Japonské automobily třídy kei jsou pro tamní motoristickou kulturu významné snad stejně jako Ferrari pro Itálii nebo škodovky pro nás. Tato maličká, maximálně 3,4 metru dlouhá, 1,48 metru široká a 2 metry vysoká vozítka jsou v Zemi vycházejícího slunce silně daňově zvýhodněna, což z nich činí vůbec nejpopulárnější místní kategorii osobních aut.
Je tak logické, že v této třídě má prakticky každá automobilka – s výjimkou Toyoty, která nemusí, protože vlastní Daihatsu – bohaté zastoupení. To platí i pro značku Honda, jež nabízí širokou škálu kei modelů pod souhrnným označením Honda N-Series, jak jsem vám psal zde.
A právě jeden model z této série, konkrétně nejmenší N-ONE, se dočkal nového provedení. Ke spalovacímu přibývá plně elektrické s malým písmenkem „e“ v názvu, které by mělo pomoci dostat bezemisní pohon mezi širokou japonskou veřejnost.
Vzhledově samozřejmě vychází z benzínového protějšku, dostalo však přepracovanou příď, jež prý připomíná jinou elektrifikovanou Hondu. Poznáte jakou? No jasně – jeden z vůbec nejhezčích elektromobilů historie – Hondu e. Ta měla stejný černý panel přes celý předek a roztomilé kulaté světlomety.
Protože však byla drahá a nenabízela úplně uspokojivý dojezd, nikdo si ji moc nekupoval. A právě minimálně první problém by měla řešit Honda N-ONE e, jelikož je mnohem menší a jednodušší, takže logicky bude i levnější.
Z techniky zatím víme jen to, že její přední kola budou poháněna elektromotorem o výkonu 47 kW – jak ostatně žádají pravidla kategorie kei – a že její baterie by měla mít kapacitu necelých 30 kWh, což by mělo zajistit dojezd až 270 km dle WLTC. To není mnoho, ale na město to asi stačí. Ještě doplním, že auto se bude nabíjet maximálním výkonem 50 kW a bude schopné napájet připojené spotřebiče pomocí standardu V2L.
Výrobce také slibuje zachování fascinující variability sedaček, umožňující udělat z N-ONE e jen pomocí pár pohybů ruky dodávku nebo rodinný automobil, podle toho, jak si bude majitel zrovna přát.
A proč vám to všechno říkám? No protože hurá, bouchněte šampaňské – Honda N-ONE e by měla přijít do Evropy! To je skvělá zpráva! Nejen, že se dočkáme dalšího elektromobilu, který by mohl být dostupný i širšímu počtu lidí než jen těm bohatým a ještě bohatším, ale hlavně bude u nás konečně zase po dlouhé době možné pořídit nefalšovaný japonský kei car!
Podrobnosti o evropské specifikaci zatím nemáme. Víme jen, že se před nedávnem v Goodwoodu objevil testovací prototyp s širším rozchodem kol a snad i silnějším motorem, což naznačuje, že by se u nás auto mohlo nabízet třeba i v o něco peprnějším provedení. Ale nepředbíhejme – víc bychom se měli dozvědět v září, nejpravděpodobněji na mezinárodní výstavě mobility v Mnichově.
Tak si držme palce, ať to vyjde. Protože mít tu oficiálně kei car se vší svou dokonalou praktičností, roztomilostí a charakterem, ale možná i v ne zcela pomalé verzi a – dá-li Bůh – i s použitelnějšími jízdními vlastnostmi, to zní náramně zajímavě. Hondo, těšíme se!
Nebo jsem v tom sám? Co si myslíte o tom, že by Honda N-ONE přišla do Evropy? Postavíte se do fronty, až tu bude? A jak se vám obecně líbí elektrický kei car? Dejte vědět v diskuzi.




















martin_100
30. 7. 2025, 16:40No snad to zase evropa neposere se avýma stupidníma regulacema..... Bylo by to fajn autíčko na takový to bězný ježdění.
Sch
31. 7. 2025, 11:43Jeden kei car už jsme tu měli Mitsubishi i-miev prodávány i jako Peugeot a Citroën. Baterka byla poloviční a zimní provoz nebyl bez chyb.
A začíná s Insterem což je takový skoro kei car.
Uvidíme jak se těm prckum bude dařit.
afro-r1
31. 7. 2025, 14:12Vypada to jako neperspektivni (=uregulovane k smrti) Citigo. Jenom osklivejsi.
ransom
1. 8. 2025, 14:04Já bych se bál z toho vystoupit někde na odpočívadle, že mě znásilní nadrženej kamioňák dřív než zjistí, že nejsem drobná mladičká Japonka.