načítám data...

Fiat oznámil návrat Punta, základ sdílí s Peugeotem 208

26. května 2020, 13:31 12 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Známé jméno dostane nepřekvapivě malý hatchback, na rozdíl od francouzského sourozence bude ale levnější.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Portfolio Fiatu je v posledních letech trochu děravé. Kromě několika variací na téma Fiat 500 je v nabídce jen poměrně zastaralá, i když spolehlivá Panda a cenově zajímavé Tipo.  Právě mezi poslední dva jmenované modely by se během příštího roku měla vrátit oblíbená stálice značky, totiž Fiat Punto v nové generaci. 

Vzhledem k nedávnému sloučení koncernu FCA s koncernem PSA není překvapením, že nový Fiat využije osvědčenou platformu CMP, známou třeba z pohledného Peugeotu 208, nebo praktické Corsy. Z tohoto trojlístku bude Punto prý nejlevnější, nabídne ale i plně elektrickou verzi. Vzhled novinky je zatím neznámý, přiložené fotografie jsou fanouškovské rendery. 

foto: Cars2021.com
Jak bude novinka vypadat zatím nevíme, tato volná variace na téma “208 potkala Tipo” je dílem fanouška.

Tento vývoj zároveň nenápadně naznačuje, jaké je v novém koncernu místo značky Fiat. Pravděpodobně zastane roli výrobce levných a jednoduchých aut se zajímavým poměrem ceny a výkonu. To není nutně špatné, v domácí Itálii se právě taková auta těší masivní oblibě. Bohužel to ale pravděpodobně znamená i to, že už se nikdy nedočkáme reinkarnace velkých modelů jako byla Tempra, nebo Croma. A stejně tak nezbývá místo ani pro spoťáky, což potvrzuje i ukončení výroby roadsteru 124 Spider.

foto: Motor1
I úvodní fotka je jen přibližný render. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
26. května 2020, 20:46
1

Nástupce Cromy se čekat určitě nedá. To je působiště výhradně A6, 5er a Eclass. Možná něco z USA + Lexus, Infiniti, Jag a Volvo si pár zákazníků najde. Z typického mainstreamu nemá nikdo šanci. Možná jako výhodnější varianta 5008 (když vzpomenu na Cromu 2g.).
Naopak Tempru bych viděl jako velice reálnou na základě budoucí Astry a 308ky. Levný sedan v nižší střední chybí a na kom jiném to vyzkoušet.

reagovat
Ha
Habakukk
27. května 2020, 07:59
0

Levný sedan na základech nižší střední mají už dnes jmenuje se Tipo tak není důvod oživovat další jméno.

Fa
Fandatik
27. května 2020, 08:50
1

Souhlas. Ale v minulosti byla Tempra označení sedanu od modelu Tipo (stejně jako Ritmo/Regata). Mělo to něco do sebe, oddělit hatch od sedanu i jménem.
A velikostně by se bez velkých nákladů dala rozšířit nabídka. Fiat má jmen v zásobě dostatek. Třeba na tom Puntu vytvořit sedan Marea. Na méně bonitních trzích by mohl mít úspěch.
Jinak pro malé vozy Fiat platformu má SCCS. Jak moc je modulární a vhodná by musel říct někdo povolanější.
Každopádně možnost využití nejen podvozků PSA se Fiatu výrazně rozšiřují možnosti rozšíření modelové řady a úspory.

Opelfahrt
27. května 2020, 10:51
0

On už se různě po světě vyráběl malý sedan odvozený od Fiatu Palio (které se v Evropě přechodně prodávalo jako kombík Palio Weekend), podle Wiki se ten sedan jmenoval Siena (i když asi jak kde).
A vlastně ještě v Evropě byl sedan Fiat Linea. Jeho zákazníci ale dneska asi kupují Tipo a kdo ví, jestli by menší sedan v Evropě vůbec někdo kupoval.

-
Komentář upraven 27. 5. 2020, 10:56:19

beastar
27. května 2020, 11:18
0

Linea byl v Evrope obrovsky neuspech:) Taky ale nebyla urcena pro bohaty EU trh. Oziveni neceho jako byla Tempra vazne nehrozi. V minulosti o ktere pises Fandatik byla uplne jina doba. Sedany se jeste relativne prodavali. Navic v ramci toho obriho molochu a potom jak si rozdelili sefovani v ramci znacek. Tak Fiat nebude hrat proti francouzum v zadnym segmentu primo. Proste by batoh nedaval smysl. To uz by se mi vic libila spis nejaka stylova 3dv rychla varianta za budget cenu ovesena Abarth znacky. Punto Abarth, 233 koní, manual 6g, dvojita koncovka, snizene, Recaro sportovni sedadla, kuze, falesny carbon a top vybava... Idealne jeste nad tim jako je to u Meganu RS neco jako Trophy... treba Abarth 300 Agnelli G.

Ha
Habakukk
27. května 2020, 11:52
0

Fandatik- Sice tady střílíš historické kombinace HB a jejich odvozenin, ale dnes není důvod. Sedan je tak okrajová záležitost, že má význam snad v Turecku a Iránu. Jo Punto / Grande Punto mělo odvozeninu Palio a Linea. Marea je dnes Tipo kombi tedy nižší střední. Tak proč vynakládat prachy na nový název když se Tipo prodává dá se říct excelentně.
beastar - Punto Abarth by byla velmi zajímavá věc, ale mé tušení bude 1,3 FireFly a 150koní tedy podobně jako mělo předešlé GP Abarth.

beastar
27. května 2020, 13:59
1

Habakuk: Presne tak. A bohuzel jo 1,3 a ciao tutti bude nejspis realita. Skoda ja si toho Abartha co sem popsal predstavil. A super sel bych do nej pak misto rendlu:D

Fa
Fandatik
27. května 2020, 19:53
1

Ale jak píše Beast, malý sedan není produkt pro EU. I když by se tu mohl prodávat jako konkurence pro Logan? PSA má snad ještě C-Elysée?

Ha
Habakukk
27. května 2020, 08:05
0

Logický cesta po vniku nového koncernu vzít platformu kterou FCA nemá a postavit na tom důležitý model. To, že Punto bude volbou za rozumné peníze jsem celkem rád. Třeba bude bez různých extravagantností prostě každodenní dělník bez milionu kudrlinek. Škoda, že díky Euro 6a7 už asi bez 1,2Fire.

reagovat
Sa
Sato
27. května 2020, 17:45
0

OT: neviete niekto prečo sa do Tipa nedostal nejaký silnejší motor? Že Bravo nedostalo 125kw multiar som chápal tak že necheli kanibalizovať preje giuliette, ale pri Tipe mi tento argument nesedí. Predsa nemože byť také náročné vyrobiť trochú iný nárazník, pár nálepiek abarth a trochou tuhší podvozok. Motor (1.4multiair prípadne aj 1,75tbi) tam bude pasovať a TaDaa.. je tu Abarth Tipo. Asi by to nebolo nijako výnimočné auto ale cena by sa dala stlačiť dosť nízko. Je to celé iba o emisiách alebo si spočítali, že to nikto nebude kupovať?

reagovat
beastar
27. května 2020, 17:53
1

Tipo je model ktery se realne vyvijel pro chude trhy a s nejvetsimi prodeji se pocitalo v Turecku a Iranu. Kde jsou to casto taxiky. S prodejem v Evrope se pocitalo formou low costu. Silna verze do toho koncepcne nezapadla. Ani se o ni neuvazovalo. Navic to auto ma slabou predni napravu pro vetsi tezsi motory v navaznosti na sportovnost. V atmosfere vzniku Tipu se doufalo v levny zachranarsky model... A tak to taky dopadlo. Jine duvody v tom nehledej. Znacky vy se nezaplatili. I soucasny vrchol je za 550 a zakazniky nema.

Ha
Habakukk
27. května 2020, 21:15
0

Sato no já bych odpověděl prostě emisní limity zabily většinu fajn motorů. Do budoucnosti nemají v benzínu nic mezi 150-200koňmi to je realita. Proč nedají do Tipa víc než 120 koní jak v benzinu nebo naftě. No protože je dnes nemají.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem