načítám data...

Autosalon v Tokiu se ponese v duchu japonských sporťáků

Vedle zástupu hybridních crossoverů, které jsou si jako vejce vejci a hyzdí každý autosalon, bude v Japonsku i něco opravdu zajímavého.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je to pár dní zpátky, co dvě velké japonské automobilky představily příchod (nebo spíše návrat) legendárních sportovních kupé, který proběhne právě na tokijském autosalonu na podzim letošního roku. Oba vozy se sice ukážou pouze v podobě konceptu, ovšem vždy budou velmi blízko produkční variantě. Nástup na trh je shodně naplánován na rok 2019.

Jako první přišel Nissan, oznamující nové kupé z rodiny „Z“, které konečně nahradí stárnoucí 370Z. Nový vůz bude hezčí, ostřeji řezaný a bude stát na zkrácené platformě sedanu Infiniti Q60. Krom toho si přiveze několik více či méně výrazných prvků, převzatých ze supersportu GT-R.

Co do motorů, základní verze bude zastoupena velmi důstojným atmosférickým šestiválcem o objemu tří litrů, nabízejícím přibližně 300 koní výkonu. Na druhé straně barikády potom stojí hybridní übermodel, spojující právě atmosférický motor slabší verze s elektromotorem, což vyústí ve výsledný výkon kolem 500 koní.

Nás ale nejvíce zaujala zlatá střední cesta, kterou by měl být opět benzínový šestiválcový třílitr, tentokrát ale s dvojicí turbodmychadel. Přesně takový už jezdí v Infiniti Q60 Red Sport a poskytuje 400 koní a 475 Nm točivého momentu. Cítím konkurenci pro BMW M2?

Ještě než oplynulo nadšení z přítomnosti nového Nissanu, už se přidala do hry Toyota, chystající se na stejném autosalonu představit koncept nové Supry, která bude sdílet platformu se souběžně vyvíjeným BMW Z5. Tady jsme nicméně trošku zklamaní, neboť jsme čekali, že v Tokiu uvidíme už hotový, sériový model. No co, na ten si prostě ještě počkáme. Každopádně doufáme, že bude výsledný produkt vypadat stejně dobře, jako starší koncept FT-1.

V případě motorizací Toyoty už nemáme tolik konkrétní informace, každopádně starší zvěsti mluví o tom, že se v základních verzích objeví přeplňované řadové šestiválce od BMW. Ta vrcholná bude zase hybridní – stejně jako u Nissanu. Holt prokletí doby.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

To
Tomáš
31. ledna 2017, 18:37
0

Co má Toyota co dělat s BMW???

reagovat
Viper
31. ledna 2017, 19:21
0

Za normálních okolností nic, ale v rámci tohohle kamarádpaktu právě Supru/Z5 :-)

RCNP
01. února 2017, 16:52
0

BMW spolupomohlo vyvinout sporťák Toyotě. Na oplátku Toyota dala know-how na elektriku. Což se ukáže i v tomhle projektu u tý vrcholný mototrizace.

Pólin
31. ledna 2017, 19:59
0

Tak jsem zvedavy, jestli se neco objevi o male Toyote SF-R tusim, vypadala fakt zajimave a mohla by stat par šupu...

reagovat
Libas
31. ledna 2017, 20:18
1

Trochu se bojím toho Zetka, jak bude ve výsledku vypadat.......

reagovat
ToMyx
03. února 2017, 23:19
1

Zadek Ft-1 je zatim snad to nej co jsem za poslední měsíce v designu aut mohl vidět. Krása.

reagovat
H_F
10. února 2017, 01:05
0

ach, prosim, at je to co nejvic podobny konceptu FT-1
obavam se ale trochu toho, ze tentokrat to bude bmw, kdo tu bude kurvit scenu

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem