logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

De Tomaso Pantera se vrátí coby karosářská kreace na základech Lamborghini

Ares Design sídlící v italské Modeně je karosárnou, za jejímž vznikem stojí bývalý šéf Lotusu Dany Bahar. A nejnovější projekt, založený na supersportu od Lamborghini, zvedá zasloužený poprask.

Zatímco dřívější kreace, spočívající třeba v podivné úpravě Mercedesu třídy G, příliš nadšení nevzbudily, nejnovější koncept je úplně jiné kafe. Jedná se totiž o moderní interpretaci sedmdesátkového supersportu De Tomaso Pantera. To je taková ta italská retro placka s osmiválcem z Fordu, která se ve výrobě udržela přes 20 let.

Novodobá Pantera – nebo spíš správně „Project Panther“, je ovšem z jiného těsta a díly se znakem Fordu na ní budeme hledat jen marně. Karosárna Ares Design sáhla po základu v podobě Lamborghini Huracan, což znamená točivý atmosférický desetiválec vzadu uprostřed, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.

Nejlepší na tom všem je, že na prvních renderech nepřipomíná Panther svoje dárcovské Lamborghini ani v nejmenším. Celkový tvar vozu byl kompletně překopán, silueta není tak zakulacená a stejně jako u původní Panthery, jsou tu detaily v podobě širokých zadních blatníků, mříží přístupu vzduchu za okny nebo čtveřice velkých výfukových koncovek.

Celkově je nutno uznat, že se retro design podařilo parádně skloubit s moderními prvky. A mrkačky? Ty prý samozřejmě budou. Jen se musí nějak vymyslet, jak pořešit ochranu chodců. Stejně jako všechna běžná auta, musí i karosářská kreace z Itálie projít nárazovými testy.

Kolik se toho vyrobí a co to bude stát, to zatím bohužel nikdo neví. Jisté je, že výrobní kapacita bude značně omezená a cena samozřejmě patřičně vysoká. Koneckonců je třeba počítat s tím, že se tady staví z Lamborghini. Jisté je jen to, že bude výroba probíhat v nové továrně Ares Design v Modeně a „Project Panther“ startuje v druhém pololetí 2018.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Goldies
12. 12. 2017, 22:32

Prominte ze obtezuju, ale chci se zeptat, motor uprostřed vzadu - co si pod tim mam predstavit? Je tedy vzadu, nebo uprostred, nebo nekde uplne jinde?

0
GanGreen
13. 12. 2017, 07:46

Mas ho za zady, takze je vzadu, ale zaroven je to uprostred auta, takze je vzadu-uprostred :-D

1
Viper
13. 12. 2017, 16:20

Uprostřed znamená, že je mezi nápravami. A může být vpředu-uprostřed (třeba Viper, Nissan 370Z a další) nebo vzadu-uprostřed (většina supersportů, Toyota MR2 a další). Pak může být taky úplně vzadu, což znamená, že je částečně (nebo úplně) až za zadní nápravou. Takhle to má třeba Porsche 911, Škoda 120 a další.

0
Raspby
13. 12. 2017, 16:27

Teda Davide to bych nečekal že se zeptáš na něco takového.... :-D

2
krab
13. 12. 2017, 16:34

A pak jsou kluci auta, který mají motor v kufru :-D

1
Goldies
13. 12. 2017, 19:32

V tom případě se hluboce omlouvám! Vůbec mě nenapadlo, že by mohl být motor uprostřed vepředu! Ale logiku to má!

0 reagovat
Bavoraczech
18. 12. 2017, 08:02

K tomu lze dodat jediné: "Pure beauty"
A ty mrkačky

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte