načítám data...

Hennessey jde s tisícovkou koní proti Démonům

Co uděláte, když vám v revíru začnou řádit démoni? Zavoláte exorcistu! Jeden takový, založený na Camaru ZL1, přichází od tunera Hennessey.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Už dlouhé týdny nás Dodge napíná s jejich Challengerem Demon. Model, který se postaví nad stávající Hellcat, slibuje prakticky plně připravené závodní auto na drag strip, které jen nějakým omylem vyjede do světa i se silniční homologací. A přece v tomhle segmentu nemůže zůstat samotné.

Ačkoliv Hennessey nelze považovat za přímou konkurenci, neboť se jedná o tunera, samotná značka se se svým modelem The Exorcist (Vymítač) staví přímo proti Demonu. Už teď je jasné, že tohle bude souboj velké spousty koní a smrdících závodních pneumatik.

Jako základ pro Exorcistu slouží současné nejvýkonnější Camaro ZL1, jehož kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6.2 litru podává výkon 650 koní. Taková porce však na Démony nestačí a tak se Hennessey pustilo do práce. Nový kompresor, mezichladič, sání, vačky, výfukový systém a do toho upravené hlavy a pochopitelně i řídící jednotka.

Výsledkem je ohlušujících 1000 koní výkonu, 1310 Nm točivého momentu a to vše přenášeno na zadní kola skrze šestistupňový manuál nebo zesílený desetistupňový automat. Podle prvních odhadů zvládne Exorcista akcelerovat z nuly na sto za necelé tři sekundy, a když se obuje do patřičných gum, spořádá čtvrt míle do deseti sekund.

Vyvstává teď samozřejmě otázka, jestli zvítězí „dobro nad zlem“ a jestli The Exorcist porazí Dodge Challenger Demon na drag stripu. Obě auta se zdají být víc než připravená. Demon se představí světu již 11. dubna.

Co do cen, samotná úprava, kdy se z Camara ZL1 za 1.3 milionu korun (cena v USA) udělá The Exorcist, vyjde na 55 000 dolarů (1.4 milionu). Dalších 9 950 dolarů bude stát případná úprava automatické převodovky, za 8 995 dolarů si můžete přikoupit dragsterovou sadu s koly a závodními pneumatikami a za 6 995 dolarů naopak silniční kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
07. dubna 2017, 17:04
2

"A teď ujedu všem!"

reagovat
sp
spooon
07. dubna 2017, 21:48
0

No Hnojde bude samozřejmě rychlejší...

Flanker
08. dubna 2017, 20:07
0

Co se týče Hjondé, tak rychlejší možná s Chuckem Norrisem za volantem, jinak to vidím tak přinejlepším na 50/50. Nejsem si jist ani v případě naftové Octavie. Musíš si uvědomit, že tahle bestie má tisícovku koní, takže proti tomuto musíš vytáhnout minimálně Octavii RS!

Ale teď vážně.

Vypadá to dost dobře. Ameriky jsem kdysi nemusel, ale hodně jejich aut má takové vlastní kouzlo a tohle bych si nechal líbit.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. dubna 2017, 21:18
0

Cetl jsem to jinde predevcirem. Je to masakr. Asi to nutne potrebuju. :-)

reagovat
Pólin
07. dubna 2017, 23:24
0

A samozrejme uz mam projete vsechny inzeraty na Camara:D Knightridere: mas prosim Te nejakou zkusenost, jak jsou na tom tahle auta(Camara obecne, ne jen Vymitac) se spolehlivosti? Mluvim napr. o elektrice, motorech, prevodovkach atd. Je mi jasne, ze spotrebak jenom poleti...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. dubna 2017, 06:09
0

Mam par znamych, kteri tuhle generaci maji a nejen od nich, ale ani nikde na forech jsem nikdy neslysel, ze by tam byl s necim problem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. dubna 2017, 06:15
0

A myslim, ze to plati pro vsechny generace Camara. Ostatne sam jsem mel kdysi 1999 Pontiac Firebird Trans Am, coz je jednovajecny dvojce Camara 4. generace a to auto bylo absolutne bez problemu. Motory i prevodovky jsou tam v pripade V8 z Corvetty, ale oproti ni maji nizsi vykon, takze nejsou ani tolik zatezovany. Ale ona je i u tech Corvett jeste dostatecna rezerva. Osobne motory Chevrolet small block V8 povazuju za jedny z nejlepsich na svete.

Pólin
08. dubna 2017, 07:06
0

Diky za zkusenost. Takze je to ten kvalitni, odolny, Americky ingot, jak jsem si predstavoval. Posledni dobou me to hrozne tahne, zvlaste, kdyz tady ctu, ze to nutne nemusi zrat 30l a svezeni v tom musi byt fantasticke. O designu ani nemluvim..ten je proste genialni...

PeterLuk
08. dubna 2017, 09:41
0

Knightrider, už s tým niekto u nás jazdí? Ja som stále videl akurát jeden inzerát, auto samotné nie... To keď sa predstavila minulá generácia, tak ich bolo ako húb po daždi.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. dubna 2017, 20:53
0

Moji znami maji tu patou generaci, ale uz jsem videl v Praze i tuhle sestou.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. dubna 2017, 20:55
0

Polin: 30L opravdu ne. Ja byl dneska se svoji Corvettou v Brne, jeli jsme normalne, v klidu, a prijeli jsme tam za 8,5L. Camaro je vetsi a tezsi a co mi rikal znamy, co ma 5. generaci, 6,2L V8, tak s tim na dalky jezdi tusim za 11-12L.

Pólin
07. dubna 2017, 23:20
0

Drive jsem americka auta nemel rad s tim, ze japu primitivni a jdou na vec moc primo, ovsem tenhle frontalni utok na vsechny smysly bych si nechal libit. Ten zvuk, kdyz to rozmotal...nadhera.

reagovat
Jindřich
08. dubna 2017, 08:22
0

Tohle mě fakt baví, exorcistu pošlou na démona.
Celkové mě tyhle Ameriky vždycky naprosto mijely ale od doby co jsem se svezl v hellcatu už svět není jako dřív ? Už jsem se i přistihl nad inzeráty s V8 ?

reagovat
Ro
Ronoath
09. dubna 2017, 16:26
0

Koukám, že muž na fotkách má i kolárek. Když psina, tak do detailu.

reagovat
PeterLuk
09. dubna 2017, 18:08
0

Jojo, toto nemá chybu :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem