načítám data...

Bentley Bentayga: Samohybná bazilika

09. září 2015, 19:29 11 komentářů Adam Forman Novinky

Od představení kritizovaného prototypu EXP 9 F si manželky fotbalistů marně lámou hlavu, jak vlastně bude nejdražší Bentley vypadat. Po hře na schovávanou s prototypy konečně nastává půlnoc a divákům se s padající škraboškou tají dech.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

PR mašinerie koncernu VAG běží na plné obrátky a tak se opět dozvídáme něco málo o novém Bentley Bentayga. Luxusní SUV nadobro zahodilo kamufláž a představilo se v plné kráse. Nakolik je to dobrý nápad, posuďte laskavě sami. Osobně z tohoto kroku nijak nadšený nejsem. Rozpačitý zevnějšek působí dojmem spousty dobrých nápadů, řešených kompromisem. Nebo možná každý panel navrhoval někdo jiný. Výsledek však spíš než za srdce chytne pozorovatele za žlučník. Zadní část lehce připomíná stárnoucí Phaeton, naopak předek jako by ze světla vypadl menším členům rodu Bentley. Celou pouliční směsku neslavně korunuje profil překynutého bochníku chleba. Na druhou stranu je dost dobře možné, že vzhled největšího současného Volkswagenu časem vyzraje, podobně jako tomu bylo u modelu Continental.

Naopak vyloženě dobře vypadá Bentayga zevnitř. Akry nejlepší kůže doplněné o výdřevu zvíci knihovny Buckinghamského paláce navozují tu správnou atmosféru pojízdného rodového sídla. Vzhledem k luxusnímu zaměření a slušnému půdorysu není divu, že výrobce nešetřil luxusem ani na zadních sedadlech. Pouhých 18 položek nastavení zadních sedadel sice na nejlepší S-klasse nestačí, zato tablety pověšené na opěrky hlavy předních sedadel působí vyloženě výjimečně. Zhýčkaní lordi by nad hlavou marně hledali umělou hvězdnou oblohu známou z Rolls-Royce, zato přírodomilce potěší obloha skutečná. Celou střechu novinky totiž obsadilo impozantní panoramatické okno s otevíratelnou přední částí. K pohodě na palubě nemalou měrou přispívá možnost poslouchat barokní klasiku z 1950 watového sound-systému.

Rozhoupat ekvivalent katedrály svatého Pavla k pohybu důstojným tempem vyžaduje nemalé úsilí. Proto se pod kapotou zabydlela první generace nového přeplňovaného dvanáctiválce o objemu šest litrů. V budoucnu prý můžeme počítat s postupným navyšováním výkonů, ale i tak mi přijdou hodnoty 600 koní a 900 Nm jako přinejmenším dostačující. Bentley však není pouhá zvýšená limuzína s architektonickými prvky. I přes nezávislé zavěšení si venkovský šlechtic poradí s opravdu drsným terénem a od dovádění v bahně jej odradí jedině cena nového laku. Výčtem jízdních schopností, pohodlím posádky i každodenní použitelností možná Bentayga nepěkně zatopí dosavadnímu králi luxusních SUV Range Roveru a stane tak na vrcholu potravinového řetězce přepychových mastodontů. Tedy jen do chvíle, než přijde vyvíjený konkurent od Rolls-Royce.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ro
RomusCZ
09. září 2015, 20:53
0

Ten předek je ale opravdu hnus, vypadá to jako nějakej tuzerskej pokus...

reagovat
Po
Polin
09. září 2015, 21:56
0

Je to bída. Kdybych videl to auto se zakrytou maskou, řekl bych, ze je to jakekoli jine SUV- např. Touareg. Vubec to nema ty klasicke Bentley koule, jako treba brooklands, nebo mulsanne. Jak kdesi psal Clarkson: bentley si kupuji lidi, kteri by si i koupili rollse, ale maji na to prilis vytribeny vkus. Od Bentaygy to neplati...

reagovat
BobAsh
09. září 2015, 23:12
0

To neplatí od Continentalu GT. Od té doby to platí jen pro "velké Bentley".

po
polin
11. září 2015, 08:27
0

Něco na tom bude, ačkoli i ten Conti je v rozumných specifikacích, podle mě, vkusný, oku libý a vyjímečný...ovšem toto je "šajze"- zaměnitelné, nevkusné bez výrazu (když pominu tu masku:D)

M P
10. září 2015, 07:43
0

Vypadá to, že mi podle komentářů roste živná půda pro můj pokus:D Tak schválně. Kdo z vás si, když představili koncept EXP 9, řekl, že se u Bentley museli pos*at? Já jo.
A teď tu máme sériovou podobu a já si říkám totéž. Dokonce mi EXP 9 připadá hezčí, témeř jako krásný automobil. Máte to tak taky?

reagovat
M P
10. září 2015, 07:44
0

Kde je můj obrázek?! Druhý pokus

Vavris Vavrisovic
10. září 2015, 09:24
0

Zaměření na východní trhy je evidentní. Šejkové, oligarchové a asijští tygři se po Bentajze bodou moci ultouci :-)

peca
10. září 2015, 09:51
0

Ja bych si to urcite nekoupil (i kdybych na to mel), ale verim, ze kdyz se to da na zlate kola a interier bude z fialove kuze, pulka ruskych oligarchu urve Bentley ruce.

reagovat
bi
bitner
10. září 2015, 18:51
0

"...si manželky fotbalistů marně lámou hlavu, jak vlastně bude nejdražší Bentley vypadat."

http://www.sport.cz/fotbal/synot-liga/clanek/705588-limbersky-ma-prusvih-opily-boural-ve-svem-bentley.html#hp-sez

Uz fusujete i do jasnovidectvi? :-D

reagovat
M P
10. září 2015, 21:10
0

Jo, on Adam má totiž kromě výroby automobilních plastů měkčích, než polštářky kočičích paciček, ježdění v americkém kabriu s motorem z Mitsubishi a psaní pro autíčkáře i zálibu ve vykládání tarotu, psychotronice, hledání vody pomocí virgulí. A teďka experimentuje s křišťálovou koulí.
Ale neradoval bych se předčasně, to bude nejpíš jen začátečnické štěstí:)

kubas
11. září 2015, 09:30
0

Asi půjdu proti proudu, ale mně se to fakt líbí. A ta zlatá barva? No to je asi nejhezčí zlatá, kterou jsem kdy viděl.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem