načítám data...

Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Na dodávky já si potrpím. Tourneo je pak právě tou konfigurací, která by měla zaujmout člověka, co v autě nechce bydlet, ale jinak chce vlastně vše.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Ford Tourneo Custom Active: Zvláštní mix

Co je vlastně v takové dodávce potřeba? Aby se dobře nastupovalo, hezky sedělo, dalo se nabíjet a aby se to pak dalo dobře vyčistit. Ford je navíc proslulý svými řidičskými vozy, takže jsem se těšil. Odškrtnu si svezení pro srovnání, ale hlavně budu na bidýlku brázdit krajinu a bude mi dobře.

Ale tady přišlo překvapení. Tourneo je svým projevem skutečně pravověrné pracovní náčiní. Zadní tuhá náprava je na listech, hnaný je jen předek a volant je nakloněnější, než jsem čekal. Sedačka je skvěle polohovatelná, za volant se dá tahat ve dvou osách skutečně daleko, ale já se furt ne a ne usadit. Nakonec jsem rezignoval, sedl si tak nějak na kamioňáka a pozoroval podvozek. Tenhle konkrétní kousek už byl leckde a jeho novinářská kariéra se pomalu chýlí ke konci, ale přesto to všechno znělo jako nový auto. To nebejvá… Na druhou stranu je jízdní projev skutečně blíže užitkovému stroji, než třeba skvělé Fiestě. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Oranžová dodávka se pořád trošku pohupuje a po cestě spíše drncá, než že by plula. Není to nic, co by vám způsobilo nepříjemnosti, to ani omylem. Ale k dynamické jízdě tenhle podvozek zrovna nevybízí. Inu dobrá, budeme jen tak jezdit po Zeměkouli. Ostatně tak to budou používat lidé, že… Když se s Tourneem nespěchá, uklidní se a dostaví se takový ten příjemný pocit, že podvozek jakoby zahazuje kola do malých nerovností a tak to má být.

Motor téhle konkrétní výbavy má 136 kW, což znamená, že se s cihlově oranžovou Fordkou dá uhánět celkem rychle. Musíte si ale uvědomit, že jde o výbušný diesel a podle toho se k němu chovat v nižších rychlostech, jinak si vylejete děti, nebo potlučete vázy. Auto vám taky díky šarmantně neurvalému motoru umí rvát volant z rukou a převodovka je dostatečně dlouhá na to, aby se s ní dalo máchat tak akorát do rytmu turba. Na dálnici pak není problém držet tempo i s nějakými těmi střelci a to i v momentě, kdy je naloženo. Jen prostě aerodynamika vás zastaví někde u 170 km/h, to je společné všem velkým autům.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A když už jsme na té dálnici, adaptivní tempomat sice neumí kolony, ale jinak se drží auta před sebou jako klíště a dost elegantně dobržďuje. Asistent jízdy v pruzích jde vypnout a zůstane pak vypnutý, rádio tak nějak funguje a nic od vás nechce a podivná je jen jednozónová klimatizace vepředu bez zobrazení nastavené teploty. Ale ono to funguje, tak co. Je bohužel vidět, že auto je již staršího data a některé věci se dodělávaly tak nějak navíc, jako třeba vypínač startstopu, který je na středovém panelu u spolujezdce. 

Jenže na funkci to nemá v podstatě žádný vliv. Co jsem ale nějak asi vůbec neuměl použít je automatické parkování. Ale používat ho s velkou dodávkou na úzké pražské ulici je stejně zbytečné. Máte kameru na jejíž čáry se můžete spolehnout, takže holt zařadíte zpátečku, ohlédnete se, podíváte se na display, srováte volantem čárky a šup tam. Jde to samo.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Navíc i pasažéři vzadu si sedí na stejně polstrovaných sedadlech jako rozmazlovaný řidič, mají svoje dva čudlíky ovládající teplotu a sílu foukání klimy… Nemají si reálně moc na co stěžovat. Sedačky nejsou sice nijak přehnaně variabilní, ale díky tomu jsou docela domyšlené. Sklápí se jedním pohybem, stačí jedna ruka, a mají plynové vzpěry, takže vás neplácne nějaká netlumená pružina. Nemusíte si ani dělat starosti o to, jestli je vytažena opěrka hlavy, protože je to dobře vymyšlené a nikde se to nezasekne. Jistě, sedačky jsou pak trošku těžší, ale budete je fakt vytahovat každej den? 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Milým detailem je překombinované víčko nádrže, ale jinak se dá jednoduše říct, že auto je postaveno hlavně s ohledem na funkci. Řešení interieru vypadá bytelně, smysluplně a obsahuje i takové milé detaily jako je zásuvka na 220V. Třešinkou na dortu je pak nezávislé topení. Funguje relativně rychle, není nadmíru hlučné a tím pádem vlastně stačí složit sedačky, nebo je vyhodit a naložit si svou postel i s peřinama, a máte bydlík.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A ač mluvím o tom, že auto je postavené hlavně na funkci, nemohu tvrdit, že by díky tomu bylo ošklivé. Ba naopak, líbí se mi, Ford dělá i jakoby silniční verzi s proužkama a dokonce mi konkrétně tohle auto pár lidí pochválilo. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Pokud by Ford mířil cenou někde do teritoria VW, ošíval bych se vám jej doporučit. Ale pokud se podíváme na ceny, rychlost jejich růstu a budeme se snažit v tom současném chaosu zorientovat, zjistíme, že jde spíše o trošku dražší konkurenci k rodině dodávek, které vyrábí Stellantis spolu s Toyotou. A pak to dává smysl, neb Ford je očividně dříč, má skutečný adaptivní tempomat a nevypadá jako… Konkurence…

Technické údaje

  • Motor: Vznětový mild-hybrid, 136 kW ve 3 500 ot/min, projevem povedený výbušný diesel.
  • Délka: 4 973 mm
  • Rozvor: 2 933 mm
  • Váha: 2 334 kg 
  • Spotřeba v testu: 9,5 l/100 km, tedy zcela adekvátní poskytnutým výkonům
  • Cena testovaného modelu “tak jak byl vyfocen” cca 1 130 000 Kč, motorizace momentálně základní cenu nemá díky změnám v nabídce.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PB
11. října 2021, 01:28
0

No, osobne si nemyslim, ze Ford je prilis konkurenci pro Toyotu ProAce. Cena je vyssi, kvalita ovsem pokulhava. Samozrejme, clovek ktery premysli nad VW nebo MB se na tohle pravdepodobne ani nepodiva. Krom toho, ty Toyoty se ridi vice jako auto.

reagovat
mariov8
11. října 2021, 10:14
2

Mám podobnou zkušenost, na Vito SELECT nebo VW Californii to nemá kvalitou a provedením, ale cenu už takovou má. To Stellantisí produkty si za svou cenu na nic nehrají.

Autíčkový Jelen
12. října 2021, 08:40
0

Chtěl bych se zeptat v čem jde cítit ten rozdíl vyšší kvality VW a Mercedesu. Je to spíše pocit z interiéru, nebo z jízdních vlastností, nebo z variability, nebo z motorů, nebo prostě lépe postaveného auta co asi vydrží déle? Nemám se současnou generací dodávek zkušenosti tak by mě to zajímalo. Díky

mariov8
12. října 2021, 09:01
0

Hluky v autě, sedačky (jak se na nich sedí, možnosti nastavení, komfort na delších cestách - paradoxně bývají lepší tužší sedačky, ale ne z bláta), dveře (jak se zavírají - i zvuk plechu, jak se otevírají, jak jsou izolované, etc.), spasování plastů a jejich stav po nějaké době ježdění (jel jsem v Transitu Custom starém 2 roky a bylo to peklo), hnací řetězec (pocitový výkon, spotřeba, hlučnost ve všech ohledech, chování převodovky), řízení (ano, blbé řízení, zadokolky obvykle jednoznačně vítězí - protože tam nejsou parazitní síly od hnacího traktu), jízdní vlastnosti (když se trochu rozvášníte na okreskách - hned víte na čem jste), komfort odpružení (pravda, dnes jsou tyto auta již tak těžká, že jsou většinou odkázaná na Cargo pneumatiky a ty mají tuhé bočnice...). Možnosti konfigurace motorů do 240 koní, stálý nebo alespoň TOD pohon 4x4 a možnosti přespání exWork už asi nemá smysl ani zmiňovat (to jsou položky co cenu už ženou opravdu mimo).

Autíčkový Jelen
12. října 2021, 11:51
1

Ok, díky moc, věřím že tomu tak je. Když přišla současná generace Vita tak mi přišla oproti konkurenci trochu zastarale a levněji vyhlížející, ale vypadá to, že peníze byly radši investovány na důležitějších místech což je super. A z testů i tady z diskuze na tuto generaci slyším zatím chválu. Transporter/Multivan/California, ty mi přijdou pozitivně hodnoceny prakticky vždy, jsem zvědav co s tím udělá odklonění nového Multivanu od řady Transporteru na platformu MQB. A Stellantí produkty mi přijdou jako fajn levnější alternativou jak uvádíš.

beastar
11. října 2021, 09:44
2

Mě se to líbí. Nakonec zrovna Transit mi vždy obecně vychvalují do nebes lidi, co s tím skutečně pracovně jezdí. Tohle je teda cool n fancy verze, ale základ stejný. A za 1,1 auto který vypadá, jede solidně rovně, naloží a ještě je vcelku použitelný na trip. Za mě v dnešní době dobrá nabídka. Proace je hnusný a reálně o moc lepší nebude. Stellantis je fajn když vozíš palety a balíky. Hlavně Jendo je to napsaný přehledně a informační hodnota převažuje nad vtípky. Bravissimo.

reagovat
mariov8
11. října 2021, 10:18
0

Velký Tranzit má dobré jméno. Tohle ne. Ale je fajn, že si mezi Stellantis produkty (jsou podle mne sice horší, ale také levnější) a německým duem lze zvolit ještě něco jiného. Jen my to přišlo jako pořád trochu drahý, na to jak je to vyrobeno. Řemenice motoru už jsou doufám v podběhu kola zakryté, nebývaly.

PB
11. října 2021, 11:08
0

Transit (ten opravdovy) je jine auto. Tohle je rekneme... takove turecke hospodarstvi.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem