načítám data...

De Tomaso Pantera se vrátí coby karosářská kreace na základech Lamborghini

12. prosince 2017, 17:19 7 komentářů Dominik Valášek Novinky

Ares Design sídlící v italské Modeně je karosárnou, za jejímž vznikem stojí bývalý šéf Lotusu Dany Bahar. A nejnovější projekt, založený na supersportu od Lamborghini, zvedá zasloužený poprask.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zatímco dřívější kreace, spočívající třeba v podivné úpravě Mercedesu třídy G, příliš nadšení nevzbudily, nejnovější koncept je úplně jiné kafe. Jedná se totiž o moderní interpretaci sedmdesátkového supersportu De Tomaso Pantera. To je taková ta italská retro placka s osmiválcem z Fordu, která se ve výrobě udržela přes 20 let.

Novodobá Pantera – nebo spíš správně „Project Panther“, je ovšem z jiného těsta a díly se znakem Fordu na ní budeme hledat jen marně. Karosárna Ares Design sáhla po základu v podobě Lamborghini Huracan, což znamená točivý atmosférický desetiválec vzadu uprostřed, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.

Nejlepší na tom všem je, že na prvních renderech nepřipomíná Panther svoje dárcovské Lamborghini ani v nejmenším. Celkový tvar vozu byl kompletně překopán, silueta není tak zakulacená a stejně jako u původní Panthery, jsou tu detaily v podobě širokých zadních blatníků, mříží přístupu vzduchu za okny nebo čtveřice velkých výfukových koncovek.

Celkově je nutno uznat, že se retro design podařilo parádně skloubit s moderními prvky. A mrkačky? Ty prý samozřejmě budou. Jen se musí nějak vymyslet, jak pořešit ochranu chodců. Stejně jako všechna běžná auta, musí i karosářská kreace z Itálie projít nárazovými testy.

Kolik se toho vyrobí a co to bude stát, to zatím bohužel nikdo neví. Jisté je, že výrobní kapacita bude značně omezená a cena samozřejmě patřičně vysoká. Koneckonců je třeba počítat s tím, že se tady staví z Lamborghini. Jisté je jen to, že bude výroba probíhat v nové továrně Ares Design v Modeně a „Project Panther“ startuje v druhém pololetí 2018.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
12. prosince 2017, 22:32
0

Prominte ze obtezuju, ale chci se zeptat, motor uprostřed vzadu - co si pod tim mam predstavit? Je tedy vzadu, nebo uprostred, nebo nekde uplne jinde?

reagovat
GanGreen
13. prosince 2017, 07:46
0

Mas ho za zady, takze je vzadu, ale zaroven je to uprostred auta, takze je vzadu-uprostred :-D

Viper
13. prosince 2017, 16:20
1

Uprostřed znamená, že je mezi nápravami. A může být vpředu-uprostřed (třeba Viper, Nissan 370Z a další) nebo vzadu-uprostřed (většina supersportů, Toyota MR2 a další). Pak může být taky úplně vzadu, což znamená, že je částečně (nebo úplně) až za zadní nápravou. Takhle to má třeba Porsche 911, Škoda 120 a další.

Raspby
13. prosince 2017, 16:27
0

Teda Davide to bych nečekal že se zeptáš na něco takového.... :-D

krab
13. prosince 2017, 16:34
2

A pak jsou kluci auta, který mají motor v kufru :-D

Goldies
13. prosince 2017, 19:32
1

V tom případě se hluboce omlouvám! Vůbec mě nenapadlo, že by mohl být motor uprostřed vepředu! Ale logiku to má!

Bavoraczech
18. prosince 2017, 08:02
0

K tomu lze dodat jediné: "Pure beauty"
A ty mrkačky

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem