načítám data...

BMW se chce stát do deseti let lídrem na trhu s elektromobily

08. září 2020, 15:39 10 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Bavorská automobilka jde s dobou a představuje plány na další roky. Ani tentokrát se nadšenci do veteránů nedočkají obnovení výroby M3 E30...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

O programu nazvaném BMW power of choice už jste možná v minulosti slyšeli. Německá automobilka ho slavnostně představila začátkem letošního roku a v zásadě jde o dlouhodobý plán nabídnout spotřebiteli co možná nejpestřejší paletu pohonných systémů v každé kategorii vyráběných automobilů. Donedávna byla jakýmsi neoficiálním maskotem programu bílá X5 předělaná na vodíkový pohon.

Jenže podel posledních aktualizací to vypadá, že na vodík se ve světle událostí posledních dvou kvartálů tiše zapomnělo a do popředí míří, ano, tušíte správně, baterie a elektromotory. BMW se prý chce do konce dekády stát jedničkou na trhu elektroaut a porazit v počtu prodaných kusů nejen prémiové značky, jako Jaguar, nebo Audi, ale i výrobce dostupných aut na baterky, například Renault, nebo Opel.  Podle propočtů bude nutné do té doby prodat sedm milionů elektroaut.

K tomu bude samozřejmě potřeba široké portfolio modelů. Co nevidět se světu představí elektrocrossover iX1, jehož vizualizace kolují po internetu už delší dobu a v poslední době už přibývají i špionážní fotky různě zamaskovaných testovacích mul.

Stejné logiky názvosloví se budou držet i vozy řady i5 a i7, ano, nepřekvapivě půjde o elektroalternativy k BMW řady 5 a 7, jejichž představení se plánuje na příští rok. Další modely budou pravděpodobně záhy následovat. 

Ačkoli mohou někteří staromilci považovat BMW za nositele identity skutečně petrolheadské značky, kde se skloňují výrazy jako řadový šestiválec, zadní náhon a přesné řízení, nelze ale odhlédnout od faktu, že kromě toho byly mnichovské vozy pravidelně také nositelem pokroku a moderních technologií. A jak dokazuje třeba nová M235i, dokážou tu i z na první pohled nezáživné kombinace pohonu a karoserie postavit jako velmi funkční a příjemné auto.

Tak s chutí do budoucnosti.

Jen si teda pořád nejsem jistý těmi ledvinkami…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
08. září 2020, 21:26
0

"byly mnichovské vozy pravidelně také nositelem pokroku a moderních technologií" co si pod tím máme konkrétně představit?

reagovat
Woyta
09. září 2020, 04:44
2

Poměrně časté návštěvy servisu nových vozů a hromadu nadávek od nás co ty staré krámy udržují při životě. :D

Fa
Fandatik
09. září 2020, 08:38
0

Jenže na to už pravděpodobně mnohem dřív nadával zákazník jiné automobilky. Změním trochu otázku.
Kterou moderní technologii zavedlo BMW jako první do výroby?

Ma
Martanone
09. září 2020, 09:17
2

Třeba světla. E34 jako první auto s xenonama, i8 první auto s laserovými světlomety.

Fa
Fandatik
09. září 2020, 11:00
0

Ok, Hella vyvinula první HID pro BMW. Sice to byla E32 myslím, ale ok. Laser je stále jen "obyčejná" LED technologie a to byl první Lexus.

ratan groch
09. září 2020, 18:37
2

Ad Fandatik:

Predsa Hofmeister Kink :)))

Take lahke nevies...

Fa
Fandatik
09. září 2020, 19:45
0

A jooo. Mě jako první napadl motor 003, jenže nebyl pro auto, navíc Junkers měl lepší.

Mo
Mooney
11. září 2020, 06:19
0

Jako první mají auta bez blinkrů, ne že by je neinstalovali.. :D Podle fotek se přejmenují na Bobrvůz? :D

reagovat
Frankie
12. září 2020, 08:17
0

Jsem furt tak nějak elektroskeptik. Hlavně kvůli té infrastruktuře. Myslel jsem si, že se spíš prosadí vodík, ale jak vidím BMW, tak to vypadá, že spíš ne

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem