reklama
načítám data...

Autíčkářův lov: PlechCup speciál III

Čas do prvního Plechcupu sezóny se krátí. Už máte připravený závodní speciál? Pokud ne, zkuste si vybrat z dnešní nabídky.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkářův lov: PlechCup speciál III

S ubíhajícím časem a krátící se dobou do nezadržitelně blížícího se PlechCupu je nutné vyřešit vaše a naše závodní speciály, a tak jsme si připravili další ze série PlechCup lovů, který vám nabídne několik vhodných adeptů na boj s časem. Ve třetím pokračování lovu můžete nalézt nesmrtelný youngtimer, italského hřebce a dva smrtelné hatchbacky. Vybírejte rychle, čas se krátí, vhodných speciálů ubývá a za 15 dní už musíte stát na startu, připravení prát se o prvenství ! Pokud už máte vyřešen váš povoz, nezbývá nic jiného, než se registrovat a začínat nabírat kurz – směr Sosnová.

Opel Corsa 1.4 Steinmetz

Kdyby mi někdo věnoval tuhle Corsu v roce 1998, líbala bych mu ruce a možná i něco jiného. Ale i dneska má někdejší tvrdá konkurentka Felicie velký potenciál. Podvozek měl malý oplík na svou dobu velmi slušný a na rozdíl od Felicie v zatáčkách nevlál jako žebřiňák naložený senem, což zkušený PlechCup pilot dokáže ocenit. 90 koní sice na první poslech nezní až tak impozantně, ovšem s hmotností kolem 900 kg si dokáže slušně poradit a na malých českých okruzích mnohem víc než rychlé sprinty využijete hbitost a snadnou ovladatelnost. Zážehové motory této generace jsou považovány za poměrně spolehlivé, i když zlí jazykové tvrdí, že šestnáctiventil v 1.4 agregátu má narozdíl od osmiventilu sklon k poruchovosti. Vlastní zkušeností to bohužel nemohu potvrdit ani vyvrátit.
Tento konkrétní exeplář má osobnost obohacenou o decentní tuning z dílny Steinmetz, například mírně snížený podvozek, přední masku bez značky nebo sportovní lichoběžníkové koncovky výfuků. Kdyby se vám tedy nááááhodou nepodařilo zajet nejlepší čas, po estetické stránce budete v závodu vždycky působit jako růže mezi trním. Karoserie na fotkách vypadá téměř nedotčena oxidací, což by znamenalo další plusové body. Přestože druhá generace Corsy neměla ve standardní výbavě posilovač řízení, tento kousek jím vybaven je, stejně jako dvojicí airbagů, centrálním zamykáním a elektrickým ovládáním oken. 
Pokud byste při bližším ohledání nenašli žádné zásadnější mouchy, jedná se o pěkný univerzální vůz, který může sloužit jako nenáročný daily driver i jako okruhový speciál. Zbývá jen zařídit české doklady.

Peugeot 306 1.8 Roland-Garros

reklama

Toužíte po vítězných vavřínech PlechCupu a přitom jste tak trochu fajnovka? Peugeot 308 v nabušené edici Roland-Garros je tou správnou volbou. Najdete v něm takové vymoženosti, jako je multifunkční volant, imobilizér, čtyři airbagy, elektricky ovládaná zrcátka nebo klimatizace. Po kosmetické stránce možná auto působí trochu omšele, z hlediska funkčnosti však slibuje velmi dobrý stav, a tak se nejspíš budete muset smířit jen s obskurními pazvuky prozrazující volnomyšlenkářské dílenské zpracování.
Pod kapotou najdete benzinovou 1.8 se slušným zátahem a výkonem 110 koní, která je majiteli obvykle hodnocena jako bezproblémová a oproti předchozím osmiventilové verzi také o něco kultivovanější. Podvozek je zase hodnocen jako pohodlný, i když na Francouze poněkud tvrdý – pro našince to zní jako ideální nastavení. Podle inzerátu pravděpodobně získáte karoserii bez kovomorky, poznamenanou jen několika promáčklinami podtrhujícími osobnost slibného závodního speciálu. Pokud se dokážete domluvit s prodejcem, jenž dle textu inzerátu vládne jazykem českým spíš na úrovni středně pokročilého, je slušná šance, že pořídíte perspektivní vůz vhodný jak na okruhové dovádění, tak na každodenní rozvážení potomků po vzdělávacích institucích.

Ford Sierra

Hledáte PlechCup speciál s přídechem youngtimeru? Sierra první generace je dnes už raritou, kterou jen tak nepotkáte – a zachovalý kus je nejlepší cestě stát se zajímavým levným youngtimerem. Tak proč si nepořídit dvojitou víkendovou hračku, tedy youngtimer a závodní auto v jednom? Exemplář v našem inzerátu působí velmi zachovalým dojmem a vzhledem k obecné robustnosti Sierry lze předpokládat, že náročné podmínky PlechCupu zvládne bez větších problémů či mechanických škod. 

Problémem může být snad jen fakt, že znáček “XR4i” na zadní dveře očividně nepatří (respektive patří, ale zadní dveře nepatří na tohle auto). Pod kapotou se tudíž neskrývá relativně potentní šestiválec 2.8i, ale ospalá šestnáctistovka. Řešením by mohl být swap za stokoňový dvoulitr OHC, ale to by musel prodávající výrazně slevit, aby se nákup dalšího motoru vešel do limitu. 

Ale co, důležité je zúčastnit se!

http://www.rajveteranu.cz/10283-ford-sierra-16-lx-pribram

Fiat Coupe

Správný závoďák má být červený a italský! A co může být lepšího než auto, kterému se svého času přezdívalo (jako v jiných časech mnoha jiným modelům) ‘Ferrari pro chudé’? Zvlášť když už má dokonce i koně na přední i zadní kapotě! Stejně jako v případě předchozího závodního speciálu jsou samozřejmě i tady nějaké ty problémy. I když pomineme fakt, že se jedná o italský sportovní vůz za polovinu průměrného měsíčního platu, máme pořád nejasný pocit, že chromovaní kopytnatci pocházejí spíše z amerického muscle caru pro studenty než z italského plnokrevníka. A potom tu je opět jistá potíž s motorizací. Fiat Coupe se kromě působivého designu od Chrise Bangla proslavil také velmi schopným a charakterním pětiválcem 2.0 20V. A mnohé pochvaly se dostalo i o něco méně zajímavému a choulostivějšímu čtyřválci 2.0 16V. Atmosférický čtyřválec ale žádný obdiv nesklidil a sloužil spíše k tomu, aby bylo co prodávat i zákazníkům, kteří hledali pouze styl a nikoliv výkony a provozní náklady sportovního stroje.

Ve startovním poli PlechCupu však 140 koní, relativně skromná hmotnost a povedený podvozek budou stále dávat šanci na slušné umístění. A i kdyby ne – pořád budete závodit s červeným italským kupé, a to stojí za to!

reklama

http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ostatni/16748367?goFrom=list

 


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Tomáš Trýska
25. března 2016, 22:09
0

Ty fordí dvoulitry jdou sehnat velmi levně. Dneska už je skoro nikdo nechce, takže se porůznu válej za pár kaček.

reagovat
Spooker
25. března 2016, 22:33
0

Proč vyrábět zbytečnej bastl, když lze mít už hotovou věc za míň peněz?
http://auto.bazos.cz/inzerat/57006553/Prodam-Ford-Sierra.php
A pokud je to fakt IS, tak má 85kW.

Tomáš Trýska
26. března 2016, 20:23
0

bez eka -> mimo limit -> fail :-P

Vojta Dobeš
26. března 2016, 21:19
0

Eko ani jiná administrativa se nepočítá.

Spooker
27. března 2016, 13:51
0

No, zaprvý to, zadruhý ta 1.6 taky nemá zaplacený eko...
Ta co sem linkoval už zmizela, škoda.

An
Andre
25. března 2016, 22:13
0

Berte někdo tuhle primerku a pozavodíte tam všechno. :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/primera/16760643?goFrom=list

reagovat
Csaba
26. března 2016, 06:01
0

To ale není "legendární" 2.0 GT se 110kW, ale obyčejný dvoulitr - že to "pozávodí vše" tudíž není zaručeno... :-)

Mo
Mopař
26. března 2016, 10:43
0

Mohla by mi Zlo Kočka vysvětlit, kde v inzerátu na 306 čte cokoliv o zadní nápravě a jejích bubnových brzdách? A co že to, prosím, má bejt ta Achillovka všech 306? :-) Nějak se ti to tu popletlo všechno dohromady ;-)

reagovat
to
tomas w
26. března 2016, 13:31
0

Neaka haluz....1.8 16v ma vzadu kotuce

Zlo Kočka
26. března 2016, 17:04
0

Mate pravdu, vzadu jsou kotouce, moje spatna. Uz jsem si nafackovala a po obede si za trest nedam virzinko.

Ma
Machy_CZ
26. března 2016, 17:18
0

Ani teď to není ideální.... 306 trpěla na čepy v zadní nápravě a její "zatuhnutí/zareznutí" což nemá nic spoleřného s brzdami...

ri
riprex
27. března 2016, 10:49
0

To jsou drobnosti... stejně jako u toho Coupé je čtyřválec Lampredi celkem nesmrtelnej, zato pětivál umírá celkem často a jak se jednou přidře, tak je konec, generálka nedává smysl, protože není kde ubírat. Holt nemůže každý vědět o všem všechno.

Knightrider
26. března 2016, 19:00
0

Ten Fiat coupe vypada i po letech porad pekne.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mazda 323 323F BA 1.8 1996
Mazda 323 323F BA 1.8

1996 rok výroby
112 koní výkon
1 800 ccm objem

Cadillac Eldorado  1988
Cadillac Eldorado

1988 rok výroby
150 koní výkon
4 500 ccm objem

Pontiac Firebird  1990
Pontiac Firebird

1990 rok výroby
140 koní výkon
3 ccm objem