Podle počtu reakcí pod článkem usuzuji, že po Infinity neštekne ani pes :)
03. srpna 2020, 09:53
0
:D
05. srpna 2020, 12:58
0
po InifinitY opravdu ne, ale třeba po Infiniti by aspoň Krab štěknout mohl :)
05. srpna 2020, 13:43
-3
Hlavně koukám na ten popisek u fotky bývalého auta a kroutim hlavou jak Vašek Klausů v nedělní debatě s Otou Černým :-D
Jaký nechvalně? Náhodou, ten model co jsem měl hodnotím kladně pořád stejně. Mě se takový auto zkrátka jen nakonec nehodilo, nedokázal bych ho využívat k tomu, k čemu se hodí...
Když si vezmete segment 6-12 let starých čtyřmístných kupé, tak Infiniti G37S stojí na žebříčku pořád velmi vysoko.
Má lepší motor než ta paleta co je k výběru v Audi A5 ( aby Audi konkurovalo, musela by to být už S5 a ta je nákladově o dost dražší), Má lepší řízení než BMW 335i E92 a obecně vzato i lepší spolehlivost. Mercedes C kupé , tam je to asi obdoba jako u Audi, potřeboval by být AMG aby bylo přesvědčivě výkonnější a lepší a za to zaplatíš balík. Lexus RC bude dražší, ale taky o generaci novější auto, jenže zase úplně málo jich je s 3.5 V6 , většina jsou ty hybridy...
Když vám to rychle shrnu, tak na Infiniti G37 je fakt jen pár věcí, co stojí za kritiku nebo je dobře o nich vědět.
1. Pohlídat si, že kupujete evropskou "performance" verzi "S" a ne americkou základní, která má horší kvalitu odpružení a hlavně nemá výkonné brzdy. Ono to tak nějak platí i u 370Z
2. Motor VQ37HR je spolehlivý, ale u některých sérií byla svolávačka na vačky nebo na co ... u toho mýho auta byl motor na tu svolávačku měněnej a byl to ročník 2012. Ale asi to je spíš otázka jen určitý série, v zásade rozšířený průsery s těmito motory nejsou. Obecně mě motory Nissan V6 řady VQ baví , vlastnil jsem v různý době dva a hodnotím je jako jedny z nejlépe konstruovaných V6
3. Převodovka Nissan/Jatco není vhodná pro kdovíjaký sportovní svezení, spíš plynulost, ležernost a dálnici. S manuálem je těch aut jen minimum
4. Tu a tam se u některých a to myslím i u 370Z zamrzne displej infotainmentu , na US fórech Nissan/Infiniti to popisovalo víc lidí a dealeři jim ty displeje měnili v zárukách za nový
5. VLSD diferenciál přestává plnit funkci, když s tím autem někdo driftuje, přehřeje ho a tím se jeho vlastnosti "samosvoru" výrazně omezí a v zásadě pak funguje jen jako otevřený. Dá se to ale vyměnit za jiný typ difu. A na zadních poloosách se občas povolují nějaké šrouby a při rozjedu auto může vydávat zvonivý (lupavý) zvuk. Dá se to snadno opravit.