načítám data...

DS 7 Crossback E-Tense Louvre - pojízdný šperk

Hybridní DS 7 Crossback je vážně super auto. Jen je potřeba k němu správně přistupovat. Jak to myslím?

zobrazit celou galeriiFoto:   Jaromír Soukup

Testování tohoto auta pro mě nezačalo úplně ideálně. Ne snad že by s ním bylo něco špatně, ono se mi i líbilo. Jen jsem po celý první den měl trochu potíž si k němu najít cestu. Pořád jsem nějak nechápal, proč bych měl chtít tohle a ne třeba podobně velké a ve společnosti podstatně zavedenější BMW X3 nebo Volvo XC60.

Jeník mi k tomu řekl, že pokud na to koukám takhle, toto auto pro mě není. Nad tím jsem hodně přemýšlel. Vždyť přece v redakci jsem já ten frankofil, člověk, který k vozům ze země galského kohouta chová někdy až nekritickou lásku. Pro koho víc by mělo být než pro mne?

foto: František Čáslavský, autickar.cz 

Když jsem ale druhý den poskakoval v zácpě a měl dost času dívat se kolem sebe, došlo mi to. Je to celé o správném přístupu či úhlu pohledu. DS 7 Crossback primárně není prémiové SUV. Ne, je to v první řadě módní doplněk. Auto je to až potom. To ale není výtka, jedná se o charakterizaci. 

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Tímto pohledem totiž dává celé auto, zvlášť v testované nejvyšší a limitované výbavě Louvre, dokonalý smysl. Třeba taková přední světla. Jsou plně diodová, umí se natáčet do zatáček (mimochodem do opravdu velkého úhlu), ale nemají funkci Matrix, která je jinak v segmentu prémiových evropských SUV již běžně nabízena. Jenom přepínají dálkový a potkávací režim, což už dnes umí i nákupní tašky do města za pětinové ceny.

Naproti tomu ale umí vytvořit uvítací show, kterou nenabídne ani nejdražší provedení světlometů Audi e-tron. To je sice schopné svými diodami psát na zeď, ale co je to proti třem otáčejícím se drahokamům s nasvícením ledovou bílou a fialkovými segmenty? Audi jen svítí, tady se to celé fyzicky hýbe v přesně daných sekvencích. Ano, peníze na vývoj tohoto se mohly vložit právě do implementace funkce Matrix. Ale na co u módního doplňku? Tohle je hezčí.

Podobně se dá mluvit i o světlech zadních. To nejsou obyčejné lampy, ale vyloženě umělecká díla. Soustava mnoha kosočtverců proložená chromovaným zdobením vytváří opravdu nádherný světelný podpis. Navíc jsou stylově celá zabudovaná do zadního víka a zvedají se spolu s ním. Vydržel bych se na to dívat hodiny, ani to auto nemusí jezdit.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Ve stejném duchu se peníze investovaly i v interiéru. V segmentu prémiových SUV značek, které jsou součástí usedlejších koncernů, je třeba běžným zvykem, že infotainment dražšího auta je propracovanější, rychlejší, jinačí než u těch obyčejných. U DS 7 ne. Je tu tedy trochu změněná grafika, která obsahuje trojúhelníky, a obrazovka je o něco větší a lesklejší než u levnějších modelů, ale jinak je systém vlastně stejný jako u Berlinga, které jsem testoval nedávno.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Je to ale problém? V pojízdnén šperku vůbec ne, systém je tu podružný. Radši se kochejte nádhernou kůží táhnoucí se přes celou palubní desku, kovovými ovladači oken a stylovými hodinami firmy Bernard Richards Manufacture, které se při každém nastartování velkolepě vyklopí. Celou atmosféru ještě podtrhuje provedení Louvre, které přidává motivy legendární pyramidy stojící před tímto muzeem, včetně opravdu krásného podsvícení madel dveří, jež přes den vůbec není vidět.

Foto: Jarda Soukup, autíčkář.cz

Touto logikou dává smysl i největší devíza této výbavy – série podcastů o nejvýznamnějších dílech v daném muzeu. Jsou navíc doplněny detailními obrázky a můžete je poslouchat v pěti světových jazycích. Dává v prémiovém SUV smysl nabízet funkci, kterou si nejvíc užijete, když auto stojí a vy můžete zkoumat detaily, třeba jemné kontury tváře Mony Lisy? Jasně že nedává. Ale dává to smysl v módním doplňku? Absolutně ano! Jde to k sobě dohromady jako víno a plísňové sýry.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Stejně se dá hovořit o pohonném ústrojí. U “konkurence” je běžné nabízet minimálně pro ta nejdražší provedení šestiválcové charakterní motory nebo aspoň dvoulitr. Tady máte plug-in hybrid, který spoléhá na dva elektromotory, po jednom pro každou nápravu (ano, je to čtyřkolka) a poměrně plebejskou benzínovou čtyřválcovou jednašestku s nijak zvlášť zajímavým zvukem.

Ale to u ozdoby na kolech vůbec nevadí, jelikož s ní se nehledají limity. Neberete ji o víkendu na okresky. Těšíte jí oči své i svého okolí. Takže spíš jedete do módního butiku, stylové kavárny nebo divadla. To jsou všechno místa v centrech měst, tedy ve vzdálenostech do řekněme 20 – 30 km od vaší luxusní vily na předměstí. Takové použití DS 7 s veřejným a domácím nabíjením bez problému zvládá stylově, #eco a udržitelně na elektřinu. Plebejský spalovací motor nevadí, když ho téměř nepoužíváte.

Foto: Jarda Soukup, autíčkář.cz

Na druhou stranu, pokud už si chcete trochu hrát, pohon to umí. 300 koní opravdu dokáže s autem pohnout velmi pěkně, zvlášť ve sportovním režimu. Nebojím se říct, že to jede jak z praku. Tomu dopomáhá i podvozek, který v tomto módu ztvrdne a umožní autu slušně zatáčet. 

Ale z obojího je cítit, že to nemá bavit ani DS 7 ani řidiče. Kontrolka ESP bliká poměrně často a aktivní řízení znamená spotřebu benzínu klidně okolo 15 litrů na sto. Je podstatně lepší přenastavit auto do komfortu a nechat ho se jemně pohupovat a klidně plout krajinou nebo ulicemi metropolí.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Tohle všechno mě přivádí k nejvýraznějšímu důkazu (a dle dané optiky i výhodě), že DS 7 Crossback je hlavně záležitost módy. Co je to nejhorší, co se vám může stát, když přijdete na nějakou významnou společenskou událost? Ano, někdo má to samé oblečení. To je v těchto kruzích opravdové faux-pas.

A přesně tohle se vám se sedmičkou prakticky nemá šanci stát. BMW budou v ulici stát tři, Mercedesy a Audi po dvou. Určitě bude v okolí i nějaké Volvo nebo Lexus. Ale DS 7? To tam bude jediné, neboť kvality tohoto šperku na kolech zvládne docenit jen někdo. A takový člověk za ně klidně utratí těch 1 720 000 Kč, které stojí.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Verdikt

Na rozdíl od prvního dne jsem si zbytek testovacího týdne s DS 7 Crossback E-Tense Louvre skvěle užil. Naladil jsem se na jeho notu, kochal jsem se světly a koženým pyramidovým vnitřkem a v komforntím režimu jezdil po nejlepších čtvrtích Brna a okolí, i když v nich nebydlím. Dělal jsem to proto, že takhle funguje na sto procent. Jeho úkolem je něco jiného než být technicky vyspělý jako srovnatelné mercedesy, jízdně zajímavý jako stejně velká BMW nebo bezpečný a uklidňující jako podobná volva. Má svému majiteli či majitelce v první řadě slušet. A to mu jde opravdu náramně.    

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Technické údaje

 

DS7 Crossback Louvre E-Tense 4x4

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1598 cm3 + 2 elektromotory
Kombinovaný výkon: 221 kW (300 k)
Kombinovaný točivý moment: 520 Nm 
Převodovka: osmistupňová automatická
Provozní hmotnost: 1900 kg 
Maximální rychlost: 240 km/h
0-100 km/h: 5,9 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 1,3 l/100 km
Spotřeba v testu: s používáním nabíjení 2,2 l/100 km, jinak 7,2 l/100 km
Základní cena modelu: 1 015 000 Kč, 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Performance Line
Základní cena testované specifikace: 1 720 000 Kč, E-Tense 4x4 Louvre
Cena testovaného kusu: 1 931 500 Kč 

Za krásné fotky děkuji Františkovi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
27. května 2022, 20:27
2

Já to teda vezmu z mého pohledu. Není to tak dlouho, co jsem tady psal, že ho chci koupit. Ranger, ano pro naše potřeby nakonec úplně nevyhovující auto se vrátil zpět do lůna zlé leasingovky. Už jsme měli, tedy přítelkyně měla ML, GL, které bylo velmi skvělé.

Jen je to prostě Mercedes se vším všudy, co čekat. Chladné a velmi efektivní. Levante je i na mě v zásadě moc, všeho za moc a málo wowwow. Naproti tomu Ds7 se mi (ehm nám) dokonale líbí. A ano vůbec mě nezajímá motor ani jestli to má 300 koní, nebo 333. Na to ostatně mám úplně jiná auta na která stejně nemám čas.

Potom, co trávíme v podstatě všední dni v totally boring land. Prostě do Zurich tohle auto je úplně ideální ve všem. A věřím že na mých současných 120 tempomat dálnice to i tak bude stačit. Pro dva lidi bez dětí, maximálně pro psí squadru. Nevidím problém. Ano cena je vyšší na tuhle značku.

Nicméně já se už roky v autech podle značky ukazovat nemusím. Audi, MB i BMW proběhli docela hodně. A dobrý, ale dnes mám asi priority jinde.

Mimochodem Soukupič vystihl toho génia loci. Proč, prostě proto. Nakonec o tom je i část supercars, nebo snad někdo věří, že 600hp na ucpaném okruhu má racionálně smysl:))

Možná se konečně rozhoupu a vydám se do prodejny ..

reagovat
sheogh
27. května 2022, 23:46
0

No pockej, Zurich je ve spicce celej takova dopravni zacpa :-)))))

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
28. května 2022, 06:46
0

Po Zürichu je nejlepší jezdit na kole. Do práce jedu z kopce a občas jsem i rychlejší než auta. A když jedu z práce, tak to vezmu lesem a mám z toho příjemnou projížďku.

beastar
28. května 2022, 11:33
0

Kluci to máte oba pravdu. Na kolo jsem moc linej. Teď v Köln sem jezdil na elektrokolobrndě a bylo to fajn. V té zácpě chci koukat alespoň na hezky věci.

sheogh
28. května 2022, 11:40
-1

Tak hezkych holek tam chodilo dost :-))))) Ja si pamatuju na usmevnou situaci, kdy jsem stal s A8 (4.2i) v takove odpoledni kolone, koukam kolem sebe a zjistuju, ze mam nejmensi motor v okoli... :-D to se me v cesku nikdy nestalo :-)))))

Na kole jsem tam jezdil taky, ale tak 70:30 ve prospech auta :-) Ja s kolem radeji nekam do prirody, ve meste vic ocenim pohodu sve soukrome kapsle :-))))))

beastar
28. května 2022, 12:34
0

Mě právě taky ten diskomfort toho že si na dosah moc neláká. Přesně proto mě moc neláká do města ani motorka. Teď jak bylo pěkně měl sem půjčené Grancabrio. A střecha dole. Zas mi vadí že v tom bylo vedro v koloně. Celkově máš pocit jakoby ti každý čuměl do talíře. Furt sem se bál o kola u obrubníků. Když někam jdeš musíš to zavřít protože europočasí. Takový střední SUV od jakoby méně renomovaného výrobce. To by mi nevadilo. Řešilo to by to ledacos. A 15 jako to GC to taky evidentně nežere...

Bavoraczech
30. května 2022, 09:06
0

Smyslem článku bylo tedy popsat, jaký má smysl pořídit si toto DS. Já v tom nikdy nejel, ale tak nějak si říkám... Když nepotřebuješ výkon, jezdíš s tím po okolí... Nestačilo by utratit o několik set tisíc míň za Peugeot 5008 ve full výbavě? A co když mi přijde zajímavější třeba Lexus NX450h?
Já taky s Francouzema nemám problém. Momentálně je pracovní vehikl Peugeot 407, který mě každým dnem víc udivuje skutečností, o kolik je (krom slícování interiéru) lepší než dvojková oktávka... Možná to tady bude podobné?

reagovat
Jaromír Soukup
30. května 2022, 09:34
0

Jakože ano, stačilo. Ale touto optikou se na to díváš jako já první den. Nad tím nesmíš přemýšlet takhle prakticky. DS si koupíš, protože prostě můžeš, chceš se kochat stylovými hodinami, koženou palubní deskou a uměleckými zadními světly a nezajímá Tě, jestli to byla logická volba.To samé je NX. Možná to je lepší suv (nevím, nejel jsem v tom), ale je to lepší ozdoba? Jezdí jich víc a není zvenku ani vevnitř tolik dekorativní. To je proti pointě DS.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem